[fråga] Bästa erbjudande för extremt liten användning?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av hackeron, 25 feb 2015.

  1. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Just nu har jag abonnemang 3mini (50kr/mån, 0.5 gb datamängd etc). Det är riktigt bra. Men jag använder mobilen extremt lite så funderar på om kontantkort vore bättre. Eller om det finns något annat abonnemang/lösning?
    Jag har inte haft kontantkort på ett bra tag och har ingen koll på priserna direkt. Det verkar ju även som om man har kontantkort och bestämmer sig för att surfa lite så måste man köpa något paket som håller i 30 dagar?

    exempel på mitt användande senaste månaden.
    3 samtal ( ;c )
    16 sms
    datormängd 0-50 mb
     
  2. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 374
    Mottagna gillanden:
    2 815
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Telia refill med årskort för surfen skulle nog passa.

    Finns årskort med 0,5 GB / månad på t.ex Tradera.se
     
  3. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 451
    Mottagna gillanden:
    1 118
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    jag har ingen aning om vad minut och sms kostnaden är på det 3 abbet men Tele2 har ju Rörligt som kostar 0kr/månad och sedan kan du lägga på surf 0.5 för 49kr/månad...
     
  4. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 546
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Kika på http://www.universal.se/mobiltelefoni/ och se om alternativet för 18kr/mån kan vara något? Det krångliga är ju surfen. Surfar du 50 MB så kostar det isf 150kr...

    Kontantkorten kör ju dagstaxa på surfen ofta så där springer det iväg om du inte köper årskort. Sedan är nackdelen att priset för SMS och per minut blir runt 2kr efter 30 dagar om du inte fyller på och då blir det dyrt.

    Men det känns spontant sätt som det blir svårt att sänka kostnaden under 50kr/mån. Så i dagsläget känns det som det du har eller som @Mrhoyt@Mrhoyt tipsar om hos Tele 2 som bästa lösningen.
     
  5. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

  6. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Helt gratis om din tid är värdelös.
     
    Bakgrund, cavveman och 6150 gillar detta.
  7. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det där känns ju lite sellout men ändå lockande. Frågan är vad som händer om man struntar i att kolla på reklam varje dag. Vilka begränsningar man får osv :D Nån som använder det?

    Kommer nog bli rätt irriterande att ha detta moment hängande över sig varje dag.
     
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Mobildata fungerar bara om du tittat på reklam. För att ringa 5 minuter eller skicka SMS måste du titta på reklam.

    Det är ofta det är strul så att reklamen inte kan visas och enligt tråden här så har företaget betalningsanmärkningar.

    Det största problemet är väl att de försämrar villkoren hela tiden från månad till månad, inget ställe jag skulle vilja portera mitt nummer till den saken är säker.

    Jag skulle säga att de enda seriösa alternativen som ändå inte är mycket billigare än det du kör nu är:
    1. Telia årskort/halvårskort surf, dock kommer du efter 30 dagar använda prislista BAS som är 2 kr/minut för samtal osv.
    2. Comviq Kontantkort med Amigos 50 Kr/månad. Du får 100 MB surf och 50 kr du kan ringa/SMSa för. Dock så sparas de pengar som inte används av de 50 kronorna.
     
  9. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Med wifog går det att "fylla på" med reklam medan man dammsuger köket upp till 200 sms och lika många minuters prat. Detta göres en gång i månaden när övrig tid ringer man till sina föräldrar. Surfen måste däremot fyllas på precis innan man behöver den så det är i det närmaste värdelöst.
     
  10. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Du får 100 min prat + 200 SMS/mån gratis och när det är använt. Får man vänta tills ny mån börjar. Reklam är endast för fylla på data. För dig som använder så extremt lite, passar det bar och nu kommer dom lansera Wifog Plus. Där man kan köpa till sig data/prat/SMS och för data gäller det i 100 år. (överdrivet propaganda).
    http://wifog.com/plus/

    Förstår inte allt gnäll på en gratis tjänst. Inget är helt gratis och alltid är det nåt som ligger bakom.
     
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det var så förut, nu måste man se reklam för att kunna ringa och SMSa också.

    Gnället är för att de ändrar villkoren (till det sämre) hela tiden och för att tjänsten inte är stabil ens.
     
  12. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Om jag vore dig så skulle jag isf köra på Telenor Enkel. Tanka 300 och få det påfyllt med 400.
    Under 60 dagar så gäller dessa priserna
    Startavgift: 0,99 kr
    Minutavgift: 0,59 kr
    sms: 0,59 kr/st
    mms: 1,99 kr
    Surf: 9kr/100MB

    Efter de 60 dagarna övergår det till dessa priserna:
    Startavgift: 1,99 kr
    Minutavgift: 1,99 kr
    SMS/MMS: 1,99 kr/st
    Surf 9 kr/påbörjad 100 MB.

    Så att de 400 kronorna skulle med andra ord kunna räcka ett bra tag för din del.
    Speciellt med tanke på att de första 60 dagarna så är det reducerade priser för samtalen och sms.
     
  13. beginner

    beginner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Behöver man tanka på en gång om året med Telenor Enkel eller gäller det man betalat tills pengarna är slut?
     
  14. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det räcker med att endast tanka en gång per år för att själva kontantkortet ska hållas aktivt så att inte numret försvinner.

    Du kan ju kolla prislistan här, samt det finstilta för prislistan: http://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TC32034.pdf
     
  15. kerex132

    kerex132 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag skulle rekommendera WiFog som de andra säger ifall du använder dig av din telefon så lite, ställ dig i kö hos dem så kan du komma undan helt gratis.
     
  16. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Med sån väldigt liten förbrukning, borde du titta på ett lite udda kontantkort som heter Delight.
    www.delightmobile.se

    De har inga specifika krav på påfyllning inom vissa perioder. De har samma prislista även om du inte fyllt på på t.ex. ett halvår.
     
  17. bjornhallberg

    bjornhallberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Jag har idag Telia Refill Årskort 0.5 (köpt på Tradera). Har lyckats hanka mig fram de senaste åren med att köpa den typen av kort på Tradera/Blocket. Men nu verkar det som om marknaden helt kollapsat eller? Hittar bara två sådana kort och ett från Halebop på Tradera, och priserna verkar ha gått upp ordentlig. Och lycka till med att vinna en sån auktion på Tradera liksom till OK pris. Har tidigare betalat omkring 200:-/år och det tycker jag är smärtgränsen. Surfar i princip aldrig utanför WIFI utan all 3G datatrafik är RSS-strömmar, bilder från övervakningskameror o typ pushover/pushbullet. Max 10-50 MB/mån ca.

    Hur ska jag göra nu när surfen går ut i månadsskiftet? Telia verkar ha chockhöjt sina priser. Ska man köpa ett beg kort från Halebop och portera numret eller är det omöjligt precis som hos Telia? Vad är lösningen i dagens läge? Nytt kort från Halebop, portera numret och sedan deras årskort för 479:-?

    Wifog verkar ju skumt och jag fattar inte hur det ska funka med push-notifieringar i bakgrunden om man ska behöva kolla på reklam i anslutning till datatrafiken. Det kan ju handla om liv och död i princip. Plus att företaget ser ut att vara konkursmässigt.

    Telenor Enkel är väl 9:-/100MB/kalenderdygn i vart fall efter 60 dagar så att säga? Låter kanondyrt?
     
  18. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är enkelt: det fungerar inte.
     
    bjornhallberg gillar detta.
  19. bjornhallberg

    bjornhallberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Verkar ju helt kört det här. Inga kort kvar på Tradera. Inget på Blocket. Telia kanske kunde använda lite av sin kickback/slush-fund från Azerbajdzjan och finansiera en ny lågpris-påladdning. Haha.
     
  20. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Nåja, visst finns det sådana kort att köpa. Jag trodde inte du var särskilt intresserad.

    -tapa-