Problem: Sgs i9000 kommer inte in i recovery mode

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Carre_80, 25 jul 2015.

  1. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Svärfar har en sgs som jag tänkte lägga på ett nyare rom på så att han kan använda alla appar. Lätt tänkte jag, eftersom jag har flashat några mobiler för men volym+home+power funkar inte. Har försökt olika varianter som volym+&- och power etc. Men den vill inte. Tänkte roota den och komma in genom titanium men den kommer inte in i downloadmode heller. Några förslag?
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Man kan göra en nöd återställnings kontakt genom att löda ett motstånd på ca 300k ohm mellan stift 4 och 5 i en micro usb kontakt, eller köpa en färdig sådan på t ex ebay. När man stoppar i kontakten går mobilen i download mode och man kan lägga in ny mjukvara med odin. Men det kommer fortfarande inte att gå att köra alla appar på en sgs, den är inte precis ny :-)
     
    Carre_80 gillar detta.
  3. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Nä det är klart! Men just nu funkar inte ens whatsapp. Den kommer den ju klara av. Är inga spel som ska köras bara basic appar. Göra själv låter svårt. Köpa kommer ta ett tag. :(
    Läste på google att det tydligen fanns en batch som inte kunde gå in i recovery. Är det samma grej som du pratar om?
     
  4. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Alla sgs som jag testat på har kontakten funkat, även om man misslyckats med en flashning så den är helt muppad. Speciell batch vet jag inte, tror mest att viss mjukvara inte har tre knapps kombon, men jag kan minnas fel.
    Letade upp min gamla sgs och la in whatsapp, funkade bra på original 2.3.3 mjukvaran, så jag tror du kan nöja dej med en fabriksåterställning och ev. uppdatering till senaste för att det ska funka.
     
    Carre_80 gillar detta.
  5. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Var bor du? Har en sånt motstånd liggandes...
     
    Carre_80 gillar detta.
  6. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    tack för hjälpen alla!
    det verkade lite för krångligt att hålla på och nu kunde jag äntligen övertyga honom att min gamle zopo zp700 inte är svårare att använda, även om den är en kinatelefon :) bra att den kommer till användning, då den är för fin för att bara ligga.
    galaxyn får ligga i en låda som reserv.