Eskimo Tower Defense LITE

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av Dominance, 19 jun 2010.

  1. johanrosvall

    johanrosvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag hittar ej spelet med min x10 mini.

    Varken Barcode eller vid sök på Eskimo.
     
  2. Dominance

    Dominance Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Spelet funkar på Android 1.5 upp till 2.1 och inte på för små skärmar! Du har tyvärr för liten skärm för att spelet ska vara spelbart!
     
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Varför fungerar det inte på 2.2?
     
  4. Dominance

    Dominance Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är för att vi inte hade uppdaterat SDK:n i utveklingsmiljön vi arbetade i, innan vi lade upp det på Android Market. Men det är lätt att lösa. Tänkte fixa det nu under dagen när mina andra ärenden är klara.

    Jag ser att du har en Nexus One med 2.2! Du hittar inte spelet va? Kan jag kontakta dig när jag har löst problemet och se om du hittar det då?

    Tack!
     
  5. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Ok jag har missat att poängen minskar men det låter bra :)

    Jag spelade igenom banorna igår några gånger och de 4 första är det inga problem att klara sig med alla liven i behåll. Den sista banan är däremot väldigt svår och jag har inte klarat den felfritt än. Det känns som om första bossen kommer väldigt tidigt och det är klurigt att sätta upp ett försvar som både dödar bossen och vågen som kommer direkt efter men det går. När jag knäckt den nöten var det ganska sent och jag orkade bara spela banan 2 gånger till men jag tyckte att den blev lite väl svår på slutet. Jag misstänker att det beror på att samtidiga träffar inte registreras som gör att oavsett hur mycket man bombarderar så har det liten effekt.

    Några buggar jag råkade ut för:
    Fick inga snöbollar vid ett av spelen på sista banan.
    FC vid försäljning av en lila eskimå.

    Om jag vill köpa en ny försvarare så räcker det inte med att jag har lika mycket pengar som den kostar, jag måste ha mer för att den ska gå att köpa. Tex eskimåerna som kostar 80 blir inte valbara förrän jag har 90. Uppgradering som kostar 130 blir däremot tillgänglig när jag har 130 så där funkar det som det ska.

    Jag vet inte om det är en bugg men jag tycker inte att bossarna saktas ner av snögubben.

    Sen är det lite synd att banan man håller på med inte sparas om man släcker skärmen eller trycker på homeknappen. När man tänder skärmen igen eller öppnar spelet igen hamnar man i huvudmenyn. Att lämna skärmen tänd är ok kortare stunder men ibland kanske man vill pausa spelet lite längre tid och stoppa undan telefonen och då vill iaf jag släcka skärmen.

    Spelet är iaf roligt jag ska fortsätta försöka knäcka sista banan (men det blir nog inte ikväll) :)
     
  6. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Absolut PM:a mig så ska jag kolla :D
     
  7. Zuul

    Zuul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En skicka nästa våg knapp vore bra o ha (borde kunna ge extra bonus).
     
  8. Orio

    Orio Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 8
    Önskar fler banor till Gratis varianten :)
    Kan medge att bossarna oftast åker igenom, samt att jag använde en snöboll när jag hade 8000 poäng, kunde då inte använda en till efter det.
     
  9. Dominance

    Dominance Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @Skywriter: Tack för svaren. Den här sidan ska vi ha uppe när vi börjar programmera igen nästa vecka. Hjälper oss mycket! En sak till: Jag spelade sista banan ikväll och klarade den med 13 liv i behåll och utan att använda en enda snöboll! Jag utmanar er att slå det. Har t.o.m. bildbevis! :D

    @Zuul: Ja, det var ingen dum ide!

    @Orio: Ska kolla på det :)
     
  10. Dominance

    Dominance Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För er som inte hittar spelet. Jag tror jag vet vad det beror på.

    När man lägger upp spelet på Android Market, så får man välja om man vill ha "PÅ" eller "AV" "Copy Protection". Vi valde att ha det "PÅ" när vi lade upp spelet på Market. Problemet med det är att telefoner som t.ex. Nexus One och några andra inte kan se apps med "Copy Protection" på!

    Då tänker ni: "Men stäng av det bara!". Vi vill göra det men det finns tyvärr en bugg i det hela. Om man går från "PÅ" till "AV" i "Copy Protection" kan det hända att spelet inte fungerar längre vid nästa uppdatering. Och då måste användaren ta bort spelet helt och installera om det. Vi har även läst att spelet kan hänga sig och stanna i en loop. För att komma ur den loopen går man in på "SAFE MODE" och tar bort spelet och sedan tankar hem den igen.

    SAFE MODE = POWER + MENU

    Ett exempel på ett sådant problem kan ni läsa här:

    http://androidandme.com/2009/03/new...ms-developer-rejects-googles-copy-protection/


    Vi vill såklart nå ut till så många som möjligt men samtidigt inte göra våra nuvarande användare arga tvinga på de onödig göra! Vi får se hur vi gör imon. Kanske tar och gör en chansning.

    Hoppas ni förstår!

    /Ahmed Chaban
     
  11. -Daniel

    -Daniel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om detta är en lösning, men ladda upp .apk filen så kan man ladda ner den och slänga in den via USB? lite besvärligt men borde inte det funka?
     
  12. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Baggis :)
    [​IMG]

    Sen fick jag FC när jag nästan var klar med ett perfekt spel:mad:
    Det blev jag skulle sälja en igloo

    [​IMG]
     
  13. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Några tankar efter fem minuters spelande:

    Dubbelpilen borde ändras till enkelpil när man tryckt på den, så man vet vilket läge man är i. [Insåg efter en stund att den ändrar färg.]

    Borde inte menyknappen som tar fram pausmenyn kunna ta bort den också?

    Ska det vara en grå "remsa" till höger om tornväljaren när man valt ett torn och ska placera ut det?
     
  14. Dominance

    Dominance Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @Skywriter: Snyggt men otur med FC :P

    Till helgen blir det stormöte där vi ska bestämma vad som ska implementeras från era önskemål.

    TILL ALLA:
    Vi har ändrat lite inställningar nu. Ni som inte hittade spelet förrut. Kan ni kolla igen?

    Tack!
     
  15. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

  16. Alasjo

    Alasjo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gillart!

    Kan bli beroendeframkallande med lite buggfixar och bättre användarvänlighet. En fullversion skulle jag lätt lägga 3-5€ för!

    Här är mina reflexioner:
    • FC när det ringde och spelet försökte pausas
    • Vissa "torn" skjuter inte som tidigare post sagt
    • Placeringen av torn är något osmidig, men det kanske ska vara så för svårighetens skull
    • Tycker pengar genereras lite för sakta, men det kan också höja svårighetsgraden...

    I övrigt är det ett kul spel, och strategiskt vilket jag gillar. Bossarna är svåra men det ökar utmaningen!