Fråga: Samsung Galaxy Tab S 8.4

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Timpppa, 4 jan 2015.

  1. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
  2. Madito

    Madito Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag tog och slog till på Webhallens erbjudande och köpte en. Helt klart en kapabel surfplatta, skärmen är riktigt bra och efter att man deaktiverat några av apparna som Samsung installerat samt rensat hemskärmarna så är jag riktigt nöjd. Används mest utav grabben för spelande och film och det fungerar utmärkt. Otroligt lätt är den också!

    Om jag måste gnälla på något så får det vara hårdvaruknapparna. Inget fel på dem egentligen, det är bara det att jag föredrar mjukvaruknappar.

    Går nu och funderar på om jag ska vänta på att Samsung släpper Lollipop till den eller om den ska rootas.
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Tack för svar. Om det blir köp så lägger jag nog in tex denna: http://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-s/orig-development/rom-blisspop-team-bliss-t2987234
     
  4. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Håller med precis i det du skriver! Hårdvaruknapparna suger och den blir ok om man rensar lite skräp. Hoppas det blir ännu bättre med 5.0.

    Touchwiz är ingen höjdare, och chromecastbuggen är sjukligt dryg, men för pengen så är det en bra pryl och dessa två fel löser man förhoppningsvis med CM12 eller original 5.0.

    Har du fått in Netflix erbjudandet? Jag lyckas inte och det är ändå 500:- till iom att jag ändå har Netflix...

    //D
     
  5. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Kanske skulle passa på att nämna batteritiden som är i sämsta laget, ca 5h(skärmtid), men jag lyckades få ut 6h på en laddning och med ny mjukvara ska man kunna få upp mot 7 och då är det rätt ok.
     
  6. Madito

    Madito Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja, lyckades få erbjudandet till slut! Testa att stoppa och rensa data för uPick, starta appen, välja alla kategorier och Sverige så borde den dyka upp nu. Tog lite för lång tid för Samsung att fixa det men nu funkar det. :)
     
    ef98dpa gillar detta.
  7. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Tänkte bara tipsa. Har haft min tab s ett tag nu. Och kört cm12 lollipop, men installerade original rommen idag. Och fick ett erbjudande med gratis deezer music i 6 månader. Kanske är en gammal nyhet vad vet jag? :)
     
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Finns det någon uppdatering som fixar att den laggar som h-e i webbläsaren? Eller den kanske inte är snabbare? För min Nexus 7 var mycket snabbare när jag jämförde...
     
  9. B-Limey

    B-Limey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    13
    Jag köpte en Tab S 8.4 T700 i dec och var på väg att sälja den p.g.a den otroligt dåligt standby time (max 3 dygn utan användning) och SOT på typ 3,5 ibland 5 timmar som gjorde den nästan obrukbar för min del.
    Men..
    Rootad den och körd in Xposed, tog bort alla Samsung bloat med Titanium bkup och nu får jag ipad standby tid, nästan obegränsad, den tappar typ 1% per dygn i standby och sedan 8 timmar SOT. Nu är jag helt nöjd.

    Jag har inte märkt av någon problem med Chrome Cast som vissa verkar ha haft det kanske bero på att allt Samsung bloat är bort tagen? Vad vet jag?

    Jag använder den nästan alltid i power saving mode, och skärmen är skruvad ner ganska låg samt använder jag Nova Launcher för att slipper Touch Piss. Jag tycker att fingertrycksläsaren fungera riktigt bra och tillsamman med Lastpass är det smidigt att kunna logga på olika sidor och appar in utan lösenord bara kör med tassen.
     
    Last edited: 12 feb 2015
  10. hawk49

    hawk49 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2013
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Tab s 8,4.för 2495:-, hyfsat billigt.
    Den var obehaglig att hålla i, den var trots sin tunnhet en klumpig pryl, som inte kan vara tänkt att hålla i handen
    Jag hade ett 64 GB sdhc 10 kort i min samsung s 3.
    Där var det görbra bild.( på s3)
    Men när jag stoppade in samma minneskort i TabS 8,4, så blev bilden suddig på mina videos, trots att dom flesta var i 1280x720.
    Jag kan inte förstå vad man skall ha den till
     
  11. Anthrax

    Anthrax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det filmer som blev överförda när kortet satt i S3:an? Prova att föra över en film från datorn när kortet sitter i tab s:en. Vid överföring så anpassa ju formatet efter hårdvaran, och det kan vara därför bildkvalitén har blivit lidande om den anpassades efter en äldre hårdvara. Har haft min tab s sen i september, och bildkvalité är nog det sista man kan gnälla på.
     
  12. hawk49

    hawk49 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2013
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER