Problem: iPhone 5S batteri

Diskussion i 'iPhone [Modellarkiv]' startad av Future, 19 okt 2015.

  1. Future

    Future Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjena gott folk!
    Har haft en del problem med min iPhone 5S som jag har haft i ungefär mer än ett år och skulle vilja se ifall det är flera där ute som upplever samma problem. Det är nämligen så att min iPhone kan gå ifrån fulladdad eller t.ex. 60% batteri till att stänga av/minskas väldigt fort.
    Detta sker oftast när jag är ute och telefonen stängs oftast av när den känns kall. När man värmer telefonen, t.ex. genom att lägga den i fickan i några minuter, så startar den upp igen fast med typ 3% batteri och sedan så dör den igen. Vad kan problemet vara och är det något som man kan lösa genom en återställning eller genom ett batteribyte? Skulle vara tacksam ifall nån kunde hjälpa till här.
    Hälsningar
     
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Testa en återställning.

    Låter som att det är ett av två scenarion:
    1. Batteriet är inte kalibrerat riktigt.
    2. Batteriet spelar på sista ref. och vill gå i tidig pension/sjukpension.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Batterierna på iPhone är känsliga för kyla. Verkar den fungera som den ska när den har varmare runt sig?
     
  4. Future

    Future Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för svaret Lidback, om återställningen inte funkar, ska jag då göra ett batteribyte eller vad tycks?
     
  5. Future

    Future Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för svaret Fredriks, ja den fungerar ganska bra när den är varm eller är i en varm miljö men mina kompisars iPhones klarar sig bättre än min när vi är ute med varandra.
     
  6. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Testa även det @Fredriks@Fredriks säger. Tänkte inte ens på det, men precis som ovanstående säger så brukar batteriet dimpa rätt så fort när det är kallt.

    Ingen koll på vad ett batteribyte går på, om det ens är värt ett byte eller ej.

    Har dina kompisar 5S också? Är de ungefär lika gamla?
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det där har jag lidit av med mina iphone via jobbet ända sen var sproilans nya. kallt väder och batteriet dyker snabbare än en italiensk maffiaboss nedgjuten i cement kastad i nybroviken... dessutom brukar touchen bli märkbark sämre.
     
  8. Future

    Future Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för alla svaren gott folk, och förlåt för mitt sena svar. Sålde telefonen på blocket till en kille som ägde en telefonaffär så att han kunde sånt med att byta ut batteri osv. Använder just nu en gammal Sony Z1 som har legat i hemmet och skräpat ett x antal år. Skönt att ha blivit av med iPhonen! Problem solved :)