Problem: Spricka i glaset på baksidan Xperia Z3?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av purity, 12 okt 2014.

  1. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Också intresserad
     
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    helt sjukt att sony envisas med sina jävla glasbaksidor vem fan gör det? jag tappade min s3 flera gånger på marken och det blev bara lite små obetydliga repor som inte direkt påverkade mig nånting men glas är ju bara helt vansinne att använda.. knappas tåligt för fem öre, det finns en anledning varför alla köper samsung idag.
     
    kalleboston gillar detta.
  3. Portokostar

    Portokostar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Allstå fyhelvete vad besviken jag blir, detta hände mig med igår, MIG! Jag som är så jävla noga med mina telefoner, första gången jag tog bort skalet igår, lade dessutom telefonen ner som det vore ett jävla ägg för att jag vet att den är känslig, ändå hade jag 2 sprickor på baksidan igår när jag skulle gå och lägg mig, fast jag inte gjort något alls liksom, fyfan vilket skit!

    Jag har gjort ett ärende hos Halebop, så får vi se hur det går, det är ju helt oacceptabelt, jag vill dessutom inte ha någon ny telefon för det lär ju hända igen, men man är väl fast med skiten nu, får väl sälja den i värsta fall : (
     
  4. milan979

    milan979 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fan inte kult att läsa om det här. Kommer få hem min nästa vecka och när man läser detta blir man verkligen orolig. Verkar som att många/alla Z3: or är sjukt ömtåliga.

    Någon som har koll på om liknande repor uppstod på de tidigare xperia modellerna?
    Hur som helst är det verkligen jobbigt...hoppas verkligen Sony åtgärdar det på något lämpligt sätt.
     
  5. Psykos

    Psykos Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Min Z2a tålde rejält med stryk. Det beror på hur du tappar den, skulle du ha otur så skulle du lika väl stå där med en ofungerande sprucken S3a.
     
  6. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag kan inte påstå att dom är så ömtåliga tror det bara är en batch med dåliga glas eller något. Haft min sedan den släpptes nu och har tappat min ifrån huvudhöjd ingen spricka.

    skickat ifrån Xperia Z3
     
    milan979 gillar detta.
  7. Daniel_k

    Daniel_k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick precis mail från sony och glaset på baksidan reparerat påväg tillbaka till mig utan kostnad!
    Tack Sony!
    Hade ja inte fått reparationen hade jag nog övergett märket, har väl haft 10tal sony produkter genom åren o varit nöjd med alla. Tills Z3an sprack men dom skötte de exemplariskt! Riktigt skönt!
     
    bernard gillar detta.
  8. stekhans

    stekhans Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade du in den i en Telenorbutik och fick det svaret av Sony? Eller tog Sony själva emot den??

    Har precis samma problem som många andra verkar ha men känns garanterat som en spänningsspricka. Hade den i fickan, kom till jobbet och tog upp den då helt plötsligt såg jag på baksidan en sån tunn spricka att den nästan är obefintlig, som någon tidigare beskrev som ett "hårstrå".

    Man är ju inte sugen på att punga ut 1200:- självrisk för en 2v gammal tel =/
     
  9. Daniel_k

    Daniel_k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Va först inne på telenor med den kunniga personalen sa att ja inte får ut nått på garantin, garanterat!
    Så ja ringde sony o dom tog emot den. Smidigt tog ca 10dagar och väldigt trevlig service på sony.
     
  10. purity

    purity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fick tillbaks min idag också, dom bytte glaset på garanti! :D
    Nu är skydd till baksidan beställt också.
     
  11. stekhans

    stekhans Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan det låter riktigt positivt det ni skriver. Har kontaktat Sony hoppas det går bättre den vägen. Känner en i butik och ja han trodde inte det skulle gå på garantin. Tack för snabba svar.
     
  12. Neonhasse

    Neonhasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag spräckte baksidan på min z3 efter 4 dagar. Dock var det ingen spänningsspricka utan en stötskada. Ingen aning om hur det gick till. Gick till Telenor och de skickade iväg den för lagning. Fick betala 500 kr i slutändan för att byta glas på baksidan och trycktesta den. Så jag kan inte riktigt förstå de som säger att det kostar 2600 hos Telenor.
     
  13. Daniel_k

    Daniel_k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns numera eftermarknadsglas baksida till sony z3 på ebay för några dollar, sen hur svårt det är och byta e en annan fråga!
     
  14. Sideburns

    Sideburns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Där sprack baksidan på min Z3 också. Inte ens 2 månader gammal. Trodde först det var ett hårstrå som låg över glaset, men det var en spricka rätt över baksidan.

    Var in till Telia och ville lämna in den på garantin, men de vägrade och ville att jag skulle betala 1300kr för att få den lagad. Tyckte mest jag var jobbig som ens kom in och störde i butiken. Har kontaktat Sony och fick hem ett färdigfrankerat paket för att skicka in på service. Troligtvis går det på garantin då glaset är spräckt "av sig självt" och inte på grund av "ytter påverkan".

    Frågade även Sonys support om den är vattentät trots att glaset är spräckt. Fick som svar att jag absolut inte ska se den som vattentät och behandla den där efter.

    EDIT: Sony tog det som garantiärende. Löste det på 4 arbetsdagar inklusive frakt fram och tillbaka.
     
    Last edited: 5 feb 2015
    Heffaklump gillar detta.
  15. Mobilnörden2000

    Mobilnörden2000 Teen Droid Bannlyst

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Info:
    Huawei P9 (EVA-L09)
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 9.7"
    Nu ser jag att jag också fått en spricka på baksidan av min z3 a, ca 4 cm lång i högra nedre hörnet, ska till Tele 2 idag också se vad de kan göra åt problemet... Inne på service nu, hoppas dom bedömer detta som ett garantiärende och att den kommer tillbaks snart :)


    Edit; Fick den inte reparerad för yttre påverkan hävdade de, fast jag alldrig tappat den :(
     
    Last edited: 25 feb 2015
  16. mr_kenzo

    mr_kenzo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick mitt glas utbytt av Sony utan problem, rekordfort ,,3 dagar, skrev att det var spänningsspricka,
     
  17. Bompa

    Bompa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2014
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej

    Hur kan man skydda bakre glaset?
    Fjärde gången man tappar telefonen och det spricker - rekommendationer?
     
  18. Taftus

    Taftus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone X
    ROM:
    iOS
    Telefon 2:
    Nexus 6p
    ROM:
    Android
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Android
    Platta:
    Microsoft Surface Pro 3
    ROM:
    Windows 10
    Platta 2:
    iPad Air 2
    ROM:
    iOS
    En kompis till mig tappade Z3 ner i toalettstolen, blev lite skitig men annars varken repa eller sprucken glas. Själv använder jag härdat glas på både fram och bak. Härdat glas baksidan kan man köpa från Teknikdelar för ca 79:-
     
  19. igge

    igge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Fick spricka på baksidan av min Z3 och skickade in den via Sony Xperia Care.
    Dom fick mobilen tills sig igår 26 maj och idag på morgonen 27 maj fick jag ett mail att baksidan byts gratis då det går på garantin. Nu vid 13.30 kom ett mail att min enhet är på väg till mig.
    Tala om snabb service.
     
    reijoturunen och bernard gillar detta.
  20. cam_neely

    cam_neely Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Google Nexus 6P
    Platta:
    Sony Xperia Z4 Tablet
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    Shield TV x2, CC with GTV x2, Huawei Watch,Google Home x10
    Samma för mig. Skickade in den till Xperia Care och de reparerade och skickade tillbaka samma dag de fick den! Hade en spricka över hela baksidan som kom när telefonen låg på ett bord. Inga problem med garantin!