Problem: Ofrivillig återställning

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Cap_a, 11 sept 2015.

  1. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det började med att kameran inte fungerade utan det stod något om att den inte var tillgänglig. Startade om telefonen och det gick att fota.
    Senare när jag tog upp telefonen ur fickan stod det att jag slagit in fel Pin kod 6 gånger och att jag hade två försök kvar innan telefonen skulle återställas (allt skulle raderas). Slog rätt Pin och telefonen låstes upp.
    När jag senare tog upp den ur fickan stod det att jag slagit in fel SIM kod och bara hade ett försök kvar. Slog in rätt kod och kom till installationsguiden (eller vad den kallas). Kunde bara konstatera att telefonen var återställd och allt var raderat inkl. SD kortet.
    Hur f-n gick det här till? Någon annan som råkat ut för detta? Hade inställt att väcka skärmen med dubbelriktat, kanske det som spökade?
    Aldrig haft det problemet på LG G2 eller OnePlus One.
     
  2. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ja, jag har slagit av dubbel-tapp för att väcka telefonen. Den vaknade ofta i byxfickan och höll på. Skärmen är känslig och känner av benet genom byxfickan.
    Om du vill kan du vända telefonen så skärmen är utåt.
     
  3. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
  4. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag vänder skärmen utåt innan den återställde. Väldigt känslig skärm. Tror både LG och OnePlus kollar närhetssensorn vid dubbel tryck just för att förhindra att skärmen startar i fickan. Sony måste ha missat den detaljen...
     
  5. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Jag har doubletap igång enbart när jag använder min pull-tab-läderpåse, när jag har telefonen cleant så måste jag stänga av det. Doubletap är skitbra annars, tyvärr kukar det ur sig om det är något framför som rör sig och som kan aktivera tryck på skärm
     
  6. jaderlund

    jaderlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    EXAKT samma sak hände mig för 3? veckor sedan.. Har länge gått och funderat på va fan som hände? Men som tur är har jag alla bilder osv backat på google.. Men jag undrar ändå vad som hände, för jag fick samma sak som dig med kameran dagen innan.. Men inget med fel pinkod utan jag använde telefonen på tåget och sen så när jag gick hem en kort bit från tåget och tog upp telefonen så hade den startat om och blåst hela telefonen inklusive SD-kortet...
     
  7. shinyhead

    shinyhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Honor 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 9
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Övrigt:
    Mi Band 4
    Hänt mig 2ggr nu på tre veckor. :eek:
    Första gången satt jag i roddbåten och fiskade kräftor med mobilen i fickan. Varje årtag blev sannolikt en tryckning på skärmen :D:P = återställd telefon.
    Sen hände det igår igen. Telefonen i ytterfack på ryggsäcken på väg till gymmet. Sko, vattenflaska whatever måste tryckt på skärmen när jag cyklade?
    Nu blir det ingen mer doubletap.