Fråga: Gps som strular..

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av kicken, 12 sept 2015.

  1. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Hej nån mer som har problem men Gps:en, min tror nämligen att jag är i Mexico ibland.. ibland visar väder appen att jag är där, så vädret stämmer ju inte så bra :) och sen i andra appar kan det ställa till det..

    Ibland hjälper det med omstart av mobilen, eller sätta på flygplansläget eller bara vänta ett par timmar.. sjukt irriterande.. någon mer som känner igen detta?

    Sen kan jag ju passa på att fråga en annan sak, många som fått repor på kameralinsen, den är ju rätt så utsatt när man lägger ner mobilen liksom..? (har ett skydd på nu, inte perfekta bilder)
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Vad säger t.ex google maps? Pröva "GPS Data"
     
  3. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Jag hamnar oftast runt om bogota colombia när jag använder tinder men använder jag google maps direkt efteråt så visar den min exakta position, även när jag är hemma i lägenheten. Så jag skyller mitt fall på tinder. Har däremot ej testat åtgärda detta med tex omstart av mobil.



    Angående kameralinsen så är nog den den enda delen av min mobil som inte är repig. Antar att det är för att kameraglaset är några mm bakom kanten.
     
  4. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Samma hör med Tinder t.ex och vädret.. Men Google maps funkar.. Så ja nåt skumt är det ju.. Men kande kommer ett fick till mobilen eller Tinder..

    Aha, okej, kanske man vågar köra utan skydd på kameralinsen
     
  5. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Min telefon säger med jämna mellanrum att jag är i Waltham Forest i London. Går jag sedan in i Google Maps hoppar den till min aktuella position.

    Ni som har problem med att telefonen visar fel, visar er kompass även fel väderstreck samt att den inte låser sig till aktuell position helt? Min hoppar runt min aktuella position 5-25m.
     
  6. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Har oxå samma fenomen med min edge & det är sjukt irriterande!
    Min väderapp (standard) visar Pachuca de Soto i Mexico till 95%.
    Även i andra appar som badoo m.m ser det ut som jag är i Mexico. Men öppnar jag t.e.x Google maps så ser man för nån sekund Mexico sen visar den korrekt. Om man i detta läget trycker på uppdatera knappen i väderwidget så dyker korrekt position upp men så går det en stund & vips så har man teleporterat sig till Mexico igen.
    Min mikrofon la av under en natt när den låg på byrån så var tvungen att lämna in den (1 mån gammal) så jag påtalade även detta. Fick tillbaka telefon men ny mikrofon samt att dom hade uppdaterat mjukvaran & inte lyckats hitta ngt fel på gps. Startade telefon i butik & jajamän jag var i Mexico!!
    Vid närmare koll var telefon full med repor samt brytmärken i ramen nedtill vid bakslaget, vägrade ta tillbaka den så killen skämdes & förstod inte vad dom gjort på verkstaden. Dom skickade iväg den på nytt sen fick jag tillbaka den inom några dagar med ny ram m.m så hade dom uppdaterat mjukvaran igen & hävdade att gps funkar felfritt. Startade i butik igen & ja, Mexico!! Min mor köpte en S6 i samma veva som jag hämtade ut min & nu efter 2 veckor har den börjat visa Mexico med! Det blev heller ingen skillnad med senaste uppdateringen som nyligen kom. Flera måste ju ha detta fel känns det som?
    Blir det inte bättre snart så kommer jag kräva en ny telefon vilket dom i 3 butiken även höll med mig om då dom fått 2 avhjäpningsförsök på sig utan att hitta ngt fel!
     

    Bifogade filer:

  7. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Inte kul. jag har bara någon enstaka gång varit med om det där men det har försvunnit. Jag kör i och för sig med en annan ROM sen en tid tillbaka, Back-to-n0t3, så det kanske är därför.
    Info här:
    https://swedroid.se/forum/threads/note5-port-back-to-n0t3.125042/

    Förresten vilken butik är det? De verkar ju faktiskt vara lite serviceminded :)
     
  8. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Det var faktiskt en 3 butik här i Linköping.