Tips: Tillbehörstråden Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av qudos, 17 feb 2016.

  1. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    En förlängsningskabel till den trådlösaladdaren löste problemet och den har hittat en ny stationär plats att ha mobilen på samt att det är enkelt om man vill att flytta ner den till bordet igen, huvudsaken är att den inte behöver kopplas in/ur hela tiden, ett mindre problem är att jag snott printerkabeln till den.

    Har dock två hubbar i närheten men de är till för 7 externa håddiskar så det är inga platser över, iofs har jag försökt använda firewire400 kablar till 3 st och fria upp de usb-hubbarna men vid tester har det alltid slutat med att datorn fryst/freeze/crash vilket är synd, usb 2.0 har alltid funkat, de två senaste har enbart usb 3.0 och funkar bra (dock så har de samma ID i XP och man kan bara köra en åt gången, men i win 8.1 funkar det), lite OT men när man snor printerkabeln så blir det konsekvenser.

    Kan köpa en trådlös printserver för 500-900 kr men det brukar sällan funka prickfritt, har provat med Dlink routerns usb-port och dess SharePort men det funkar inte är man har flera OS och specialdrivrutinen är buggig eller saknas helt tex till win XP 64-bit.

    Det hade varit himla coolt att kunna skriva ut trådlöst med mobilen.

    Nä, det blir att inhandla några billiga usb 2.0 och dyra 3.0 förlängsningskablar.

    Jag som hatar kablar så blir det ännu fler när man skaffar trådlösaladdare :)
     
  2. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Skaffade i höstas en "smart" etikettmaskin, en Brother P-Touch PT-P750W
    http://shop.asedo.se/products/Skriv...PT-P750W-Etikettskrivare-termi?prodid=1742814
    för 548 kr jämfört Dustins ordinarie pris på 1499 kr som också är sas portabel med batteridrift, 6 x AA batterier.

    Den har wifi och NFC och känner man lägger mobilen på den och aktiverar trådlös kommunikation och en Brother app gör att man kan skriva ut trådlöst, dock är den appen väldigt förenklad jämfört med Brother programmet i PC:n
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brother.ptouch.iprintandlabel

    [​IMG]

    http://www.ebay.co.uk/itm/Brother-P...g-Machine-with-Wireless-LAN-NFC-/131538068351
    [​IMG]




    *försökte använda goo.gle för att korta ner länken men det gick inte, ville inte länka direkt till siterna utan bara låta google visa bilder till dem, ahh hittade en direktlänk.


    Tanken var att man kunde ta ha med den och bara plocka fram den när man ville och skriva ut med mobilen. Det är tyvärr inte så enkelt i verkligheten. Den vill ha en usb-kabel ansluten till en laptop eller mobilens usb-OTG men för att få wifi att funka måste nätadaptern vara inkopplad. Helt idiotiskt.

    Har inte inte fått skalet/fodralet till mobilen än, ETA 8 april fredag, dvs idag men det är tveksamt om det dyker upp, troligen nästa vecka, men om den kommer hade jag velat testa mer med 4G och sådant när jag är ute med bilen etc.

    En inverter till bilens ciggarett-uttag kan nog var en bra sak att ha för diverse prylar typ den här ettikettskrivaren samt en ny multiskrivare och slänga de gamla åbäkena som tar plats, HP 6P Laserjet och A3+ fotoskrivaren som jag aldrig använder samt att senast det krävs 6 st bläckpatroner och priset var nu 179 kr styck, om man skriver ut några sidor och inte använder den på 6 månader har allt bläck torkat och då får man köpa nya igen, sorry lite OT men en portabel multiskrivare-o-scanner till allt inkl mobilen om har jobb på distans etc. unde vara bra att ha.

    Fan nu blev kaffet kallt :(
     
    Last edited: 8 apr 2016
  3. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Inga fodral idag heller :(
    Har försökt se var de befinner sig via trackingnummer på ebay men
    det står bara

    Tracking #:

    xxxxxxxxxxxxxx
    Carrier:

    China Post
    Status:

    ACCEPTEDIN TRANSITDELIVERED[​IMG]
    The seller has provided a tracking number. The tracking status will be updated once the shipment reaches the carrier.


    Gjorde ett enklare ställ för mobilen av ett tjockt A4 papper, bara att vika och dubbelhäftande tejp, vlket var lite trixigt att hantera och släppte lite men lite klister och klämmor om det blev perfekt. Den väger inget heller.

    Funkar bra om man ligger i sängen och läser kopplar in mus med nano-mottagere i usb OTG adaptern.
    Testade att ta ur den och sätta den i usb hubb tillsammans med tangentbord och koppla in den på usb OTG, funkar bra. Däremot är mobilen för långt borta om man har det nya stället på ett bord och med tangentbord i knät. För mig är det så att om jag tar på glasögonen så är fokus för långt bort och mobilen text blir för liten. Mobilen hade behövt vara precis ovanför tangentbordet.

    En sådan där sängbricka kanske kunde funka, om de inte är för klumpiga
    [​IMG]

    http://www.spinalistips.se/tips-sangbricka-som-anvands-som-databord-1085.html

    [​IMG]

    http://www.devote.se/moodboard/the-little-tings--22833223

    Det var inte så farligt, 50 kr, vet dock inte om den tillräckligt bred för så jag tänkt använda den är med tangenbordet under det och stället med mobilen på sängbrickan. Man ser iofs inte vad man skriver men jag kollar sällan på tangentbordet ändå.


    Endel prylar är rätt onödigt att köpa/beställa och vänta i evigheter för att få hem.
     
    Last edited: 8 apr 2016
  4. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Någon som hittat något skärmskydd som är bra och skyddar hela skärmen?
     
  5. hermaniii

    hermaniii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Dom verkar ha problem med att fixa bra skärmskydd. Väntar på att kunna köpa ett glas skärmskydd som täcker hela skärmen även krökta kanten.
    Copter verkar ha gett upp sitt försök att göra exoglass till S7, nu har inet sagt att dom skickar Zaggs variant av glasskydd istället men kommer ta ett tag.
    Känns som skärmskydd borde få en egen tråd för även om det kommer något bra glasskydd så måste bakskydd funka med det med.
    Sen måste dom vanliga sakerna vara bra (touchen,genomskinligheten).
    Så kommer finnas många dåliga exempel på skärmskydd.
     
  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ja skydd i glas har jag förstått kan bli svårt men kan även tänka mig ett vanligt i plastfilm. Vet inte om copter täcker hela men mina erfarenheter av copter är att de tyvärr försämrar bilden lite.
     
  7. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    De trådlösa laddarna är guld värt, och i kombination med fjärrströmbrytare är det väldigt smidigt.

    Har provat att lägga usb OTG tillbehören; trådlösa mus & keyb mottagare med massa kablar samt usb hub, flashminnen i en plastlåda, där det bara att dra ut en kabel för att koppla till mobilen, som man ställer ner på golvet etc och slipper se skiten. Det funkar perfekt.

    Det enda som hade varit bra att ha är någon typ av "Selfie" arm / stand / hållare men har inte hittat något som ser ut att funka riktigt bra. Vill också kunna ta med den ut och ha som mobilhållare till fots sas.

    Får leta vidare.
     
  8. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Finns det något bra skyddsfodral etc till "standard" tangentbord om man vill ta med det i en ryggsäck, väska etc, och vill skydda det på ett smidigt inte alltför skrymmande vis.

    Det här är mer ett damm-, spill- etc skydd.
    [​IMG]

    http://www.ebay.com/itm/New-Univers...582664?hash=item25951e53c8:g:ymoAAOSwRLZUCRon

    Jag har ett par trådlösa Logitech tangentbord, det ena
    [​IMG]
    och ett likandant fast äldre, beige färgat.

    Det blir typ något slag av en generell mjuk överdragspåse skulle passa bättre men något som skyddar tangenterna under transport.
     
  9. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Undvik till varje pris: http://www.xtremeguard.com/

    Beställde en massa skydd av olika slag (dry, wet, glas etc) till min S7 med otroliga dagserbjudandet på 88% rabatt (anade lite oro men tänkte aja vi får se, kan vara ett kap) men inget passar som det ska, de har bara klippt ihop lite, riktigt dålig kvalite dessutom och instruktionerna är usla.

    UNDVIK!! Luras inte av alla rabatter, betala mer och köp från etablerade märken.
     
    karra, kalleboston och vispn gillar detta.
  10. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Väntar fortfarande på Skal/fodral till S7 som jag beställde 24 Mars.
    Tycker det är dålig info på ebay om var de befinner sig.

    Har bara en gång tidigare beställt på ebay, en monitor från Syd Korea, och då kunde man följa väldigt bra var den befann sig, det tog en vecka.

    ebay--Nillkin--1a.png ebay--Nillkin--1b.png

    Att vänta är inte min starka sida, börjar bli otålig :)
    Vill ut och skutta runt i skogen med mobilen testa alllt med en skyddad S7 och inte som nu bara vänta på att man skall vara dumdristig och tappa den innan man fått skal/fordral.


    Kan man ändå ta reda på var det här containerfartyget befinner sig?
    Bara man vet att det är där eller där är bättre än total ovisshet.
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER


    Ibland tar det oändligt lång tid att få saker från eBay (Kina). Har väntat över en månad på skärmskydd och när jag fick dom passade dom inte ens på telefonen [emoji79][emoji45]. Väntar fortfarande på en del skal......
     
  12. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Fick min S7 idag och satte på ZAGG InvisibleShield Dry™ HD samt Spigen Rugged Armour.

    Inte ngn höjdare att försöka få dit skärmskyddet, blev inte toppen trots att jag haft liknande skydd till många andra telefoner. Den kurvade kanten försvårade det hela.

    Skyddet från Spigen var riktigt bra och snyggt, den är dock matt så feta fläckar syns lite grann.

    Skulle verkligen vilja ha bättre känsla på skärmskyddet, Ebay-skiten jag hade på min Note 4 kändes bättre än denna. Tips på den fronten? Är det Ebay som gäller, gillar dock inte hur lätt dessa repas.
     
  13. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Är det någon som har tips på en billig tredjeparts trådlös laddare på Ebay?
     
  14. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Tråkigt att det skall vara så segt att få hem och att info om var den befinner sig är undermålig. När min paket kommer hit skall det bli spännande och se om det är bra eller ren sk*t.

    På dessa billiga skal bryr jag mig inte om det skulle vara rent skräp mer än att jag inte då får något skal och får beställa igen, troligen på någon svensk webshop till 3 dubbla priset och får hem det på en vecka men det behöver inte betyda att det passar bättre.
     
  15. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Last edited: 12 apr 2016
  16. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det finns några gratis-appar men tror inte de hjälper.
    Den här websiten är nog så nära man kommer

    mer info för de som är intresserade *lite OT

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Last edited: 12 apr 2016
  17. RS4

    RS4 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    De här skärmskydden i härdat glas passar perfekt till skärmen. Köpte ett till min svarta S7 och frugans i guld. De följer skärmens rundning perfekt utefter kanterna. www.coralguard.com. ca 20$. Det för guldluren har lite annan färg på guldramen. Annars perfekt.
    20160412_082700.jpg IMG-20160412-WA0001.jpg 20160412_082906.jpg
     
  18. vispn

    vispn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2015
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad Air 2
    Hur är det om du försöker slå dit ett Case? Sett flera recensioner där det härdade glaset lossnar direkt så fort man försöker med det. Verkar vara svårt att hitta riktigt bra skärmskydd i härdat glas till S7 och S7 edge.
     
  19. RS4

    RS4 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det finns en lista på Cases som ska funka på Corals hemsida. Jag har bara Dbrand folie på baksidan av min lur.
    Compatible Cases


    • Obliq (Slim Meta)
    • Spigen Neo- Hybrid
    • UAG
    • Incipio (Dual Pro)
    • Tech 21 (Evo Check)
    • Speck Candyshell (Grip)
    • Speck Candyshell (NON-Grip)
    • VRS DESIGN (Crystal Bumper)
    • Otter-box (Commuter)
    • Spigen (Thin Fit)
    • NON-Compatible Cases

      • Spigen Neo- Hybrid
      • Incipio (Dual Pro)
      • Speck Candyshell (NON-Grip)
     
  20. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Köpte ett hårt skal för 99 kr på Kjell & Co idag som får duga tillsvidare tills de andra dyker upp om någon(ra) veckor, bryr mig inte längre.

    Det som är lite dåligt med det är
    1) att är ren metall uppe och nere, om man tappar mobilen i asfalt med lite grus på kommer det bli ett jack i metallen om man har otur.
    2) att det är något slags vakuum mönster på baksidan samt ett par repor i fodralet som syns tydligt men vickar man lite så försvinner så syns det inte men efter någon minut syns de igen.

    Nu sitter de skalet på plats men vet inte om skärmens skyddsfilm kan skadas om man försöker komma under med fingrarna och ta av det, vill inte bända i skiten än.

    Jag satte på det i affären och hade en pustsduk med och fick bort damm etc som hade satt sig under originalskyddsplasten, men hade behövt en fuktig putsduk etc men det var andra som skulle handla så jag hann inte se om allt var hundra.

    Köpte också en touch penna och den funkar perfekt, hade jag tänkt ha den för att slippa massa fingeravtryck över hela skärmen men ser nu att det blir något slags spår som syns om man vinkar mobilen, putsduken tar lätt bort dem men det är lite synd, får testa senare om de märks när man ligger och läser i sängen. Det är klart bättre än fingeravtryck iallafall :)


    Köpte även en USB till PS/2 adapter för musen så nu kan jag testa att ta med mus & keyb ut på balkongen eller på resande fot samt en liten liten 4 portas usb hub.
     
    Last edited: 12 apr 2016