Tips: Tillbehör till vår kära Galaxy Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Svampen, 18 sept 2014.

  1. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Hej!

    Lite sent svar kanske men jag har Samsung Gear Fit och tycker den fungerar alldeles utmärkt! Jag var inte intresserad av kamera etc samt att jag tyckte bättre om den slimmade versionen. Är väldigt vanebildande då man hela tiden kollar klockan när det kommer någon notifiering :)
     
  2. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Tjenare! Nej jag har faktiskt inte köpt någon än... Får kika lite närmare på denna då! Tyvärr så är man ju lite teknikbög och gärna vill ha det nyaste...;) Så det blir ju automatiskt att man sneglar på samsung gear s, men det är ju en så saftig peng tyvärr:(

    Men jag ska kika närmare på gear fit!:)

    Mvh
     
  3. riste

    riste Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej
    Ngn som har sett ett bra stand till vår Note 4?
    //
    Nicklas
     
  4. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Har själv en Gear Fit men har inte hunnit testa den än. Va mest sugen på aktivitetsmätaren osv när man tränar men vet inte hur den håller sig mot andra sådana mätare. Ska testa den nu i januari och får återkomma med utlåtande efter det.
     
  5. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Gör gärna det! Kan fan inte bestämma mig alltså... Men jag lägger nog inte ut ~3,6k på gear s iaf:( känns som en alldeles för stor peng att lägga på en sådan gadget. Kan väll sträcka mig till 2.
     
  6. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Kan väl flika in med att Gear Fit nog får en uppföljare inom inte allt för kort framtid. Varför? Jo kollar man på svenska Samsung-sidan så säljer de Gear Fit med start nu i januari för bara 995:-
     
  7. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Hur är det med Samsungs smartklockor (främst kanske då Gear S), funkar de även om man rootat mobilen och ersatt TW med t.ex. Android 5?
     
  8. Puolalainen

    Puolalainen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    795
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Z2
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Samsung Tab Pro 12.2 4G
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Samsung Gear 2 NEO
    Tack till chrippe7 så fick jag mitt röda led flip wallet case till note 4, riktigt nice får jag säga.
     
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
  10. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Någon som kanske har tips på bästa skärmskyddet?
    Det finns flera olika, sen polare jobbar på Kjell, och han hade inget att föredra hos dem pga. de har "bara" sånna som inte repar skärmen, men det finns sånna som är "starkare" och gör att skärmen håller helt och hållet om telefonen ramlar i backen. Kollar jag t.ex. Trendy så har de olika, och på varje skriver dom typ lika att det är de bästa som tål mest.

    Så igen, någon som har tips på skärmskydd som tål det mesta, som håller skärmen hel om telefonen ramlar + att man fortfarande kan använda pennan lätt (använder den ofta när jag skriver)
     
  11. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Jag skulle komma med ett utlåtande om Gear Fit i januari. Det blev lite mycket att göra fram tills nu och jag har inte varit speciellt aktiv här på forumet. Har dock burit min Gear Fit varje dag och är extremt nöjd med den. Oerhört bra batteritid, tror jag inte behöver ladda den mer än 1-2 gånger i veckan och då är den ständigt och jämt på och kopplad till min Note 4. Jag har inte märkt några konstigheter med aktivitetsmätaren/stegräknaren även om jag kanske tycker att den är lite väl generös med stegen (eller så är det jag som inte uppmärksammar hur mycket jag egentligen rör på mig under en dag).
    Meddelandenotifikationer och liknande fungerar bra tycker jag. Enda problemet är väl att texten blir lite "avklippt" om man väljer att vända skärmen som jag gjort. Tycker även att andra appar fungerar bra och det är ett stort plus att jag kan styra min musik från min Gear Fit utan att jag för den delen behöver använda stock-spelaren. Vet inte om den fungerar med Spotify än eftersom jag sällan använder Spotify på grund av att det är dåligt mobilnät där jag bor och vistas. Liten nackdel att väckarklockan inte fungerar utan stock-appen. Jag kör med Timely och då vibrerar inte armbandet som det gör när jag kör vanliga klock-appen.
    Sen är det väl det här med att jag inte gillar S Health sådär jättemycket. Finns inte alla träningsfunktioner som jag vill ha och aktivitetsarmbandet mäter endast promenad eller joggingtur men inget med cykel/crosstrainer osv. Kanske är för svårt/omöjligt att mäta, vad vet jag. Har tyvärr inte testat att para ihop armbandet med Endomondo eller RunKeeper men det borde väl gå?


    Använder mig just nu av http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-note-141718p.html och även jag i början var väldigt besviken på skyddet så tycker jag att det fungerar bra. Inte en perfekt passform kring hemskärmsknappen och högtalare men det får duga tills vidare. Hellre detta skydd än en spräckt skärm tänker jag.



    En egen fråga jag har är om det finns några bra hållare till bilen för denna telefon. Antingen den där man sätter telefonen som i en liten "ram" eller bara där man klämmer fast dem på två sidor fungerar.
     
    aalx gillar detta.
  12. Liberalswede

    Liberalswede Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Platta:
    Ipad 10,2 2019
    Jag tror att den är nämnd tidigare men jag är kanonnöjd med Kenu airfame +:
    http://www.teknikmagasinet.se/produkter/mobilt-o-telefoni/mobiltillbehor/hallare/kenu-airframe

    Jag har använt den några månader i bilen då jag har min Note 4 som navi och den sitter stabilt och man behöver inte göra några ingrepp på någon panel.
     
    rytterstedt gillar detta.
  13. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Ser bra ut och till en billig peng. Enda jag ser som negativt är att den kan hamna relativt långt ner i bilen (beroende på placering av fläktgaller) och därför riskerar man att ta ögonen ifrån vägen. Hade en hållare till min S3 tidigare och den hade en sugpropp så man kunde placera den på framrutan. Var inte i vägen och det var enkelt att hålla ett öga på vägen när man kollade på telefonen (eller tvärtom).
     
  14. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Jag gjorde det jag sa att jag inte skulle göra...;) Gick och köpte mig en gear S haha:

    Ang hållare till bilen så använder jag brodit, stabilt och hur gött som helst!
     
  15. milan979

    milan979 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Finns det något man kan göra för att täcka för/skydda metallkanterna på telefonen?

    Tänkte på det som tas upp på detta forum: http://forums.androidcentral.com/sa...ng-chamfered-aluminum-edge-your-note-4-a.html

    Har nämligen märkt att min också fått små repor och detta kan tydligen uppstå med skal också (har använt heltäckande skal).
    Finns det några förslag förutom att byta skal? Funderar på att kanske tejpa för med genomskinligt tejp de blänkande metallkanterna fast verkar vara svårt. Finns något liknande att köpa?
     
  16. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Här har du alla möjliga (eBay) ;
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_odk...TRC0.H0.XNote+4.TRS0&_nkw=Note+4&_sacat=20349

    Exempel genomskinlig silikon (Amazon) ;
    http://www.amazon.com/dp/B00O9J39KG/?tag=swedroid-20

    Genomskinlig silikon fast olika färger på ram ;
    http://www.amazon.com/dp/B00N174JVA/?tag=swedroid-20

    Bara metallram ;
    http://www.ebay.com/itm/Luxury-Ultr...t=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item2a4d396b7a

    Guld eller silver/spegel S6 (det finns andra annonser med andra färger) ;
    http://www.ebay.com/itm/Luxury-Alum...t=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item5416355a5c

    Det som finns på Amazon finns på eBay & vice versa.
     
    milan979 gillar detta.
  17. callawayno1

    callawayno1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som köpt eller har testat zerolemon 10 000 mha batteri kittet , får man bättre batteri tid alltså är det äkta kvalitet i batteriet ? samt undrar jag om det är för tjockt med det kittet eller kan man leva med det för bättre batteri tid ?
     
  18. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Hur ser det ut med skärmskydd i glas till Note 4? Antar att det är hopplöst som med alla andra telefoner med 2.5d glas?
     
  19. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det är en jävla jungel det där. Mer eller mindre alla glas verkar ge en "halo effect", så jag har slutat leta.
     
  20. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Hade föredragit ett helt plant glas istället för 2.5d så man hade kunnat köra med skärmskydd. Plast lär jag aldrig någonsin montera!

    Det finns något liknade som detta till Note 4 från en annan tillverkare jag inte minns namnet på. [​IMG]

    Det sägs fungera ganska bra.