LeTV 1S

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av cobbe, 23 dec 2015.

  1. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Någon som köpt? Är sugen på den.
     
    BioBCool gillar detta.
  2. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Har beställt en nu.
     
    BioBCool gillar detta.
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Den saknar både band 8 och band 20. I övrigt en intressant modell.
     
    BioBCool gillar detta.
  4. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag beställde också en, precis nyss. cobbe hur mycket betalade du för din och från vilken affär? Hoppas på det bästa nu. Ara hur står den sig jämfört med Xiaomi?

    Hittade även ett inofficiellt supportforum för LeTV: www.letv.re
     
  5. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Läste för övrigt att LeTV ska lansera den här luren på den indiska marknaden, de har bokat en pressträff i New Dehli den 5 Januari. Jag tänker att detta skulle kunna leda till bättre OS för oss i väst..?
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har bara läst bra saker om LeTV:s mobiler. Ingen egen erfarenhet dock.
     
    Last edited: 27 dec 2015
    BioBCool gillar detta.
  7. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är också intresserad av den men dock tror jag hellre väljer Redmi Note 3....


    Säkrare val faktiskt, bättre kamera och större batteri.
     
    BioBCool gillar detta.
  8. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag tänkte likadant, tills jag hörde att man ska lansera LeTV i Indien. LeTV är ett ganska stort företag och om de nu ska satsa hårt på att lansera sina mobiler (vilket det verkar som), ser jag ingen anledning till oro. Dessutom är byggkvaliteten bättre i LeTVn, enligt flera youtuberecensioner m.fl. Och kameran ska också ha blivit bättre i LeTVn sedan man uppdaterat ROMen. Bättre ljud och bättre skärm i LeTVn också. Jag hoppas att jag har rätt. :D Så det enda som talar emot LeTVn i mitt tycke är just batteriet och OSet...
     
  9. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Köpte min på dealsmachine för ca 197usd. Köpte den där för dem skickar den inom 24h. Det forumet fann jag också häromdagen.
     
    BioBCool gillar detta.
  10. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Ordern har inte blivit skickad än. Det där med att dem skulle skicka inom 24h känns inte trovärdigt.
     
    BioBCool gillar detta.
  11. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag beställde en LeTV 1s nyligen men bara efter EN dag fick jag kalla fötter och ångrade mig (vet inte ens om jag gjorde rätt beslut eller ej, antar att tiden får utvisa...).

    Iaf så istället för att beställa en LeTV 1s så beställde jag ist en Xiaomi Redmi Note 3 och dessutom också fick betala 12 USD extra eftersom den sistnämnde var lite dyrare.

    Jag antar att vi får mötas på "andra sidan" när vi får våra mobiler och kan jämföra :P

    Jag kanske gjorde ett misstag men vi får se. Kommer dock att sakna USB type C som LeTV 1s har och såklart också modernare look (tycker den ser riktigt fräscht ut).


    Redmi Note 3 har dock 4000 mah batteri och det sägs att kameran är bättre - men vi får se när jag får hem paketet :) Jag gjorde samma riskabel bedömning när jag beställde en OnePlus One förra året vid Maj när de släppte ut den.
     
    BioBCool gillar detta.
  12. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Hoppas de skickar den snart då. Min blev skickad igår morse, med DHL! Blev mycket positivt överraskad. Betalade ca. 80 USD cent för det. Med det sagt kan jag varmt rekommendera Gearbest, åtminstone vad gäller snabbhet att posta. Hoppas det kommer fram tills slutet av veckan, men det lär ju inte hända. ;)
     
    SkyddsAngel och cobbe gillar detta.
  13. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag förstår dig helt och hållet. Tycker själv att det var extremt svårt att välja mellan de två. Vore väldigt skoj med en recension av de båda mot varandra!
     
  14. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja, det ska bli kul och jämföra! :D Det finns allt för lite recensioner av dessa två mobilerna vad jag insett nu när jag googlade massivt i dessa dagarna. Finns betydligt mer information om populära mobiler som tex Nexus 6p, etc.

    Det är förståeligt men också synd eftersom det var så svårt att välja mellan dessa två (LeTV och Redmi).
     
    BioBCool gillar detta.
  15. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    BioBCool gillar detta.
  16. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Så typiskt att man beställde från Hong Kong då! Väntar fortfarande på leverans, skulle dock ha kommit igår så med lite tur kanske den kommer idag. Uppdaterar med recension senare!
     
  17. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Den länken pekar på telefonen i HK varuhuset. Såg att den fanns tillgänglig i EU på honorbuy.

    Själv har jag nyligen köpt en letv one pro. Det är den snyggaste luren som finns och hårdvarumässigt en utav de bästa. Tyvärr saknas 4g på 800mhz.
     
    Last edited: 5 jan 2016
    BioBCool gillar detta.
  18. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Man får själv välja EU. fast Gearbest EU lager, skickas allt från deras Kina lager och via "mellanhand" i EU skickas vidare inom EU.
    [​IMG]
     
    BioBCool och flat7 gillar detta.
  19. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Yay, idag kom den! Ganska snabbt ändå, blev ju försenat med en dag pga DHL också. Första intrycket av den, är att den är NICE! Engelska menyer är förinstallerat och inga kinesiska appar finns att hitta heller. Telefonen känns mycket gedigen och välbyggd. Återkommer med mer sen, men hittills känns allt bra! :D
     
  20. BioBCool

    BioBCool Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2015
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9
    Okej, kan uppdatera med att gnälla lite på batteriet som sugs upp väldigt fort. Har, enligt vad jag kan förstå, att göra med custom ROMen som är installerad. Irriterande att de installerar en custom rom från butiken... Nåväl, ska installera original romen idag.