Lenovo Tab 2 A10-70 10.1" Full HD MT8165 / 2GB / 16GB / Android 4.4

Diskussion i 'Lenovo' startad av kobran88, 8 feb 2016.

  1. kobran88

    kobran88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Vet inte om jag postar denna tråd rätt. Jag köpte igår Lenovo Tab 2 A10-70 och uppgraderade med ett 64gb minne, standard är 16gb. Ifall så var allt frid och fröjd med Android 4.4 surfplattan bad mig sen uppdatera, vilket jag gjorde och inga problem änsålänge. Senare på kvällen blev det en till uppdatering till 5.0.1 och efter det tycker jag surfplattan (Android versionen 5.0.1) flippat ur helt. Började med att de är så jävla rörigt med apparna och skapa mappar, det går skapa mappar men är bara förvirrande, irritrande och krångligt. Jag kan få mappar som är direkt när man kommer in på surfplattan men så fort man klickar i mitten och kommer in i meny ”två” eller vad man ska kalla det så ligger alla appar huller om buller och går varken flytta på eller skapa mappar utan man måste då kasta ut dem till sidan man hamnar på direkt när man startar upp plattan. Sen tror jag det är en ljudbugg för har ställt in att det inte ska låta när jag klickar på tangentbordet i själva ios men av någon anledning så låter det som klickljud när man ska skriva in t.ex lösenord och webbadresser. Någon som vet om det där med mappar och appar har ändrats i senare version än 5.0.1? Den säger att jag har senaste versionen fast jag vet att det finns nyare ut därför jag undrar om jag ska vänta på uppdatering eller eventuellt nedgradera till 4.4 där jag tycker allt flöt på riktigt bra och användarvänligt.



    MvH
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @kobran88@kobran88 Jag har flyttat ditt ämne till forumet Övriga tablets.

    Det som bestämmer över hur applådan och skrivborden beter sig är en app som kallas för launcher. Om du inte gillar hur den beter sig är det bäst att titta igenom inställningarna alternativt byta ut den mot en annan launcher.

    Jag kör för tillfället med Nova Launcher .

    Att nedgradera låter krångligt :)
     
    bernard gillar detta.
  3. kobran88

    kobran88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Ok, tack för tipset med launcher. Tycker dock inte att jag fick det att funka 100% sen fanns inte det som jag ville ha (inte hittat änsålänge ifall) vet du eller någon annan en launcher som är precis som android 4.4?

    Mvh
     
    bernard gillar detta.
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    mjo Nova Launcher ser ut som anroid gör i sitt standardutförande. Är det möjligtvis så att att Lenovo bygger sin egna launcher och det är den du är van med?
     
  5. kobran88

    kobran88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Fixade "ljudbuggen" https://support.lenovo.com/se/sv/documents/ht072214 återställde dock hela plattan till 4.4.4 och rootade den, en kompis som kan sånt hjälpte mig med allt detta.
     
    indika gillar detta.
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Köpte nyss en Lenovo Tab 2 A10-70F, uppdaterade den direkt till senaste OS vilket verkar vara 5.0.1

    Vi har valt svenska som språk men jag är förvånad över hur dålig översättningen är. Det mesta går att förstå men en del är direkt dåligt översatt och en del helt fel. En del texter är inte översatta utan fortfarande på engelska och en del på något helt annat språk. Är det normalt för Lenovo?
     
  7. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Min Tab 2 fick nyss en uppdatering till Android 6.0. Jag är lite kluven: Å ena sidan är jag glad över att Lenovo fortfarande skickar ut uppdateringar. Men å andra sidan, 6.0!
     
  8. defiant

    defiant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2014
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    189
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 11
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    HTC Desire S
    ROM:
    CyanogenMod
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag uppdaterade min Lenovo TAB 2 A10-70F 32GB till android 6.0 för ett par dagar sedan. Har inte märkt några problem ännu.

    Laddade ner uppdateringnen (1GB). Startade om plattan för att starta installationen och lät plattan ligga någon timma. När jag kom tillbaka hade den fastnat i en boot loop under uppdateringen.

    Detta meddelande blinkade förbi:

    "Opening update package...
    Signature verification failed
    Installation aborted."

    Höll in power knappen tills plattan startade om och hamnade då i recovery menyn. Valde reboot now, sen startade den med den nya versionen.

    Har inte använt standard launcher utan installerade Arrow launcher från MS direkt.

    Version: A10-70F_S000216_170601_ROW
    Kernel-version: 3.18.19
    Nivå av säkerhetskorrigering för Android: 5 maj 2017
     
    bernard gillar detta.
  9. Janne A

    Janne A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade oxå min Lenovo TAB 2 A10-70F 32GB till android 6.0 för ett par dagar sedan. Efter uppdateringen är nätanslutningen helt virrig ..... tappar förbindelsen ungefär var tionde sekund....

    Nåt tips?


    //Janne
     
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 211
    Mottagna gillanden:
    17 692
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Testat med en fabriksåterställning? Det brukar lösa en hel del problem när man gjort en stor uppdatering