Appar till Android TV

Diskussion i 'Android TV' startad av Dadde, 7 sept 2015.

  1. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag har nyligen köpt en Sony KDL-55W755C men får inte riktigt kläm på allt när det gäller appar.

    Play Store fanns med från början men här hittar jag endast ett axplock appar och spel. Lägger jag till en sådan app som finns här så lägger den sig under kategorin "Appar" på startskärmen (exempelvis SVT Play).
    Går jag däremot in på Play Store på webben och söker fram TV4 Play (som inte finns med i Play Store på TVn) så står det att appen är kompatibel med alla mina enheter. Väljer jag då att installera denna på TVn så kan jag inte se appen på min hemskärm utan måste istället gå in under Inställningar -> Appar för att hitta den.

    Finns det någon som vet varför det blir så här? Kan man på något sätt göra så att alla appar dyker upp på hemskärmen när man har installerat dem?

    Varför syns inte alla kompatibla appar i Play Store på TVn?
     
  2. DarkShadowSwE

    DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Blir tyvärr lite så när utvecklaren inte har sagt att den ska synas som en "tile" på Android TV, det du har gjort är att du "sideloadat" den och då behöver du: https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.tv.sideloadlauncher&hl=sv , då ser du alla appar utan att behöva ta den omvägen, ;)
     
    Dadde och bernard gillar detta.