Övrigt: Äntligen root!

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - ROM-filer och utveckling' startad av Lasse58, 1 okt 2015.

  1. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Feg som man är så har jag väntat med att roota. Men, nu är det gjort. Noten flyter på ännu bättre, att surfa är nu dröm tack vare Adaway (bye bye reklam), sidorna laddar blixtsnabbt. Kan nu också utnyttja mitt 64GB minneskort till fullo, skriva fram och tillbaka hur jag vill, flytta filer precis som jag vill. Sist men inte minst la jag in Emotion TW 5.1.1 kernel som innehåller massor med "tweaks". Det bästa med den är funktionen jag saknat, som finns på LG G2, G3 och G4 m.fl, nämligen Knock2wake och Knock2sleep! Här funkar den dessutom ännu bättre iom att den är helt kompatibel med Nova. Telefonen är som ny!!
    I grunden kör jag den tyska LP 5.1.1 vilken i sig flyter på som en dröm.
     
    Hets gillar detta.
  2. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Hehe satt i samma båt... Tog ca 1 vecka efter att jag rootat till att första custom rommen låg på telefonen.. :)
     
    Lasse58 gillar detta.
  3. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Har inte testat någon custom rom ännu. Vill gärna köra på TW eftersom jag använder pennan mycket, S-programmen med alla funktioner är riktigt bra tycker jag. Har försökt hitta nån bra custom TW rom, men det verkar tyvärr finnas buggar i alla. Vissa kan man stå ut med, men inte andra. Vill helst ha en som bygger på 5.1.1, misstänker annars att de som bygger på 5.0.1 även dras med segheten från stock.
    Kanske har jag fel?
     
  4. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Jag rootade min direkt när jag kom hem med den. En icke-rootad Android-telefon känns ju lika låst och begränsad som en iPhone :)

    Vill du ha TW men testa en annan ROM kan du använda Dual Boot Patcher, https://snapshots.noobdev.io/
    Fungerar riktigt smidigt och jag kör för tillfället SimpleROM, SOKP och CMRemix, bara att byta med appen och starta om telefonen!
     
  5. Santzia

    Santzia Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jo det finns ju "liknande" s-pen appar till custom rommarna med.. Men de är långt ifrån lika användbara.. Dock har jag nog dragit ut pennan exakt 3 gånger och använder aldrig den så det är inget som bekymrar mig.. Dock känna det som en helt annan telefon.. Allt bara flyger fram. :)

    Måste prova lite andra roms.. Kör för tillfället resurection remix och den fungerar utmärkt dock känns kamera appen allt för seg. Är ledig denna helg så jag hade faktiskt tänkt pröva cmremix.
    Önskar bara att slimpop skulle komma ut i 5.1.1 version snart.. Älskar verkligen den rommen.. :)
     
  6. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Kör nu Nameless rom V3, galet bra flyt. Debloatad stock rom med TW och alla normala funktioner. V4 lär komma strax.