Diskussion: Den stora tråden om Huawei Honor 7

Diskussion i 'Honor' startad av bernard, 1 jul 2015.

Taggar:
  1. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Du får nog kolla på XDA, tror de har bättre koll på dina problem. Du kanske bör försöka hitta orignal rommen och flasha över den, jag har inte träffat på några av sakerna du säger, generellt är engelska översättningen lite funky, Svenska är faktiskt bättre konstigt nog.
     
  2. HippieSpellan

    HippieSpellan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ah tack!
    Jag har lyckats kopiera över mina kontakter, men inte så att det synkar. Jag provade svenska men då fick jag massor av kinesiska alternativ.
     
  3. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Verkar vara populär. Dom flesta får in den i mitten av oktober nu.
     
  4. Freddie_

    Freddie_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2013
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone X
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Sant, jag hörde med Halebop för några veckor sedan för skoj skull och då sa personen i chatten att dom skulle sälja den, frågade igen häromdagen och då hade dom inte hört något alls om Honor 7. Så det blir nog till att köpa den utan abonnemang, den är ju förhållandevis billig så den kommer säkert sälja bra.
     
  5. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det är en förbaskat bra telefon. Jag är så jäkla nöjd, saknar egentligen bara NFC för "framtidssäkring" men inget jag nog kommer använda på ett tag.
     
  6. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Nån som kan verkligen ge mig en uppfattning om kameran?
     
  7. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag är inte rätt person för det, jag tar mest upp kameran och trycker på knappen, vill jag ha bättre foton tar jag med min systemkamera. @dalton@dalton kanske är mer passande för det uppdraget.

    Den inbyggda kameraappen är ok, jag tycker det är lite för många klick för att byta till "molnigt" etc, annars har den bra och roliga funktioner.
     
    dalton gillar detta.
  8. erikd

    erikd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har också haft problemet att det inte går att synka Googlekontakter trots att alla andra Googlegrejer fungerar perfekt. Kontakter från Facebook, Skype och WeChat kan synkroniseras utan problem, men inget alternativ för Google syns.
    Har fått köra en vanlig export precis som du. Om inga andra har detta problem antar jag att det har att göra med att de är Kinatelefoner.

    Någon annan som har problem med att wifi stängs av, eller sätts i viloläge lite för lätt? Det står under batterimenyn är det varit på konstant, men när jag ibland väcker skärmen så dyker ikonen upp och nya mail ramlar in. Har försökt med energisparlägen och liknande men inte lyckats.

    Ett annat prob är att endomondo ofta avslutas under mina träningspass trots en massa fipplande med inställningar hit och dit. Har blivit att jag kör med skärmen på nu.

    I övrigt en grym telefon! ☺
     
  9. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Har du tillåtit endomondo och Gmail att få vara på när skärmen är släckt? Under skyddande appar.
     
    brynjolf gillar detta.
  10. AFK_Alex

    AFK_Alex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Brukar det ta lång tid för vMall att behandla lagda ordrar?
     
  11. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    För mig gick det på några timmar. Hann du beställa innan dom tog slut?

    Jag fick vänta 2 veckor innan dom fick in dom på lager.
     
  12. AFK_Alex

    AFK_Alex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Japp, jag hann beställa lite innan klockslaget innan deras sida började få time outs på grund av hög trafik.
    Pengarna blev också dragna.
     
    dalton gillar detta.
  13. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    nu när vmalls erbjudande är över finns det någon anledning beställa därifrån? såg att clove har den för ca 268 pund inkl frakt
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, kör på Clove istället som levererar direkt till Sverige.
     
  15. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Ny version b121
     
  16. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Är din H7 svensksåld?
     
  17. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Nej. Är lite svårt att bestämma vartifrån den är, beställd från Franska Vmall, skickad från ett lager i UK :)
     
  18. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Nu har jag verkligen varit och "lekt" med denna telefon. Testade den( den silvriga) en del i tisdags på Elgiganten i Karlstad.
    Det jag reagerade på att vissa textrader i menyerna var halvöversatta så det stod på svenska blandat med engelska. Säljaren reagerade på detta också.
    Så igår var jag in på Elgiganten i Karlskoga och tänkte ge den en chans till. Kollade menyerna på samma ställe och där var det på svenska! Ända skillnaden på mobilerna var att den i Karlstad var silver och den i Karlskoga var den gråa. Antar att det släppt nån uppdatering då som fixar till detta.

    Verkade vara ett riktigt bra flyt i menyerna, Men när man använde "snabbknappen" på sidan så fick jag ett felmeddelande att typ "saknar nätverk". Detta gjorde att mobilen låste sig och vi fick starta om den.

    Jag och säljaren prövade igen och samma sak hände igen! Efter 3 omstarter verkade den funka och inte låsa sig.

    Jag är sugen på denna mobil iaf, MEN är det nån som kan ge ett uppriktigt svar om batteritiden? Och hur är GPS:en. Snabbheten och håller den kontakten? (Använder GPS Väääääldigt mycket)
     
    brynjolf gillar detta.
  19. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vilka äventyr du har haft med telefonen. Det känns som du är sugen på den iaf så jag ska försöka vara så kritisk som möjligt (jag är kär i min nämligen). Batteritiden för mig är riktigt bra, jag använder dock sällan GPSen utan sitter mest och kollar Twitter, Swedroid och så. Oftast har jag 30-40% av batteriet kvar när jag kommer hem efter en dag och får ladda lagom tills jag går och lägger mig. Mao, mer eller mindre perfekt för mina ändamål.

    Vissa verkar ha kört telefonen i Geekbenchs batteritest. Där har den fått runt 8 timmar och det stämmer rätt bra med min erfarenhet. Jag kan försöka köra GPS på en dag med appen Strava igång imorgon och se vad jag får, dock tror jag du får ut mer av någon som kör bil och aktivt navigerar, då får du snällt vänta tills någon icke fotgängare ger sig an uppdraget ;)


    Idag har jag nämligen knappt använt telefonen så en bild utav det ger nog inte mycket.


    Edit: Glömde säga att jag tycker översättningarna har varit generellt bättre på Svenska än på Engelska.
     
    Mikce69 gillar detta.
  20. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Jag använder GPS:en mycket till vandring, geocaching och spårläggning för bla hundsök, så jag behöver en snabb GPS.
    Min LG G2 var riktigt bra tills jag fick en uppdatering som fuckade ur GPS en hel del.

    Var faktiskt in idag på Elgiganten och tänkte köpa Honor 7:an, Men nu var den slut och inkommer tisdag.