Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. MrMult

    MrMult Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Request:
    Vore super om man kunde lägga till Santander-kontot i bankdroid!
    (offtopic: Santander har bra ränta på sparkonton, utklassar storbankerna)
    https://www.santanderconsumer.se/
     
  2. MrMult

    MrMult Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Request
    Vore kanon om man kunde se saldot på "COOP Medmera Mer" och "COOP Betala efter" i appen (införskaffar de här kortan snart). Även poängsaldot vore trevligt att ha nära tillhands.
     
  3. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det står i första inlägget i tråden vad som krävs för att en ny bank eller liknande ska kunna läggas till.
     
  4. foppson

    foppson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    ICA-banken har slutat fungera, "server certificate not trusted for host: appserver.icabanken.se" står det när man försöker lägga till kontot.
     
  5. d-b

    d-b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nordnet verkar inte fungera. Får felmeddelande "ögonblickligen" så jag gissar att det är problem med certifikatet.
     
  6. d-b

    d-b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag följer mitt eget förslag och startar en separat tråd för Nordnet (som inte verkar fungerar i dagsläget)

    https://swedroid.se/forum/threads/bankdroid-nordnet.117871/
     
  7. d-b

    d-b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Aktiekonton med realtidsuppdatering fungerar lite för bra. Varje gång Bankdroid uppdateras har ju värdet på kontot förändrats, men det är ju inte så intressant, det räcker med en uppdatering per dygn för ett sådant konto.

    För att summera, det vore bra om man kunde speca uppdateringsfrekvens/schema per konto (eller åtminstone per bank).
     
  8. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Kan bekräfta att ICA-banken slutat fungera. (Förövrigt har jag påpekat deras märkliga val av särskrivning i namnet med förhoppning om bättring, men utan reson. :) )

    Bra initiativ, men då måste liato vara med på det och lägga till länkar för varje bank som får en ny tråd i första inlägget eller liknande.
     
  9. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Någon som vet hur man får SEB att fungera? De har ju fasat ut den personliga koden.
     
  10. vanti

    vanti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Widgeten är 4x1 i default Launchern i Lollipop men bara 3x1 i Google Now Launcher märkte jag nu.
     
  11. d-b

    d-b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fungerar för närvarande inte pga certifikatfel.
     
  12. d-b

    d-b Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  13. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag kan inte se reserverade belopp längre. (sparbanken). Har jag missat nån inställning?
     
  14. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    ICA-banken slutade fungera 14 december 2014. Felmeddelandet "server certificate not trusted for host: appserver.icabanken.se" visas när man försöker lägga till sitt konto. Är inte detta ganska enkelt att fixa? Om någon vänlig själv berättar hur man gör kan jag försöka med javakoden.
     
  15. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

  16. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tycker att sådana saker i så fall bör tas upp i den här tråden. Själva forumet Utveckling och projekt är ju för utvecklares separata projekt och jag tycker att frågor som rör Bandroid bör tas i den här tråden. Jag kommer därför flytta inläggen i era trådar till den här tråden. Ett förslag är att öppna en issue på Bankdroids Github så kan folk som deltar i projektet se problemen där.

    Edit: inlägg flyttade till den här tråden
     
    PowerCheez gillar detta.
  17. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Hur får man det att fungera med SEB? Jag har ju inget fast lösenord utan loggar in med BankID eller dosan i vanliga fall.
     
  18. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Som flera säker har sett så fungerar inte SEB baserade kort längre. Dok så lyckas Tink att hämta info om mitt Statoil Kort.
     
  19. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    För det första måste jag ju säga att Swedroids forum inte överbelamras med trådar. Swedroid är inte XDA. Jag tror inte att det kommer att innebära några större svårigheter eller irritationsmoment för användare som nyttjar subforumet Utveckling och projekt om det ligger separata trådar för enskilda banker där.

    För det andra är det ju bra att du tycker något, men det är lite tröttsamt att du gör som du nu gjort utan att ta reda på varför det skapats separata trådar för enskilda banker. Såvitt jag kan se är detta det första och därmed enda meddelande du skrivit i tråden, så jag drar slutsatsen att du inte följt tråden. Om du istället för att, som jag tycker, förhasta dig hade tittat om så bara några sidor bakåt i tråden hade du insett varför vi skapat de separata trådarna. Det förklaras också enkelt av att du ovanför det inlägg jag nu skriver kan se två onödiga inlägg vars frågor redan behandlats i tråden den senaste månaden, för att inte säga månaderna. (Fetstilat och direkt riktat till de som skrivit inläggen.) Du har själv nu lagt in de tre inläggen från de separata trådarna i denna tråd, dvs du har lagt till tre sådana inlägg av typen jag nyss nämnde. Sådana inlägg som de separata trådarna kommit till för just för att slippa sådana inlägg, om ordvrickningen tillåts.

    Alltså: Du borde istället för att göra som du nu gjort ha dryftat ditt tyckande med oss som följer och deltar i tråden. Om du har ett bättre förslag på lösning är vi idel öra, för den "lösning" du nu givit är ingen lösning. Då är vi tillbaka på ruta ett.

    Och det är helt ok för mig ifall du vill skapa en separat tråd för att hitta en lösning. ;)

    PS Ta gärna bort de tre överflödiga inläggen du la in och inläggen om de separata trådarna tills vidare.
     
    Last edited: 6 jan 2015
    ninjazin och d-b gillar detta.
  20. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej,

    lassekongo gör helt rätt i att inte låta bankdroiddiskussioner rinna ut och skapa fler än en tråd i denna avdelningen. Bankdroid har en tråd skapad av utvecklaren och diskussioner kring appen och andra frågor ska tas här. Det är ett relativt simpelt koncept om man funderar på det en stund.
    Du har däremot rätt i att vi inte är XDA, vi är Swedroid och tänker fortsätta vara det framöver. Har du andra frågor och funderingar är du välkommen att ventliera dem i avdelningen du hittar länkad i min signatur.

    ps. vi läser alla trådar, det är vårt jobb. Att kunna skriva i dem är bara en bonus ;)