Chattrum/IRC-kanaler?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 18 jan 2016.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Finns det några populära chattrum/IRC-kanaler kvar? Upptäckte i förrgår att snyggastchatten lagt ner (blivit en renodlad dejtingsida). Det var alltid mycket folk där oavsett tid på dygnet. Finns det andra eller var det sista IRC-baserade chatten som var stor? Fattar inte varför de la ner den. :ehm:
     
  2. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    swedroid har haft en förr(om jag minns rätt).
    Flashback har lagt ner sin server/kanal.


    @bernard@bernard
    Skulle inte swedroid kunna ha en chatt på sidan(på så sätt så minskar spammandet i off topic tråden)
    Kiwiirc är open source, och man behöver inte ha egen server, man kan ha kanalen på efnet, rizon etc etc.
    https://kiwiirc.com
    https://kiwiirc.com/docs/development
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har besökt Swedroids chatt/IRC-kanal men har adrig sett någon där https://swedroid.se/om-oss/irc/

    Tänkte dock om det fanns fler stora chattrum/IRC-kanaler som snyggastchatten eller om det var den sista?

    Först tänkte jag att folk kanske är ointresserade av chattrum som exkluderar typ webcams och dylikt men samtidigt var det högt tryck på snyggastchatten, så det kan ju inte stämma.

    Faktiskt funderat på starta en egen chatt/IRC-kanal men gjorde det aldrig för snyggastchatten fanns. Nu kanske det vore på sin plats men det viktiga är ju att ha ett namn som gör att folk hittar chatten. Tror det är en av anledningarna till att det ändå var så pass många på snyggastchatten, folk minns den från förr och hittade den enkelt när de sökte.
     
  4. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    w00t, vart hittade du den länken?
    Jag har aldrig sett den :O
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Finns under "Om oss" via bloggen. :)
     
  6. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag och ett par vänner har startat en "ny" snyggastchat som vi försöker få liv i.. http://snyggastchatten.nu/, extremt basic o få användare men iaf..
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Rip-off. Antar ni fick tillåtelse?

    "Salkatar <3" hahaha, är han fortfarande med eller? Vad hände ens med förra? Sålde de sidan?
     
  8. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ägarn försökte sälja chatten och hårdvaran men ingen ville köpa skiten så han la ner den, nä nån tillåtelse har vi inte frågat om, tveksamt att han skulle gnälla :P o Salkatar är våran bot :P

    Och ja han sålde domänerna till nå sexchat skit
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Den "skiten" besökte mycket folk. Hur fan tänkte ägaren? Det är ju en dejtingsida nu, så han la alltså ner en välbesökt chatt/IRC-kanal och la upp en dejtingsida (eller nya ägaren gjorde?)? Som om vi inte har tillräckligt med dejtingsidor. Hela "gratis VIP för tjejer" är så jävla förlegat.

    Om Salkatar bara visste! :D
     
  10. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Han ville först ha runt 120 tusen för hård/mjukvara sen gick han ner till 80 men ingen ville ha den så han la ner chatten tyvärr, visst den var väl inte rumsren alla gånger men iaf
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Sidan var ju värt något men ska man begära så stora summor så måste det finnas intäkter som försvarar det. Oavsett hur bra sidan är. Ändå dumt att han la ner sidan för den var knappast så dyr i drift? Fanns ju annonser på sidan och med tanke på hur välbesökt chatten var så måste det ha genererat något.
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    @InZanity@InZanity Adress osv. för lägga till i IRC?
     
  13. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Enligt vad jag läst så fick han in ca 4k från annonserna på sidan.. En av anledningarna till nerläggningen var nått om att han har fru o barn nu som han lägger tid på..

    Servern är: irc.snyggastchatten.nu kanal: #Snyggast
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Han kunde väl bett om hjälp typ? De som skötte chatten var väl inte ens ägaren? Tänker på Salkatar osv.

    Jaja, då är vi igång igen. Hoppas alla stammisar hittar tillbaka. Har typ två Skype så ska säga till dem.
     
  15. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja förmodar att han bara var pengakåt o orkade inte bry sig längre...

    Ja för fan de hoppas vi verkligen
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Done and done!
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Ja, nu kör vi! :D
     
  18. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Vi är ju ett par där. Men det är många som förväntar sig att någon svarar direkt och bara lämnar efter någon minut, klassiskt irc. Är ju 36 personer som idlar där just nu.
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Måste haft otur, när jag har gått in där har jag inte sett något. Jag är iofs van att det är fullt ös pga. snyggastchatten. Så fort man loggade in såg man flera som skrev (oavsett tid på dygnet!). Man blir lätt bortskämd när man besökt välbesökta kanaler.
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest