Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

  1. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Ja en designmiss, men det åtgärdas säkert framöver. Jag tycker Wapedias funktion är strålande trots det.
     
  2. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  3. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
  4. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Dessa app:ar har redan folk rekommenderat, men jag måste bara säga att de är klockrena (för en som inte är så insatt i smartphone-träsket så är dessa program ren magi..) måste testas!

    imeem Mobile - Streamar musik till telefonen (riktigt bra)
    Shazam - Lyssnar och ger dig info om vilken låt som spelas
    Sky Map - Stjärnbilderna
     
  5. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

  6. Danne W

    Danne W Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hemnet finns det som layer? Testade och ladda hem men verkar väl inte finnas något för sverige? Eller kan man lägga till andra än dom som redan finns där?
     
  8. JonasE

    JonasE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2009
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  9. osande

    osande Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Gjorde en snabb sökning om det fanns någon dedikerad tråd till Fordonsinfo, vilket det inte gjorde, så jag meddelar här istället att Transportstyrelsen valt att den 1a sept starta upp SMS-tjänsten igen, dock till en kostnad på 3kr/sms.
    Så efter en liten uppdatering som jag hoppas kommer så fungerar Fordonsinfo igen! :)
     
  11. punkpony

    punkpony Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    På min Magic höll jag på att bli vansinnig på original Dial-appen. Den tutade istället för att reagera på mina tryckningar - samt ringer jag folk av misstag när man ska "dra ner" sifferpanelen.

    Detta var räddningen - tut-fri och mindre risk för feltryck.
    http://www.cyrket.com/package/org.ravelin.android
     
  12. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Får man upp ett alt att ringa eller ej när man trycker på ett nr!? Hatar att orginal dialern bara ringer utan att man bekräftar.
     
  13. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte bara tipsa om en app som måste provas av alla:
    HanDict - Online Dictionary for Android

    gå " market " search: handict
     
  14. Hearberg

    Hearberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tänkte tipsa om Dizzler! Streama vilken låt du vill. Tycker denna app är bättre än Imeem.

    sök efter en specifik låt eller artist. Kanon enkel att använda. :D
     
  15. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  16. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Spotify rekommenderas! Finns nu för tankning på market! Wohoooo
     
  17. Jake_

    Jake_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade två nya apps igår:

    Autolock - använder man grafiskt lösenord för att låsa upp skärmen kan det bli jobbigt att behöva låsa upp skärmen varje gång, framförallt när man ibland bara lämnar telefonen ifrån sig i några sekunder. Autolock fördröjer denna process helt enkelt, dvs den gör så att man bara behöver slå in det grafiska lösenordet när det gått en längre tid.
    http://www.cyrket.com/package/com.mooapps.autolock

    Bar Control - Skapa genväg till apps eller inställningar i notifikationsfönstret så man kommer åt dem överallt. Smidigt..
    http://www.cyrket.com/package/com.schwimmer.android.barcontrol
     
  18. monk

    monk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera dgAway. Använder egentligen bara funktionen där man kan välja mellan förinställda sms att skicka efter att ha avvisat ett samtal. Finns dock fler funktioner (automatiskt vidarebefodra sms till annat nummer, svara på sms med sms, osv.)

    http://www.cyrket.com/package/com.blau.android.away
     
  19. f_bente

    f_bente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    här kommer min lista med program jag hunnit testa sen jag köpt min Hero:

    - 10001cocktails - namnet säger nog allt? gillar du att testa nya spritsorter så ladda ner detta program!
    - 118 Mobile - 118 hjälper dig med nummerpresentationer om det är ett nummer som du inte har i telefonboken.
    - 3g Watchdog - håller koll på din datatrafik, man kan själv sätta "spärrar" i programmet för hur mycket man trafik som ska användas (det är bara en koll i programmet, det stänger inte ner datatrafiken efter avsedd tid)
    - A online radio - internetradio, inget jag hunnit testa allt för mycket
    - absolute radio iamp - samma sak på denna
    - advanced task killer free - vill man stänga program på sin android så funkar detta perfekt
    - Alcometer - personligen litar jag inte på programmet, man fyller i vad man dricker på en kväll och den räknar ut procenthalten i kroppen . . .
    - Alla kartor - rolig liten app om man vill hitta närmare badplats, cafe, camping, flygplats, gymnasie och en del annat.
    - andnav2 - GPS-program, jag väntar tills vi får betalapps så man kan skaffa sig en vettig GPS!
    - Androrb - streama musik/film från datorn, har inte hunnit testat allt för mycket, orb är programmet som behövs på datorn.
    - app manager - backup på apps (inget jag bebövt göra än)
    - app Organizer - vill du sortera dina apps i mappar på din homescreen så rekomenderar jag detta program!
    - appsdesk4demo - stort frågetecken över vad detta program gör, hittade det på cyrket och inte testat alls!
    - astro - filhanterare
    - atrackdog - håll dina apps uppdaterade med senaste versionen (detta går även att göra via market)
    - autolock - frödröjer låsningen av grafiska lösenordet om man använder det.
    - babbler lite - facebook app som fungerar fint
    - backgrounds - som programmet heter och går att ställa in så bakgrunden på startskärmen ändrar bild.
    - barcode scanner - perfekt om man hittar program via cyrket eller liknande, bara scanna sträckkoden och market hittar automatiskt programmet, fungerar även för firefox-användare som vill spara en länk i mobilen (sistnämnda har ja själv ej testat)
    - BBC - nyhetsapp
    - blutooth file transfer - filhanterare och ska gå att skicka filer över bluetooth, inget jag själv testat så skrik till om jag har fel ang. denna app.
    - Bounce - beroendeframkallande spel!
    - car locator free - är du duktig på glömma var du parkerat bilen? jag är inte, men roligt program att testa.
    - cardio trainer - träningsprogram som rekomenderas
    - contact2sim - jag hoppas att programmet gör det namnet utger den dag jag behöver det!
    - convertall - som det låter, konverterar de flesta tänkbara massor, längder etc etc
    - Currency - vill du se valutakurser så testa detta!
    - ebuddy - community - drar mycket kräm ur batteriet, men enligt mig de smidigaste för att använda msn messenger.
    - facebook - behövs ingen kommentar
    - fingerpaint - begränsat ritprogram
    - flashlight - om det är en ficklampa vet jag inte, men skärmen blir vit tills man trycker av programmet, funkar för enkla ändamål i mörker!
    - floatin image - tröttnat på bara svepa bilder fram och tillbaka i vanliga albumet? testa detta, bilderna kommer flytandes fram över skärmen.
    fordonsjägaren - ser du en bil du tror är stulen? slå på reg. nr. med detta program, händer inget är bilen förmodligen inte stulen.
    - fxcamera - kameran har inte allt för många roliga funktioner, testa detta för lite skruvade bilder!
    - gmob 365 - enormt stor chat, mest amerikanare som använder detta - till vilket nöje? VET INTE!
    - Gmote - vill du använda din telefon som fjärrkontroll? testa och lek er fram, kul som fan och NÖRDIGT
    - google sky map - visar stjärnhimlen i realtid
    - Hotel search - letar upp hotell som finns i närheten av din position.
    - iMusic - svårt att tänka mig att detta är lagligt, men går ialla fall att ladda ner musik via denna app.
    - Imdb top 250 - filmkunniga förstår vad detta innebär
    - imreem mobile - musikprogram , går även att lyssna på musik via programmet, dock begränsat vad kan lyssna på.
    - Labyrinth lite - labyrint spel.
    - layar - rikta telefonen åt ett håll och via gps:en och kameran så hittar layar intressanta platser.
    - Led scroller 2 - skriv din egen "led-text" och låt den rulla över skärmen, onödigt och kul!
    - linda file manager - har inte testat det själv! men namnet ger väl en antydan på vad de kan handla om? :)
    - Listen - testa och avgör själva, musik och lite annat man kan lyssna på via webben.
    - Loppiskartan - älskar du loppmarknader? testa denna app som letar upp en loppis nära dig!
    - lumbricidae - otroligt tråkigt men beroendframkallande spel där man är en mask (ett streck) som ska ta sig framåt.
    - magic 8-ball - funkar detta? fråga en ja/nej fråga och skaka mobilen, du får ett svar, kul om du har beslutsångest!
    - magic trick - låt telefonen lura brallorna av dig! kul tills man fattar tricket!
    - Meebo IM - community som jag använder för msn och facebook.
    - Meridian video player - enligt många bästa videospelaren till android.
    - Metal detector - fungerar faktiskt, sjukt nog!
    - Mixzing lite - snyggt gränssnitt på ett musikprogram, går att använda som widget!
    - Movies - leta upp filmer som går på en biograf nära dig!
    - my tracks - googles egna träningsprogram, ej testat än då träningen från min sida är på låg nivå för tillfället
    - my backup - gör förhoppningsvis det programmet ska! har ej testat det ännu!
    - Nav4all - ytterligare ett GPS-program, om det är bra? enligt mig NEJ!
    - netcounter - håller koll på din datatrafik.
    - Number brain tease - vill du ha lite hjärngympa? ladda ner och testa!
    - NYtimes - nyhetsapp.
    - snowstorm - väder-widget.
    - opera mini - webbläsare som inte behöver någon kommentar.
    - pedometer - stegräknare, dock måste skärmen vara igång för att programmet ska räkna dina steg och det drar mycket batteri! om det är bra? testa själva!
    - photo shoot the duel - detta kommer jag kunna testa när jag hittar någon med en android-lur!
    - picsay - bildredigerare som gör det den ska.
    - Places Directory - letar upp resturanger, barer och diverse annat nödvändigt i din närhet.
    - poke a mole - dunka tillbaka grävlingarna till sina hål, tidsfördriv som bara sjutton!
    - printershare - ska tydligen gå att skicka bilder till sin skrivare, synd bara att skrivaren hemma är från stenåldern! men programmet ser riktigt seriöst ut och hoppas det är så!
    - prisjakt - behöver inte kommentera!
    - punch-o-meter - vill du veta hur hårt du slår? ladda ner detta (tappa dock inte telefonen, tror inte garantin gäller då)
    - qik - ladda upp dina videofilmer direkt mot en community.
    - qucikinstaller - gör det programmet ska göra, tar ENKELT bort apps du inte vill ha längre.
    - Ringdroid - klipp och klistra i dina mp3-filer för att göra dom till ringsignaler, dock är jag nöjd med htc signalen jag har! =P
    - robo defense - roligt spel om man har för mycket tid över.
    - shazam - hör du en låt du gillar och vill veta namnet på den? öppna detta så får du svaret på några sekunder!
    - SL-info - sthlmsbor har användning för detta.
    - sms-biljett sl- tillhör du den som inte åker tunnelbana för ofta utan skickar sms istället och aldrig vet va du ska skriva? testa då detta!
    - snake extreme - saknar du din gamla nokia med snake?
    - snakedroid - alla varianter finns på detta spel.
    - sound manager - enkel app där du kan styra volymen på olika delar i telefonen.
    - spare parts - lite inställningar som går att ändra, testa och se om det är nåt för dig!
    - sportstap - gillar du sport? håll koll på det mesta!
    - sportypal - liknande app.
    - sthlm traveling - svenskt program på engelska för att lätt ta sig runt i sthlm!
    - sticky memo widget - post-it lappar som en widget på din startskärm, bra funktion om det var något viktigt du skulle komma ihåg!
    - taskpanel - stänger apps som rullar på i bakgrunden, android ska sköta detta själv men använder programmet enstaka gånger då det är vissa program jag känner att jag vill stänga ner.
    - translate - översätt en text till diverse språk!
    - Tunewiki - enligt mig en snygg musikspelare som gör det den ska.
    - tv-guide - håll koll på din tv och vad som visas
    - Ultimate faves - skapa dina apps i en 3d liknande ring på startskärmen.
    - ultrasound - testa hörseln på dig själv eller stör andra med tinitusljud!
    - Useful switchers - smidig app som låter dig öppna/stänga av ljud, wifi, gps...snyggt och enkelt!
    - VLC remote - har inte fattat hur denna funkar än!
    - wifi scanner - namnet säger väl allt?
    - wikidroid - smidig och snygg wikipedia-app
    - wikitude - letar upp platser i din närhet, ungefär som layar
    - world tour - väl en bild från ex. eifeltornet och den sätts som bakgrund och ändras vartefter dygnet går.
    - xtremelabs speedtest - testa hastigheten för internet på din lur.
    - zap's hitta - hitta.se? :)

    (kan finnas stavfel, så klaga inte på det)
    många program är listade för längesen men testa och kör! dessa program har jag listat upp!

    hoppas någon hittar nåt som passar!
     
  20. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Testa att installera Androids Around 2 från Market. Där kan man se androidanvändare i hela världen och hur de växer i antal. Ju fler som kör det desto roligare.