Problem: Spricka över mikrofonen LG G3

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av undegaard, 12 sept 2014.

  1. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Hmm.. har även jag dessa sprickor. Telefonen köpt via halebop, rekommenderar ni att jag kontaktar halebop eller LG? :o
     
  2. Droid_269

    Droid_269 Guest

    LG, brukar alltid gå fortare att gå till tillverkaren direkt.
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    LG är tillverkaren o.O Antar att du menar än att gå via återförsäljare :P
     
  4. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Läs mitt inlägg en gång till ;)
     
    horizophon gillar detta.
  5. Emil995

    Emil995 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Samma skit för mig. Har en 406:a Titan.
     
  6. stelin

    stelin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    906

    MINA ENHETER

    Kontakta LG Support direkt så har du det snabbt löst....
     
  7. Robert Karlsen

    Robert Karlsen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Min Sambo har en G3 med serie 406 & såklart en spricka. Men har pratat med 2 olika på LG och ingen känner sig vid problemet och vill reparera skan till fastpris. 2000:-. WTF? Hur ska man göra egentligen?
     
  8. Emil995

    Emil995 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag skickade mail till LG och förklarade att jag hade fått en liten spricka som går igenom nedre micken. Fick till svar att jag skulle lämna in den där jag köpt den så dom kan skicka den på service.

    Gå till inköps stället och prata med dom och förklara att det är ett vanligt problem och att det bara är att googla så får man fram massor med andra som har samma fel.

    Är det inte tillverkaren som måste bevisa att det är du som orsakat felet? Och om dom inte kan bevisa det så måste dom laga den på garantin.
     
  9. stelin

    stelin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    906

    MINA ENHETER

    Hänvisa till den här tråden och dom källor som finns här. Första jag pratade med sa ungefär samma sak som till dig, och frågade lite tyket "hur har den sprickan blivit till då"

    Hänvisade till LG egna uttalande angående dessa sprickor där dom säger att berörda kunder ska ta direkt kontakt med LG support i sitt land för att få det löst så ändrade han sin attityd.

    Det verkar vara väldigt olika vem man pratar med och verkar inte finnas en klar linje hur dom ska hantera det.

    Stå på dig å kräv att få det snabbt fixat då det är ett produktions fel och inget vanligt fel, det är inte ok att vänta flera veckor som vissa operatörer tar på sig för att få det skickat via sina service kanaler.
     
  10. Snurpan79

    Snurpan79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy tab S7+
    Precis haft min G3 inne på reparation av detta fel. Inga som helst problem att få det på garantin. Snubben i butiken mobilen är köpt var skeptisk och tjafsade en del innan han skickade in den, men annars inga problem. :D
     
  11. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Upptäckte i början på veckan att det kommit en spricka nu på min. Har inte varit där innan. Så nu blir det att skicka in så man har den tillbaka i lagom tid att jämföra den emot G Flex 2 :D
     
  12. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Efter alla röda dagar bestämde även jag mig för att lämna in telefonen för problemet. Mailade LG men deras support är värdelös? Man har 1000 tecken på sig att förklara problemet och sen när man får ett svar av dem så har jag ingen möjlighet att svara dem? Lämnade därför mobilen till 3servicecenter och idag 9 dagar senare hämtade jag mobilen utan problem. Att det gick smidigt med tre är en ny erfarenhet för mig iaf!

    Skärm + ram bytt som för andra här. Passade även på att klaga på 3.5mm jacket så det byttes det också. Kan dock inte testa om problemet kvarstår med glapp då jag inte längre använder headset utan mick. Ena luren på det medföljande headsetet var också sönder och bra nog fick jag även de utbytta (bra att ha fungerande i reserv).

    Riktigt skönt med bra service för en gångs skull och inte fel med en helt ny skärm på köpet! :)
     
  13. solitary

    solitary Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2013
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har ingen spricka på min g3 och hörlursuttaget fungerar bra. Kanske är fixat i senare batcher? Min är ca 3 veckor gammal
     
  14. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Problemet med sprickorna ska bara gälla telefoner som såldes vid lanseringen typ. Hörlursproblemet verkar vara väldigt blandat.
     
  15. Psjguit

    Psjguit Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Min är 407 och har sprickor både vid mikrofonen och IR sensorn. Köpt på Elgiganten utan abonnemang, är det dit man ska vända sig?
     
  16. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Återförsäljaren ska se till att den blir fixad på garantin. Oftast smidigast att gå till dem, men du kan alltid höra med LG om du kan vända dig direkt till en reparationsfirma om du vill.
     
  17. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Någon som skickat in luren med root? Inget gnäll isf?
     
  18. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja se deras kommentar till hur sprickan uppstått på grund utav Root i så fall ^^ Jag kommer inte återställa min mobil när jag skickar in, och den har root, TWRP och första 20F som kom ut i något land.
     
  19. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Granskade min LG G3 och givetvis har den också en spricka vid mikrofonen.. Serienummer som börjar på 406.. Ska ändå skicka in min telefon på service p.g.a. att den tvärdött så då kan dom ju åtgärda det här samtidigt.. :P
     
  20. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Reparationen på att den tvärdött verkar vara att byta moderkortet. För att laga sprickan får man helt ny skärm och lister. Blir mycket kvar att spara på :cool: