Fråga: Hur stänger jag av aviseringar i Lollipop (5.0.1)?

Diskussion i 'Galaxy S4+ - Allmänt' startad av inkk, 26 feb 2015.

  1. inkk

    inkk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har alltid haft aviseringar på skärmen avstängd för t.ex Facebook Messenger och WhatsApp. Vill bara att ikonen ska synas i fältet högst upp och inte visa något alls av meddelandet på skärmen. Nu pratar jag om apparnas egna inställningar för tillfället.

    Så nyss uppdaterade jag till Lollipop, självklart börjar det direkt synas aviseringar på både låsskärmen och när den används.
    Testade att stänga av aviseringar i mobilens inställningar istället eftersom den var aktiverad. Nä, självklart syns det fortfarande. Då finns det dock alternativ att blocka aviseringarna för specifik app men då ser man inte ens en ikon i fältet högst upp, utan endast en cirkel med siffra i direkt på appen. Värdelöst.
     
  2. forcevision

    forcevision Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag använder dölj känsligt innehåll och då syns inte meddelanden. Men det syns på dkärmen att det kommit ett meddelande
     
  3. inkk

    inkk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det döljs på låst skärm ja, men grejar du med mobilen och du får ett meddelande så ser du texten, vilket jag inte vill ha. Vill inte ens ha aviseringar på skärmen. Bara ikon direkt högst upp och kunna dra ner fältet för att kunna se. Stör mig som fan på hur det är nu tyvärr.
     
  4. forcevision

    forcevision Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det gör du i inställningarna i meddelanden och sedan avisering bockar du ur popup fönster något står det. Så kommer det inte upp när du jobbar med mobilen :-)
     
  5. inkk

    inkk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spelar ingen roll om jag stängt av aviseringar/popup på skärmen för WhatsApp, det kommer upp en ruta ändå med texten som personen skrev. Facebook-PM/SMS syns också på skärmen men där står det iaf "dold info". Jag vill inte ha något alls, precis som jag hade förut. Bara ikonen i fältet högst upp.

    Har alltid haft detta avstängt och funkat fint med 4.4.2. Det är 5.0.1 som har förstört det.
     
  6. forcevision

    forcevision Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej, konstigt för det funkar för mig. Hmmmm
     
  7. inkk

    inkk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så du får inget på skärmen alls, bara ikonen direkt? Bara kollar så det inte blivit något missförstånd. Facebook/WhatsApp/SMS.
    Rektangulär ruta på skärmen blir det för mig.
     
  8. forcevision

    forcevision Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jepp vet vad du menar som rullas ner som en rullgardin. Nej den har inte jag när jag stänger av popup. Skumt.
     
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det är ju nya sättet presentera notifieringar i Lollipop, även kallat "heads up notification" hat för mig att man kan ta bort det om är rootad och har xposed.

    www.nexus5.wonderhowto.com/how-to/swap-heads-up-notifications-for-old-style-ticker-android-lollipop-0160381/
     
  10. inkk

    inkk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jävligt störande att de gjort så att man inte kan välja bort det. Varför ta bort något som funkar.
    Har aldrig rootat och har inte funderat på att börja göra det heller så får stå ut med den här störande skiten helt enkelt.

    Får tacka er för svar och info i alla fall.
     
  11. forcevision

    forcevision Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så kan det nog vara, för min fön är rootad :-)