Spärra inkommande svenska nummer

Diskussion i 'Allmänt' startad av garpen0, 16 aug 2015.

  1. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Hej! Jag har en jobbtelefon som jag kommer att ta med på en semesterresa till Asien i fyra veckor. Operatören är Telia och telefonen är en Samsung S5. Min telefonsvarare kommer att ha ett meddelande om att jag är på semester och åter ett visst datum.
    Nu undrar jag, finns det möjligt att vidarekoppla alla svenska telefonnummer till min röstbrevlåda men kan ta emot samtal från där jag befinner mig i? Kommer befinna mig under roaming hela tiden och ha kvar sim-kortet i.
    Likt denna guide: http://www.telia.se/foretag/support/mobiltelefoni/vidarekopplingutomlands

    Jag vill gärna bli tillgänglig om något hotell i landet jag kommer åka till skulle behöva nå mig. Men jag antar att om jag ska vidarekoppla så är det att vidarekoppla alla eller ingen? :(

    I telias guide står det även så här:
    "För direkt vidarekoppling (medflyttning) inom landet du befinner dig i (fungerar endast med norska, finska och danska nr.) betalar du dels för att ta emot samtalet och dels för ringa ett samtal inom det land du befinner dig."

    Någon som kan utveckla vad de menar?

    Tack på förhand!
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Tog en titt i prislistan och de har ju priser för att ta emot samtal i tex Kina. Så mitt antagande skulle vara att det kanske bara går att vidarebefordra (om du redan är utomlands) i de länder de skrev. Dvs om du åker till Asien kanske du behöver sätta upp vidarbefodringen innan du kommit dit. Men jag skulle definitivt ta ett samtal till kundtjänst för att bekräfta vad de syftar på.
     
  3. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Stör ej funktionen har också buggar ur. Den spärrar inte inkommande samtal trots att de inte är i telefonboken.
    Kollade upp hur det låg till. De menade att numret bara går att vidarekoppla till ett finskt, danskt eller norskt nummer (utöver svenskt då). Men det går att vidarekoppla alla slags samtal.

    Då är det Samsungs Stör-ej funktion som inte fungerar som den ska. Testade även på tjejens S5a och det var samma där att Stör ej inte blockerade samtalet.
     
    Last edited: 16 aug 2015