Amigoo H2000 endast 30$ MTK6580

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid113, 19 apr 2016.

  1. Droid113

    Droid113 Guest

    Är detta pengar i sjön, eller är denna lur snabb för sina pengar?
    Jag tänkte hoppa av Iphone-träsket inom kort då jag varit användare sedan första dagen 4:an kom. Dvs snart sex år sedan.
    Riktigt trött på att inte kunna göra luren till "min". Det enda som hållt mig borta innan är att jag blir av med imessage, men jag har vant mig vid tanken.

    Tror ni denna lur är värd att testa för att prova på android, eller har ni andra förslag?

    http://www.gizchina.com/2016/04/19/htc-inspired-amigoo-h2000-flash-sale-29-99-every-week/
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Jag säger NEJ!
    Om du kommer från iPhone och vill prova Android så ska du inte köpa det där skräpet.
    Då kommer du bara bli besviken.
    Det finns verkligen inget bra att säga om den där luren, inte ens för 30$ kan man säga att den är bra.
    Precis alla delar är redigt ruttna faktiskt.
    Prolle, skärm, för lite RAM, kameran och alldeles för lite minne.

    Din iPhone 4 springer 8;or runt det där skräpet.

    Ta och kolla lite i köprådsdelen, skapa en tråd där med vilka egenskaper hos telefonen du tycker är viktigast och ange också en budget så ska du få se att du kommer få många bra förslag.

    Det finns mycket vettiga kina-lurar att köpa, men just detta förslag är inte en av dem!
     
    chraist gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Med den telefonen kommer du garanterat bli missnöjd om du kommer från Apple.

    Priset är ju trevligt men förvänta dig absolut inte något som är bra, man får vad man betalar för [emoji6]

    Finns många modeller att välja på. Både "svensksålda" och Kinalurar.

    Vad prioriterar du och vad har du tänkt dig för budget?

    Passar även på att flytta din tråd till avdelningen köpråd [emoji2]

    Skickat från min Nexus 6
     
    Rospigg gillar detta.
  4. Droid113

    Droid113 Guest

    Haha, tack för svaren, förstår att jag är ganska otydlig :)
    Ville mest lägga upp luren och höra om den är värd att använda som testtelefon för mig.

    1. Jag är intresserad av telefonen pga priset. Har endast en tanke med ett inköp av den och det är att den ger mig en billig biljett in för att lära känna android och för att kunna skräddarsy telefonen. Har kollat jättemycket på DOOGEE F7 pro och läser en jäklans massa artiklar hela tiden så jag är ganska uppdaterad om vad jag vill ha tror jag.

    2. Vet att imessage och android inte går bra ihop och att det är ett välkänt problem (jag har läst flera timmar om det på nätet och hur man kommer närmst en lösning trots att det inte finns en perfekt lösning.) Jag har förstått att vissa appar, typ TEXTRA, kan skicka meddelanden som MMS till Iphone-användare och därmed kunna följa meddelandet i EN grupp (som gäller för imessage) istället för att det kommer individuella sms tillbaka till mig.

    Vad jag förstår så fungerar det bara om man skapar gruppen själv. Men jag har hört olika bud. Har någon någon erfarenhet av detta? Vet ni var jag borde flytta fråga nr2 i forumet?
     
  5. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    De iMessagelösningar jag sett hittills verkar bara jobbiga. Jag har aldrig haft ett behov att att kunna köra det så jag har heller inte grottat ner mig så långt mer än att det verkar meckigt att ens få det att fungera halvdant.

    Även om du bara är intresserad av luren pga priset så kommer du ändå bara bli frustrerad när det tar 1-2 sekunder varje gång du ska byta från en skärm till en annan.
    Det är alltså inte bara en billig biljett till att lära känna Android, det är även en billig biljett till att inte vilja fortsätta med Android....
     
  6. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hail @Ara@Ara och @Carre_80@Carre_80 , ni är väl två av de som har lite bra koll på vad som kan vara aktuellt som vettigt kinaköp just nu!
     
    Carre_80 gillar detta.
  7. Droid113

    Droid113 Guest

    Som sagt, inte intresserad av något annat köp, bara intresserad av om den var snabb nog för att intressera mig för android mer. Jag har fått svar av dig på min fråga. Den ´var inte värd pengarna i snabbhet. Tack, räcker så :)
     
    Carre_80 gillar detta.
  8. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Nu verkar du redan ha bestämt dig att inte köpa den. Men vill bara bekräfta din och alla andras åsikt att den inte är värd pengarna. Processorn är ifs, för det priset överaskande bra, men minnet och kamera känns som 10år bak i tiden.