Fråga: Klocka/alarm i S5

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av ToLi, 31 dec 2015.

  1. ToLi

    ToLi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte en S5:a istället för min S3:a,fick räcka så pga ekonomi och att S3:an började ge upp enligt annan tråd.
    Men den inbyggda alarmklockan är ju under all kritik.
    Jag kan stå ut med att de vill ha "blädderklocka modell 80-tal" som man iofs kan ställa om så man snabbare kan få rätt tid men snooze på 3x 5 minuter eller inget alls är ju ett skämt !!!!
    Helt värdelöst & oanvändbart.
    Denne ligger uppenbart till grund för andra klockor man laddar mer åxå.
    Finns säkert nån ren alarmklocka man kan ha separat men då får man ju 2 olika widgets på skärmen.
    Går det inte att byta ut detta elände till en vettigt anpassad klocka på nåt vis?[​IMG]
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Använd valfri alarm/klockapp?
     
  3. ToLi

    ToLi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som jag skrev så verkar den ligga som grund även för andra nerladdade klockor så fenomenet är det samma oavsett. Om man vill hade både klocka och alarm på skärmen i samma widget.Kan naturligtvis ha en extra separat alarm widget men eftersom jag hade xperia clock widgeten i S3 och den fungerade på annat i den så undrar jag.
     
  4. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Xperia-klockan fungerar väl på din med? Har i alla fall använt den på alla tre S-telefoner jag haft.
    Hyfsad klocka och visning på alarmet. Klick på widgeten tas man ju till alarminställningarna.
    "Digital Klocka Xperia" heter ju den jag har om det finns flera.

    Sen så ser ju din dump inte ut som på min S5. Har ju en slät klocka och inte "knapparna" nedan heller.
    Har en äldre androidversion i din än 5.0?
     
  5. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Använder Timely och har använt kaloer, där kan jag välja själv. Testa får du se.
     
    jnsson gillar detta.
  6. ToLi

    ToLi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Xperia appen ger just den skärmdumpen som jag la med.Så den funkar olika i S3 och S5 för min del.I S3 är det väl 4.2 dessutom om jag inte minns fel. S5:an är väl 5.1 . Min är iofs en neo om det av betydelse ?Alla klockappar jsg testat nu ger samma resultat så de verkar använda originalets underlag på nåt vis.S3 har 4.3 och S5 har 5.1.1 ser jag nu

     
    Last edited: 1 jan 2016
  7. ToLi

    ToLi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dessa 2 är rena alarm så de ligger ju som ytterligare en app .Har testat båda och minns inte riktigt men var det inte massa reklamskit efter man fått alarmet ? Lite underligt att blädderklockan inte verkar ligga till grund för rena alarm appar utan endast trasslar till det med kombinerade klock/alarm appar.
     
  8. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Det bör finnas en widget som heter larm i telefonen, har du testat den? Jag har den och den fungerar klockrent, ha ha. Ja din version ser annorlunda ut än vanliga S5.
     
  9. ToLi

    ToLi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ska återigen försöka återge informationen & problemet:
    • I mobilen finns klocka med larm och larmet ser ut som på bilden.
    • Lägger man in en app/widget typ xperiaklockan så använder den tydligen samma alarm i min S5;a eftersom larmet ser även då ut som på bilden.
    • Lägger man in en "ren" alarm app/widget så blir det annorlunda då den kör på sin egen larmfunktion.
    Att original larmet ser ut som det gör kan jag leva med,det är inte det som är problemet utan problemet är att alternativen för snooze är antingen avstängd eller 3x5 minuter.Inget annat alternativ finns vilket för min del är helt värdelöst,visst jag kan sätt flera larm efter varandra med den snoozetiden jag önskar men det blir inte samma sak och frågan ställdes för att xperia appen funkar på helt annat sätt i min förr S 3:a men inte i S5:an

    Så nu har en separat larmapp inlagt och det funkar men är inte helt nöjd med den eftersom den inte återgår till hemskärmen i snoozeläge mm små irriterande grejes som dej håller på med.
    Apptillverkare av xperia svarar inte heller på min fundering men varför skulle de det iofs:)
     
  10. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Min original Alarm widget har snooze med fem alternativ, jag kör alltid med 10min intervall och upprepning på 5 gånger.

    Har du kollat om du har en widget som heter Alarm? vore konstigt om Samsung tar bort den?
     
  11. ToLi

    ToLi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2013
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det finns en alarm morning call men den ger samma alternativ som klockans larm så det är väl originalet