Diskussion: Första intrycken av S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av borjeboy, 10 apr 2015.

  1. Bagge

    Bagge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Min knapp är stum, däremot så är högra sidan av knappen mer flush mot telefonen än vänstra sidan, dvs den den sluttar lite åt höger när man tittar på den från undersidan
     
  2. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Min är också stum, krävs ett tryck för att få ner den. Däremot så ger den ifrån sig ett mekaniskt ljud på vägen tillbaka.
     
  3. dakioso

    dakioso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det hade jag på min LG G3 och älskade det. Var lite orolig att förlora det när jag fick min S6:a men när det dök upp så dog jag lite.

    Mina första intryck är jag sjukt mind blown över hur Samsung har byggt denna lur, sjukt sköna material med mycket grym kvalité.
    Kameran och snabbheten i allmänhet är sjukt mycket skönare än min LG G3:a. Jag gillade LG:n men tyckte att den knakade för mycket (plast mot plast).
     
  4. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Precis så illa var min. Men det var ju helt osynligt tills man lös med en spotlight eller stod i solljus. Så av den anledningen kan ha överseende med den missen.
    Hämtade ut en ny idag. Och den här skärmen är det i alla fall inga repor på. Däremot är den gulare än den förra..?
    Kan dock inte avgöra om det är den nya eller gamla som har rätt vitbalans. Tittar jag på dom var för sig ser jag inte skillnaden. Skumt. o_O
     
  5. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Men skönt att du fick en repfri iaf.
     
  6. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    YEEEES! :D
     
  7. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Gick från S4 till S6 och man kan verkligen snacka kvalitetskänsla jft S4an , som helt plötsligt känns som en plastig 1000 kronors mobil.

    Så , hur länge dröjer det innan det kommer skal med integrerad läsare för Micro SD kopplade via USB porten som OTG ? Betala tusen extra för lite minne, nej tack, det får lösas på annat sätt och jag hoppas på nåt bra skal med OTG minne.

    Positivt överraskad av batteritiden med tanke på skärmens upplösning.

    Lite meck med Lollipop menyerna när man är van vid S4an, men det löser sig väl snart.

    Ovant med hörlursuttaget nedtill, men det är nog bättre i längden. Vilka skitlurar som de skickar med och varför envisas de med att skicka vita till en svart lur, var samma med S4an.

    Har försökt få Smart Lock att funka med Bluetooth, men det vill inte funka som betrodd enhet som jag kopplar mot. Varför kan de inte lösa detta med Wifi som betrodd plats ???

    Tummen upp för S6 , trots lite småstrul så här i början, men tummen ner för saknad plats för Micro SD kort.

    Tycker mobilen blir varm vid laddning (trådlös) , har inte provat via kabel, men blir det så varmt varje gång undrar jag hur länge batteriet pallar. Fler som tycker mobilen blir varm vid laddning?
     
    Last edited: 17 apr 2015
  8. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Jag lyckades med betrodd enhet och bluetooth på första försöket, har dock inte den blekaste hur jag gjorde men det fungerar. Angående värme vid trådlös laddning så vart jag sjukt förvånad då min enhet inte är det minsta varm på morgonen när jag vaknar, trodde det skulle vara motsatsen. Kör med en liten puck för 25kr från ebay. Vid vanlig laddning går den upp lite i gradtalet men ingenting jag stört mig på hittills.
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kört telefonen i några dagar nu:
    + Riktigt bra kamera i rätt lägen.
    + Mycket snabb i jämförelse med andra Android-lurar.
    + My Knox är faktiskt smart. Perfekt för jobbgrejerna.
    + TouchWiz är faktiskt rätt så bra nu.

    - Min iPhone 6 är snabbare.
    - S6an laggar rätt så ofta och program avslutas oväntat.
    - Ojämn prestanda, ibland får den fnatt och är sjukt seg.
    - Kameran tar i vissa ljuslägen ganska lång tid på sig att hitta rätt fokus.
    - Saker som borde gå snabbt, gör inte det. T.ex öppna multi-tasking menyn.
     
  10. Simon95

    Simon95 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Din Iphone är verkligen inte snabbare, s6:an är 50% snabbare och 4x snabbare läshastighet random read. Samt 3 GB ram-minne till skillnad från 1 GB i Iphone.
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jaha okej, så massa höga siffror på ett papper betyder mer än verkligheten? Nä.

    Allt handlar inte om vad som står i specifikationerna, det handlar om hur telefonen fungerar i praktiken. Tyvärr är TouchWiz fortfarande ganska tugnt vilket gör att telefonen inte blir världssnabb heller. Sen är apparna kanske inte heller helt optimerade för alla olika processorer som finns i Android-lurar.

    Har testat flera S6or och flera iPhones, så jag vet hur det är i verkligheten med vanliga vardagsappar.
     
    Pjuklarven och Droid_269 gillar detta.
  12. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Ta det lugnt nu.......
     
  13. infamy

    infamy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej, tycker personligen att man borde sluta jämföra iphone med android. Iphone är en spelkonsol i jämförelse. Det är så lite som rullar på den out of box. Jailbreaka din iphone o Konfa ios med samma features som android lurarna har out of box så är iphonen knappt körbar.
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    För mig och garanterat många andra handlar det om man inte vill behöva hålla på och göra massa inställningar för att det ska rulla på bra. iPhone är inte speciellt begränsad vad gäller appar eller liknande. De funktioner som majoriteten av användarna har nytta utav finns som standard i båda systemen - därav borde telefonerna direkt från lådan rulla på lika bra. Speciellt när man pratar om telefoner som kostar 7 - 10000kr.

    Vi släpper detta tycker jag. Är ju ett Android-forum och att diskutera konkurrensen är knappast relevant och leder bara till onödig irritation (inte riktat mot någon, men jag vet vad sådana diskussioner brukar sluta). Jag ville bara dela med mig av mina intryck av S6an, som jag för övrigt gillar. :)
     
    Pjuklarven och infamy gillar detta.
  15. infamy

    infamy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag håller med i din åsikt gällande diskussionen meningslös för det är en smaksak. Min åsikt vill jag dock framföra. Körde iphone när de kom o älskade dem men när android kommer och en vågade prova öppnades en ny värld. Sedan är det ju så att Apple har högst vinstmarginal i mobilvärlden kort o go gott de lurar kunderna. 2 kärnig CPU 1gb ram ett OS där minimalt med funktioner rullar parallellt för 7000. Kör en moto g som jobb nalle som har samma spec bortsett från att dess CPU endast är 32bit. 1700 kostar den. Detta är grundorsaken till varför jag hoppar iphone idag. Fort iphone gör det den gör väldigt bra men inte för 7000.
     
    Cupcakes gillar detta.
  16. Peroti

    Peroti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Haft min S6 sedan i torsdags. Kom från en HTC One M7 och hade innan dess bara ägt HTC-lurar sedan min första smartphone.

    Har länge varit väldigt skeptisk till att betala 500 kr i månaden för något som är till största delen tillverkat av glas. Har sett för många skräckexempel när det gäller iPhones osv... Men mitt första intryck av byggkvaliten på den här är riktigt nice. Klarar säkert inte lika mycket smällar som en HTC One men jag har ett TPU-skal på som gör att jag känner att jag har bättre grepp i den och när jag tänker efter så har jag sedan jag köpte min första smartphone 2010 så har jag hat ytterst få tapp. Jag överlever nog!

    Många recensioner jag sett hade fått det att låta som att S6 inte skulle lagga någonting. Det är inte sant. Men over all så är jag mycket nöjd med känslan i den.

    Skärmen är för fet. Kameran är självklart överfet. Dessa var de två viktigaste faktorerna som fick mig att lämna HTC den här gången. Och jag blev verkligen inte besviken. Förstod ju att den högupplösta skärmen skulle dra en hel del batteri men jag har hittills klarat mig bra med tanke på hur mycket jag använt luren. Skulle ju kunna dra ner på ljusstyrkan men skärmen är så jäkla vacker så känner inte att det är värt att spara några % batteri på det. I övrigt är det klart att jag hoppas på att batteriet blir bättre. Har hört ryktas om en uppdatering som ska komma snart?

    Och som sagt, kameran. Fantastisk! OIS är väldigt välkommen och funkar kanon tycker jag. Att kameran startar så snabbt är också imponerande. Kommer ha kul med den här! Saknar en del inställningar från HTC One... Men det kan jag komma över.

    Har faktiskt inte använt fingeravtrycksläsaren... Ställde in det så gott jag kunde i början. Två gånger på höger tumme och sen en för höger pekfinger och en för vänster tumme.. Men jag tycker det är krångligt att plocka upp telefonen normalt och sen sträcka ner tummen till knappen och hålla den där tills skärmen låses upp. Plus att jag tyckte att den inte kände igen min tumme tillräckligt ofta. Bara krångligt och tog ändå längre tid än att bara köra med att svepa fingret över skärmen för att låsa upp. Oroar mig inte så mycket för att någon ska snoka i min telefon ändå. Förhoppningsvis kan den komma till användning till annat senare ändå :)

    Mycket nöjd med mitt köp hittills! Kameran, skärmen, prestandan och designen är klockren. Om batteritiden kan bli lite bättre och jag aldrig får en spricka i skärmen vore det greeeaaaat!
     
    Sulan_73 gillar detta.
  17. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    +Känns allmänt väldigt välbyggd
    +Sanslöst bra och snabb kamera. Massvis med riktigt BRA funktioner och bildkvaliten är fantastisk.
    +Högtalaren flyttad från baksida. Jag skulle dock vilja sätta denna på minussidan också, eftersom fingret ofta täpper för högtalaren. Men jag tycker ändå att det var ett rejält lyft. Dessutom med bra ljud
    +Snabbheten
    +Skärmen har bra ljusstyrka
    +Fingeravtrycksscannern fungerar bra och snabbt
    +Led'en har ett väldigt naturligt ljus. Inte lika stark som på S4
    +Jätteplus att man flyttat hörlursingången. Helt knäppt att ha den på ovansidan
    +Batteritiden är ett ganska rejält lyft mot S4'an.

    Minussidan är ganska obetydlig, men måste jag välja något som jag möjligen väntat mig mer av var
    -Lite halare då man håller den längst kanten. Aluminium är halare än plasten i min S4
    -Ledlampan eller blixten är _mycket_ svagare än på S4'an. Den var iofs mer som en strålkastare. Å andra sidan är det ju ungefär det man använder den till.
    -Priset
    -Hemknappen är ganska trög och ibland registrerar den inte. Förmodligen är det bara jag som inte vågar ta i ordentligt på den ännu ;) S4'ans hemknapp känns tåligare.
     
  18. Sandis

    Sandis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11” 2018
    Fick min svarta S6:a (ej edge) igår. Här kommer mina första intryck jämfört med min Nexus 5:

    + Byggkvalitén, känns/ser exklusiv ut.
    + TouchWiz är mycket förbättrat mot senast jag använde det (S4) + mindre bloatware.
    + Teman, även om de finns för få just nu, hoppas på fler senare!
    + Wifi mottagningen, fick ut 110/110 på mitt 100mbit fiber hemma.
    + Kameran är riktigt grym, både gällande hastighet och kvalité.
    + Displayen är helt underbar gällande färger, ljusstyrka, svärta och kontrast.
    + Fingerläsaren fungerar perfekt.
    + Lika snabb som min Nexus 5 = inget lagg/microstutter.

    - Hal som en tvål. :P
    - TouchWiz, även om det är förbättrat finns det mer att önska. Fortfarande lite för lång från stock android och ser lite för cartoon:igt ut.
    - 4G mottagningen verkar vara väldigt dålig jmf. mot vad jag fick med min N5 (med Tele2), ska dock gräva lite mer i detta...
    - Priset (även om jag fick den med 1500:- rabatt, tack Tele2/Mecenat :) ).

    Totalt sett är det grym telefon och jag är mycket nöjd med mitt byte! :D
     
    Tråget gillar detta.
  19. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag kör med en Iphone 6 och trots att jag kör med Apple produkter så känner jag mig inte lurad. Tvärtom, jag är lite mer nöjd med min Iphone än jag är med min S6:a. Men jag är ändå grymt nöjd med S6.
    Vilken hårdvara som finns i telefonerna är inte det viktigaste, det viktigaste är ju hur telefonen fungerar. Det enda jag tycker är dåligt/negativt med Iphone är synkningen med Itunes och överföring av bla musik via Itunes men som tur så använder jag Itunes nästan aldrig.
     
  20. Qus

    Qus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Gick ifrån min gamla Desire HD jag haft i 4.5 år så det fick bli en Galaxy S6 och jag är helnöjd hittils. Håller dock med om att 4G har sämre mottagning än vad 3G har med Tele2.