Huawei 8P Lite vs Samsung A3

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av FishyFish, 29 sept 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. FishyFish

    FishyFish Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S9
    Tyvärr har min trogna Samsung S2 gått i sönder. Så är väl på tiden jag köper en ny. Jag spelar aldrig på mobilen. Det som gäller är appar för sportstats/text tv/Snapchat/instagram osv. Surfning och ja ringa/sms. ;) Bra batteri är viktigt!

    Vilken mobil skulle NI rekommendera?
    Budget ca 2500:-

    Har spanat in två mobiler:
    Huawei 8P Lite vs Samsung A3

    1. Har insett dom nya mobilerna kan man inte ta ut batteriet på. Vad gör man om en telefon med inbyggt batteri skulle hänga sig? Med dom gamla kunde man bara ta ut batteriet och starta upp igen. Finns de något snabb kommando typ hålla inne power och ljudknapp eller home knappen?

    2. P8 Lite har ju 2st simkort platser, hur funkar de med att ringa och få sms till båda? Måste man starta om telefonen eller hur gör man för aktivera så man väljer ett visst simkort för surfa t.ex. eller skicka sms ifrån just det kortet?

    3. Läste någonstans att man kunde slänga in "nova launcher" på P8 Lite? Hur gör man detta? Och bryter detta mot garantin på telefonen?

    4. Är Panzar skydd samma som Copter skydd som fanns förr? Behöver man sånt plast skydd på dessa mobiler? Eller vad skulle ni rekommendera en att köpa för att skydda glaset?

    5. Hur gör man för att få bäst batteri kapacitet på ett nytt batteri?

    Tack på förhand!
    Mvh FishyFish
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    1. du håller in powerknappen i 10 sekunder ca så sttängs den av .

    2. du väljer ett av korten att köra data på resten funkar på båda samtidigt.

    3. du laddar hem appen och nej det bryter inte garanti.

    4. panzar är förmodligen ett vanligt skärmskydd i härdat glas det är att föredra framför de gamla i plast. känns i regel precis som att man kör utan skydd.

    5. det gör man inte.. kort och gott det finns inga laddknep bara kör.
     
    FishyFish gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Skulle valt p8 lite den var på kampanj för typ 1990:-. Tror det var elgiganten.

    1. Man håller inne powerknappen en längre stund (ca 30 sekunder till 1 minut) så startar telefonen om sig.

    2. Här är inte jag helt säkert hur exakt det fungerar. Men det jag vet är att det sköts i mjukvaran och ingen omstart behövs. Går att ställa ett av korten till att bara användas för surf t.ex. samtal och sms går att ringa och skicka från bägge korten samt ta emot.

    3. Nej det bryter ingen garanti. Är en app man installerar och använder som sin hemskärmen. Finns på googleplay precis som facebook [emoji6]

    4. Här är jag en sådan användare som i regel inte använder skydd. Men ett skärmskydd och gärna ett tempered glass är att föredra om du vill skydda skärmen. Hur det är med Panzer/copter vet jag inget om.

    5. Bara ladda och använda inget extra [emoji1]
     
    FishyFish gillar detta.
  4. FishyFish

    FishyFish Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S9
    Tack för all hjälp!
    Blev en Huawei P8 Lite Svart :D
     
    chraist och Finskpinne gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.