Problem: Vibration

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Björne62, 21 mar 2015.

  1. Björne62

    Björne62 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att frugan har uppdaterat sin Z3 compact till Lollipop så har vibrationen försvunnit.
    Det går att ställa in den om man går in i inställningar men den vibrerar inte iallafall.
    Dessutom så finns det vad hon kan se ingen snabbinställning för vibration längre som det gjorde innan.
    Är det nåt hon har missat eller nån som vet hur man ska göra för att komma åt problemet?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Om man trycker en gång på volym knappen kommer det upp en meny längst upp på skärmen. Trycker man på klocksymbolen så kan man välja vibration.

    Har man problem med telefonen efter en uppdatering kan man återställa telefonen, det brukar lösa problemen man har.

    Jag återställde min. Först uppdaterade jag den, därefter kopplade jag telefonen till datorn igen och tog en säkerhetskopia. Efter det återställde jag telefonen, startade upp den och lät alla appar återinstalleras och därefter koppla jag den till datorn igen och la tillbaka säkerhetskopian. Efter det var telefonen nästan som innan uppdateringen. Fick göra några små inställningar bara
     
  3. Björne62

    Björne62 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej och tack för hjälpen,visst vibrerar den men det var knappt märkbart.
    Mycket sämre än den var innan.

    Finns det ingenstans man kan läsa om alla nya funktioner som har tillkommit?
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER


    Det var konstigt, tycker min vibrerar på samma sätt som innan.

    Saknar också en changelog där man kan läsa om alla nyheter. Det finns säkert någonstans om man söker efter det. Jag har mest läst på forumet i alla trådar som handlar om lollipop.