ROM: FXP - CM12 (Android L/5.0)

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - ROM-filer och utveckling' startad av Droid80, 2 dec 2014.

  1. Droid80

    Droid80 Guest

    fruktsallad, xhizors, biox2003 och 1 annan gillar detta.
  2. biox2003

    biox2003 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    mi 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    mi 11
    ROM:
    maxmix miui 12.5 android 11
  3. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    You bet! Verkar ju dock inte vara släppt för Z3C än...bara för Z3. :-/
     
  4. Droid80

    Droid80 Guest

    Den som väntar på något gott antar jag... Såg dom skriva på XDA att det kommer när det kommer. Tråden blev ju tillfälligt låst då det inte fanns någon rom att tillgå.
     
  5. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Yup. Men som du säkert sett så har det släppts för Z3. Som väntat väldigt buggigt än så länge. Fasen vad tröttsamt det är att inte ha root... När det kommer en stabil version kommer jag slå till och roota trots att kameran fuckas.
     
  6. Droid80

    Droid80 Guest

    Jag antar att Z3 och Z3c kommer köra ungefär samma rom, enda skillnaden är upplösning på skärmen (tror jag).

    Jag är helt med dig där fruksallad; så fort en bra daily driver kommer i form av 4.4.4 eller 5.0 så kör jag root utan att blicka bakåt. Det enda jag stör mig på just nu är att man inte kan få en vettig låsskärm då jag saknar den i CM med navigationsringen extremt mycket. Givetvis saknas man xposed och allt annat fint med... :'(
     
  7. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Du har sett att folk som rootat fått tillbaka stock lockscreen genom att ta bort apk:n som heter typ locker eller om det till och med var lockscreen.apk? Kanske går det att uppnå samma effekt genom att använda adb block som ju funkar på icke-rootade lurar...
     
  8. Droid80

    Droid80 Guest

    Skulle kunna testa att blocka den via ADB men är rädd att jag då inte får någon låsskärm eftersom man inte tycks få installera någon annan förutom de som inte är äkta låsskärmar så att säga...
    Givetvis går det att unblocka igen men känns lite som att leka med elden av någon anledning :)
     
  9. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Hehe, jag förstår. Men de som tog bort filen fick stock utan att Installera något annat, så den e nog redan en del av ramverket. Och funkar det inte så finns ju unblock...could be worth a shot...
     
    Droid80 gillar detta.
  10. Droid80

    Droid80 Guest

    Jag drog bara på holo locker från playstore så well problem löst redan där. Får testa lite under dagen men det tycks vara lite glitchy. Kan heller inte ange vilka ikoner jag vill ha tillgång till, bara unlock+kamera+google now. Hur som bättre än stock så länge det fungerar 100%. Har i skrivande stund bakåt, home och recent apps-knapparna i menyn där nere samtidigt som telefonen är låst. Hoppas på att få bort detta under dagen :)

    Tack för tipset!!

    [Edit]
    Gjorde en pm block com.sonyericsson.lockscreen.uxpnxt men efter detta så var allt resettat vad gäller låsskärmsinställningar etc. :(

    [Edit2]
    Vid närmare forskning så verkar denna modul ha stängt av funktionen att sätta wallpaper på låsskärmen. Där av fick jag tillbaka de fina sony-möster som smeker förbi när man petar på den... USH!
     
    Last edited by a moderator: 10 dec 2014
    fruktsallad gillar detta.
  11. sebelo

    sebelo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad är era top 3 grunder för att köra CM12 känner ni, jeg måste säga att jag e så pass imponerad över alla smådetaljer och extra inställningar i z3c (med Nova Prime launcher) att det enda jag kan komma på är "privacy-settingsen" i Cyanogenmod.

    Riktigt nøjd med det på min førra nexus med CM11 att man kan gå in i avancerad inställningar och bocka av och på samtliga "permissions" før varje app. Och att dom ordnade så att om det krockar med din apps funktion så istællet før att den krashar kommer upp en ruta där man kan acceptera varje egen Behörighet när den då behøvs.

    Någon som har något liknande bra alternativ till det eller kan tipsa om någon bra "spoof"-app som gör mer än bara fejk gps o kontakter utan samtliga Behörigheter?
     
  12. Droid80

    Droid80 Guest

    Jag måste nödvändigtvis inte köra CM12 men mitt grundtycke ligger i att jag inte vill ha massa bloatware från Sony i hela telefonen. En ren och fin grund att bygga upp sin telefon på där man vet vad som körs i bakgrunden.

    Min förhoppning med Sony (tidigare samsunganvändare) är att det ska komma en ren AOSP från FXP och sedan bygga på det man saknar från den grunden.
     
  13. carl_saltis

    carl_saltis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också en z3 men ej velat roota den då det varnas för försämrad kamera (Något som jag tror hette DMR och har något med licensiering att göra). Någon som vet om det går UTAN försämrad bild? Kollade några exempel och det var en uppenbar skillnad :(.
     
  14. Tacdel

    Tacdel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur mycket försämrad blir kameran?
    Kanske är svårt att veta men kan de va så illa som VGA-klass?
     
  15. Droid80

    Droid80 Guest

    fruktsallad gillar detta.
  16. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Already coding and sharing for a build rom and CM modem based on android 5. Came very far with the z2 now z3 and z3 compact. No eta dont ask:)
     
  17. Droid80

    Droid80 Guest

    Och då var CM12 i full gång som i skrivande stund ligger ute med sin andra nightly. Mycket är fortfarande oklart. Allt förutom NFC tycks fungera bra. Batteritiden är bättre på stock men jag ska inte säga allt för mycket ännu (Har kört mer eller mindre konstant med telefonen sen 8 i morse och är på 48% just nu).

    Vissa problem med bakgrundsbelysningen men inget som stör. Har ännu inte testat samtal och någon på XDA skrev att ljudet i samtalet routades till fel högtalare vad jag förstod det som. Nåväl, mot XDA om ni vill leka :)

    http://forum.xda-developers.com/z3-...elopment-cm12-android-5-0-freexperia-t2959667
     
    fruktsallad gillar detta.
  18. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Vilken version kör du? cm12 official eller freexperia?

    Nu efter ett par dagar. Hur funkar det?
     
  19. Droid80

    Droid80 Guest

    Lättare om du går in och tittar på XDA istället så slipper du få bara min input och jag känner inget jättesug att vara aktiv på swedroid längre så detta kan mycket väl bli min sista post här.

    NFC är inte aktivt
    Batteritiden är bra, men inte lika bra som stock just nu. De flesta små struntbuggarna är lösta (var lite problem med inställning för brightness bla)
    Kameran ser ut som skit i mörker. Har testat med både Focal och Google Camera men båda ger rätt röten bild i låga ljusförhållanden.
    Patchen/fixen/DRM över huvud taget fungerar inte i CM12 och jag antar att det aldrig kommer att göra det heller så det är ungefär detta vi får leva med tills någon bygger en förhoppningsvis bättre driver till kameran för just våran telefon.

    Det är oändligt leende på mina läppar när jag kör cm12, mer än vad jag kan säga om sonys 4.4.4.
    Patchande av nightlys går med en galen fart!
     
    Gurex gillar detta.