Problem: Samtal bryts eller övergår till ett högt skrikande bubblande modem/robotröst.

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av _chrille_, 9 jul 2015.

  1. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har stora problem med min lur. 4G är ett skämt, samtal bryts eller övergår till ett högt skrikande bubblande modem/robotröst. (misstänker att det är när den hoppar från 4G till 3g eller lägre). Går ibland inte att ringa till eller ifrån telefonen fast att den har mottagning, utan att starta om.

    DOA telefonen efter mycket klagande till tele2, som inte ville DOA den från början. Lyckades med att få en ny telefon som är lika dålig!

    Enligt tele2 kundtjänst är detta ett känt fel och att man förde diskussioner med Samsung. Åter igen kontaktat tele2 (efter samma problem med nya luren), då fick jag till svars att tele2 inte har något med problemet att göra. Och att jag skulle lämna in telefonen på service.

    Tog kontakt med Samsung support och de säger att de inte känner till några problem med "samtal bryts eller övergår till ett högt skrikande bubblande modem/robotröst" Frågar varför tele2 då säger att det är ett känt fel? Fick då följande svar från Samsung supporten: "Okej, jag kollade på det nu och det verkar bara vara tele2-kunder som är drabbade" Felet är tele2´s

    Efter miss från tele2 så kan jag se service ärendet för min gamla DOA telefon "Kalibreringskontroll av sändning och mottagning U.A, helt enligt specifikationerna." dvs att det inte var något fel på den. "vänd er till er operatör om problemet kvarstår".

    Är jag ensam om detta skit???:( Sorry för långt inlägg :cry:
     
  2. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Har samma elände. Och har tele2
     
  3. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    Aldrig de problemet med tele2 när jag hade iphone så ligger nog hos Samsung problemet faktiskt.
     
  4. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag var med om en liknande incident på jobbet, när jag stod i hissen och pratade i telefon. Då hade det solklart med dålig täckning att göra. Har inte haft problemet vare sig förr eller senare.
     
  5. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Detta ämne diskuteras i den här tråden.
    Felet uppstår på fler märken och modeller. Gemensam nämnare är tele2/comviq.
     
    binary gillar detta.
  6. Unor92

    Unor92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har samma fel, har Tele2.. Har lämnat in telefonen till Samsung Service, dom bytte ut moderkortet och microfonen på telefonen har även fått ett nytt Sim kort ifrån Tele2, fast även jag får samma problem då och då. Väldigt jobbigt då min Note 4 inte hade detta felet.
     
    Last edited: 10 jul 2015
  7. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Samma här, tele2 blir sämre o sämre. Väldigt synd, var väldigt nöjd med tele2 förr men nu blir de byte så fort de är möjligt.
     
  8. kabel87

    kabel87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Märkligt att det verkar mest vara kunder med tele2/comviq som har dessa problemen. Samma gäller opo. Har själv Telia och inte haft några problem alls.
     
  9. jonasejag

    jonasejag Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har samma problem! Haft telefon på service två gånger. Första gången bytte man något chip men det hjälpte inte. Tele 2 säger lämna i 3 gånger på service innan jag får byta luren. Löjligt eftersom verkstaden inte hittar något fel. Dessutom har jag dom lila prickar i ff camera. Deppigt
     
  10. roro_8901

    roro_8901 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3
    Haha jag hade samma problem vid utbytes enheten men nu hoppas jag att det fungerar bättre fick ut en ny lur idag.
     
  11. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har också upplevt samma sak ett par gånger, kör också Tele2 och gissar att det är 4g-relaterat.
    Vet att min fru upplevt samma sak vid samtal till sin bror (iPhone 6 -> iPhone 5c) via Tele2 så därför har jag inte försökt reklamera telefonen då det delvis lär vara nät-beroende.
     
  12. Trille66

    Trille66 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är hos Tele2 felet ligger, de säger att deras tekniker jobbar med det !
     
  13. roro_89

    roro_89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    var hos Tele2 idag och de påstod att det enbart gäller kunder med samsung galaxy S6 och S6 Edge och detta beror på mjukvaru fel på telefonin och att enligt dem så jobbar Samsung på med en uppdatering för problemet.

    Källa: Tele2 butik i Barkarby (Stockholm)
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De personer som står i butiken har väldigt lite information om detta egentligen. Samma sak om man finger till kundtjänsten och pratar med 1st line.
     
  15. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Har haft 5-6 s6/edge på företaget och nästan alla hade detta problem. Fick byta ut 3 som tur var mot andra mobiler, men snackat mycket med tele2 om det och enligt dom ska en fix vara på väg. Fick detta mess i fredags..
    Hej!
    Vi har under ett par veckor haft en störning med Samsung Galaxy S6 samt S6 Edge som ni är drabbade av.
    Felsökning pågår mellan oss på Tele2 och Samsung.
    Samsung har nu sagt att dom släpper en mjukvaruuppdatering som förväntas lösa dessa samtalsproblem.
    Samsung beräknar att uppdateringen släpps på Söndag. Håll utkik efter eventuella uppdateringar på telefonen.
    Jag kommer att återkoppla till er i början på nästa vecka för uppföljning.
    Med vänliga hälsningar,
    Mohammed Khan
    Tele2 Teknisk Support
     
    bernard gillar detta.
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Intressant! Tack - har någon fått uppdateringen? Det är ju trots allt söndag idag :)
     
  17. vastana

    vastana Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har periodvis problem med missljud; skwirr-skworr-ljud som gör att man måste avbryta samtalet. Har Galaxy S6 128 Gb och Tele2 som operatör.
     
  18. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag har Tele2 och har aldrig upplevt problemen som beskrivs här. Men jag blir nyfiken: hjälpte uppdateringen till 5.1.1 som släpptes igår?
     
  19. middah

    middah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar inte så, har 5.1.1 och är samma problem fortfarande
     
  20. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Ouch! Trist.