[Appförslag] Styra Nexa

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av n3rox, 29 dec 2009.

  1. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har fått ihop en hemmaserver med din lösning på nu och måste säga att jag verkligen gillar den. Jag kör Arch Linux och installationen gick smärtfritt och appen funkar felfritt än så länge. Har bara provat över LAN dock.

    Generellt så verkar allt det tekniska funka väldigt bra så egentligen är det väl bara features som saknas. Exempelvis skulle jag gärna ha en knapp som släcker alla lampor i huset. Detta skulle kunna lösas ifall man fick skapa sina egna knappar med förinställda funktioner. Om något skulle kunna förbättra den här appen så är det custom buttons.

    UIt är helt i min smak d.v.s. simpelt och koncist. Dock så har jag bara NEXAs dimmrar som man gömmer bakom strömbrytarna och det kan vara lite träligt att behöva dra slidern istället för att bara klicka någonstans när man bara vill släcka eller tända fullt. Men detta är en bagatell och även detta skulle ju kunna lösas ifall man som användare skulle kunna göra egna funktioner och dölja de gamla från listan.

    Tack för en bra app och hoppas att du fortsätter utveckla.

    Edit: En till sak som skulle kunna förbättra appen som jag märkte nyss. När man drar fingret på en dimmerslider så verkar signalen sändas först när man släpper den. En förbättring vore att kontinuerligt skicka dimmernivåer till lampan så att man kan se hur ljust det blir innan man släpper. På så sätt slipper man släppa för att se ifall det blev bra och sedan justera en eller två gånger till.
     
    Last edited: 6 jul 2010
  2. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    För er som kör windows så vore det lyssande om ni kunde testa den senaste versionen av Universal Remote som kan styra Nexor genom tellstick. Den kan även styra resten av er dator.

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=13410&page=5

    Där kan ni läsa mer och ladda ner klienten fortfarande beta så vi är väldigt intresserade av alla synpunkter framför allt på tellstick delen eftersom den är helt ny.
     
  3. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Tack för all feedback, det uppskattas verkligen!

    Angående kontinuerlig uppdatering av slidern. Det gjorde för avsikt så att förfrågan bara skickas när man släpper kontrollen. Detta för att inte pumpa ut förfrågningar till RemoteStick servern eftersom det kan bli väldigt många uppdateringar. Det skulle ju dock möjligtvis kunna fixas ändå genom att helt enkelt lägga in "timeout" som måste uppnås innan en ny "kontinuerlig" förfrågan skickas.

    Det där att kunna släcka alla lampor med en knapp har jag faktiskt funderat på tidigare. Tanken var då att man som användare skulle kunna göra en "virtuell enhet" som i praktiken är en grupp av en eller flera andra enheter som styrde samtliga dessa. Skulle det vara en fullgod implementation av det du tänker på när du pratar om "custom buttons" eller är det mer därtill du vill kunna göra?
     
  4. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    ingen utveckling på HomeControl ?
     
  5. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det låter som en bra lösning tycker jag.

    Det täcker absolut mina behov då det i nuläget bara är ett fåtal lampor som jag styr. Viktigt för min del dock är att det går att blanda dimmrar och vanliga brytare i dessa virtuella enheter. Jag bryr mig bara om att kunna tända och släcka flera dimmrar med ett knapptryck men andra kanske vill kunna ställa in fasta dimvärden också. Vet inte ifall det är värt att implementera men det är något att fundera på kanske.
     
  6. Peter

    Peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ursäkta att svaret tog så lång tid. Nej var ett tag sen jag jobbade något med HomeControl. Som någon skrev i tråden så kommer det komma en applikation från Dovado så jag vet inte om det är så stor idé att utveckla min något mer.
    Antagligen kommer jag fortsätta utveckla Girder-delen av applikationen.

    Ska jag fortsätta utveckla Dovado-delen så kommer jag antagligen göra en helt ny applikation för det, men som sagt, kommer det en officiell applikation så är det inte så stor idé. Om inte den officiella är dålig förstås :)
    Ett annat problem är att jag inte har någon Tellstick så det är lite svårt att prova så allt fungerar. :)
     
  7. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Kan jag förstå de är på g med en egen app, hoppas den kommer snart :)


    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  8. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Jag har nu släppt en första release av RemoteStick på Market för den som är intresserad. Passade även på att skapa en ny tråd dedikerad för den appen. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16335

    2_Thumbs_Up,
    Appen har stöd för virtuella enheter (som i praktiken är grupperingar) samt att du även kan växla mellan synlig kontroll genom att snabbklicka på enheten (under förutsättning att den stöder både dimning och klassisk on/off).
     
  9. HTC supermen

    HTC supermen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snälla kan någon hitta apn instalations fil till unified remote eller remote stick eller switch pro widget saknar kamera på android för att läsa kod....unified remote apd skulle jag hälst vilja ha..mvh hjälp någon
     
  10. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Som jag skrev i den andra tråden så mejla [email protected] så ska jag fixa fram en apk till dig.
     
  11. Thrylos

    Thrylos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Switch Kings död kraftig överdriven – Switch King lever
    Switch King är en plattform för hemautomation som kan köras i både Windows och Linux-miljö.
    Dessutom finns appar för både Android och IOS.

    Utvecklingen har av olika skäl legat nere under en period.
    Nu sker en omstart i ny regi med grundarna som rådgivare.

    I samband med att utvecklingen nu har återupptagits ger vi alla användare en möjlighet att påverka.
    Se publicerat frågeformulär:

    https://members.paloma.se/Surveys/Pass/ViewSurvey.aspx?survey=7a50c0c5-af74-486a-9162-d7067aee06d1

    Resultatet kommer publiceras i kommande nyhetsbrev, liksom det kommer ligga till grund för utvecklingsplanen, så det lönar sig verkligen att svara.

    Vi lyssnar och planerar för er
    http://www.switchking.se
     
    Last edited: 19 feb 2017
    dalton gillar detta.
  12. Thrylos

    Thrylos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    SwitchKing:s frågeforumlär

    Har nu publicerat ett uppdaterat frågeformulär.

    https://members.paloma.se/Surveys/Pass/ViewSurvey.aspx?survey=7a50c0c5-af74-486a-9162-d7067aee06d1

    Utifrån alla synpunkter och önskemål om att på nytt få igång utvecklingen för SwitchKing, plattform för hemautomation, har vi kommit en bit på vägen.
    Som tidigare sagt, era önskemål och synpunkter är jätteviktiga för oss och kommer ligga till grund för vägvalen.
    Extra roligt är alla lyckönskningar och erbjudande om stöd och hjälp.

    Passa på även du att säga vad du tycker är viktigt.
     
    dalton gillar detta.