Fråga: Batteritid 2 dagar nja

Diskussion i 'Xperia Z3+' startad av Gurra202, 8 jul 2015.

  1. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Surfat i närmare 4 h i sträck nu. Fått ut 3,5 minuter per procent batteri. Dvs totalt närmare 6h från 100 till 0%.
    Men det drar mycket mindre batteri per minut att surfa långa perioder än kortare små. Som alla vet. Men är sjukt nöjd! Kör ingen Stamina mode eller något sånt. Wifi hemma.
     
    kalleboston gillar detta.
  2. spoty

    spoty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    485
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Är uppe i andra laddningscykeln så batteriet har väl kanske inte riktigt nått sin fulla potential. Jag är dock nöjd. Ingen tung användning, mestadels tapatalk, chrome, fb och lite musiklyssnande. Helt galet hur hög displayprocenten är, hade S5:an innan och den låg aldrig på över 30%. I princip konstant WiFi, inget staminaläge, manuell ljusstyrka på runt 60%. [​IMG][​IMG]
     
    Last edited: 3 aug 2015
  3. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Det beror troligtvis på att Samsungen hade en massa annat än displayen som drog batteri. Samsung har ju alltid haft värdelös batteritid. Men S6 ska nästan vara i klass med Z3+. Så de verkar skärpt sig. Nu är det htc One M9 som ligger långt efter.
     
  4. Björne62

    Björne62 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gick hemifrån i går klockan 12, batteriet laddat till 92 % . Lyssnade totalt ca 2 timmar på musik, ytterst lite surf. Stamina läge är på, ljusstyrkan 100 %, wifi och bluetooth av. Plats =hög exakthet. När jag kommer hem 7,5 timmar senare har jag 8 % kvar. Det kan inte vara normalt för denna telefon som ska ha så otroligt bra batteritid. Har det att göra med platsinställningen enbart eller är det nånting annat som drar ur batteriet?
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Låter riktigt dåligt. Jag kör alltid hög platsinställning. Men kan säga att ljusstyrkan gör ENORMT mycket. Fast sådär dåligt borde du inte ha. Säkert någon dålig app eller någon app som hakat upp sig.
     
  6. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min batteri tid har blivit bättre o bättre med tiden, men min lur blir väldigt varm.