Problem: Tappar sim/täckning?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Miros, 25 feb 2016.

  1. Miros

    Miros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har fått helt plötsligt sedan en vecka tillbaka fått problem med att den tappar bort simkortet.

    Helt plötsligt så blir det ett kryss bredvid ikonen för teckning och det går inte att ringa ut etc. Startar jag om den så fungerar det som det ska sedan kan det gå några timmar så händer det igen.

    Igår när jag surfade runt så kom det upp en ruta där det stod någonting om "oregistrerat sim" eller liknande och att mobilen skulle starta om, den startade om av sig själv och sedan fungerade den som vanligt.

    I morse när jag "knackade på skärmen" (har circle case) för att se vad klockan var så gick den 3 timmar fel något som aldrig hänt förut, känns överlag ostabil..

    Någon som har några idéer? Den är väl ungefär ett år gammal nu, kanske LGs sätt att hinta om att det är dags att skaffa nya G5an:)
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Gå till en butik och få ett nytt sim-kort. Skulle gissa på att det är det som jäklas. Är det inte det så får du nog kontakta LG.
     
  3. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Sambon har samma problem med sin. Om du provar nytt simkort och om det löser problemet så hojta!
     
  4. Miros

    Miros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp, nytt SIM fixade problemet.
     
  5. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Vad är det för skillnad på SIM-kort som gör att det funkar med nya?