Problem: Stänger av omedelbart vid <20% batteri

Diskussion i 'Google Nexus' startad av udenius, 24 okt 2015.

  1. udenius

    udenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Wifog, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    Google Nexus 10
    Övrigt:
    Chromecast (gen 1)
    Hej!
    Min Nexus 10 (32 GB) har på senare tid börjat stänga av sig själv med omedelbar verkan när batterinivån börjar närma sig 20 %.
    Tidigare så gick den att använda ända ner till 1 % (som det ska göra), men numera så kommer vid låga batterinivåer plötsligt upp notifikationen om låg batterinivå (15 %-varningen som gör den virtuella knappraden orange) och berättar för mig att batterinivån är 0 % samtidigt som den ordinarie avstängningsprocessen (som kommer upp när en normalt trycker på "stäng av") blockerar skärmen.

    Sökt runt på nätet efter hjälp utan att ha hittat någon med samma problem som mig, så ber nu till er för att få veta vad jag ska göra för att lösa problemet!

    All hjälp uppskattas hjärtligt! :)
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Låter som ett dåligt batteri. Hade så tidigare på min telefon. Beställde ett nytt batteri, skruvade upp och ersatte det gamla och vips så fungerade allt som det skulle igen.

    Cellerna i batterierna kan som jag förstår det bli dåliga vilket gör att enheten ser den som full men när den ska ta kraft från den så får den inte ut något.

    Batteriet kan ju skadats om du tappat plattan eller så har du fått ett dåligt batteri eller så är batteriet gammalt.

    Edit: www.forums.androidcentral.com/google-nexus-10-tablet/291202-nexus-10-battery-drain-instant.html
     
  3. udenius

    udenius Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Wifog, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S3
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    Google Nexus 10
    Övrigt:
    Chromecast (gen 1)
    Jo, är förmodligen batteriet som är dåligt. Ska nog en fabriksåterställning av plattan och se om det fixar felet då ett nytt kostar vid en första titt uppåt 900 kronor... :(
     
  4. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Det är bara att inse att batteriet är förverkat. Vår Nexus 10 beter sig på samma sätt och vad kan man förvänta sig efter 500-1000 laddningar.