Problem: Fel på skärm från Ebay

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av fikkser, 29 mar 2015.

  1. fikkser

    fikkser Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Krossade min skärm för andra gången (y), första gången bytte jag till en skärm från en annan trasig LG G2 D802, fungerade perfekt även fast det var helt uppenbart att det var två helt olika originalskärmar, inga problem.

    Nu slog jag sönder ytterligare en skärm och bytte den mot en från ebay. Den ser nästan identisk ut som min ena original och känns som original, men kontakterna klickar inte fast lika distinkt i moderkortet.

    Det som är skumt är att touchen är död över hela skärmen på höger sida, ca 1 cm tjockt streck över hela skärmen (se bild). Läste på lite och läste att en fabriksåterställning kunde hjälpa mot dylika fel. Efter factory reset blev det samma fel även på vänster sida. Efter detta testade jag med en av de krossade skärmarna - inget fel med touchen med den skärmen ?!?!..

    Någon som har någon aning om detta? Är det skräpiga piratkopior som säljs på ebay?

    Den här jag köpte:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Full-LCD-...K-/141314787251?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123
     

    Bifogade filer:

  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Klaga hos säljaren? Sen kanske du ska titta på skärmskydd av härdat glas...
     
    cassis gillar detta.
  3. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Kontakta säljaren, kommer ni inte överens så får du öppna ett Case på eBay så kommer du säkert få pengarna tillbaka, har köpt väldigt mycket olika lcd skärmar via eBay och kvaliteten på dem varierar, har jag haft problem med säljarna så har jag alltid öppnat ett Case via eBay och fått mina pengar tillbaka.
     
  4. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Köpte skärmar som var trasiga på ebay. Kontaktade försäljaren och skickade tillbaka skärmen och fick pengar tillbaka förutom frakten då.
     
  5. fikkser

    fikkser Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OK. Tyckte även att skärmen hade dassiga färger, särskilt jämfört mot galaxy Note 1 som jag använder nu.

    Skickat tillbaka skärmen, får se vad de säger. Drygt att använda en uråldrig note under tiden. :/