IT-utbildningar (programmering/systemutveckling)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 21 jan 2015.

?

Jag studerar till programmerare/systemutvecklare på...

  1. Högskolan/Universitet

    4 röst(er)
    66,7%
  2. Yrkeshögskolan (YH)

    2 röst(er)
    33,3%
  3. Kvalificerad yrkesutbildning (KY)

    0 röst(er)
    0,0%
  4. Vuxenutbildning

    0 röst(er)
    0,0%
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har funderat länge nog nu. Ska försöka satsa på någon IT-utbildning.
    Undrar lite vad ni har för tankar och åsikter. Kanske ni går någon IT-utbildning.

    Det gäller programmering/systemutveckling.

    Förutom högskoleutbildningar finns YH- och KY-utbildningar samt vuxenutbildningar.
    Egentligen förstår jag inte riktigt för- och nackdelarna med högskolan, YH, KY eller vuxenutbildning.

    Ni som redan läser något, kände ni till alternativen då och hur tänkte ni i valet?

    Finns det någon utbildning som väger "tyngre" för arbetsgivare?
    Tänker främst på högskoleutbildningar eller är det ovanligt att arbetsgivare tänker så i Sverige?
    I USA har ju skolan stor betydelse men det kanske den inte har i Sverige?
    Finns det kanske skolor med bättre/sämre rykten som i kvalitén på utbildningen/undervisningen?
     
  2. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Mycket intressant! Jag följer denna tråd med intresse

    /fd komvuxlärare
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+