Tips: Tillbehörstråden Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av qudos, 17 feb 2016.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tempererat glasskydd... nån som har tips om något som är bra och passar med ett sview... efter repad sensor och blixt efter 2 veckor så känner jag att det är lika bra att skydda skärmen.
     
  2. Bushdoctor

    Bushdoctor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har just nu ett "Samsung Clear View Cover" till min S7a, men jag tycker locket för skärmen känns för plastigt och repas väldigt lätt, finns det något alternativ som är liknande?
     
  3. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Ett par av de tre mjuka skalen till S7 som jag beställde 24 mars kom idag, nästan en månad senare, inte ett enda tracker spår, lol.

    Det hårda TPU skalet som jag köpte på Kjell & Co för någon vecka sedan tog jag av igen och tvättade skalet med flytande tvål & vatten och sedan med fuktig handduk med lite tvål på torkade jag av baksidan på S7 tills det såg original ny ut. Satte på skalet igen men "kontakt" bubblor syns direkt igen fast inte alls lika mycket som tidigare, se bilder ovan, tog några bilder på det utan blixt men solljus som kom in samt max takbelysning. Det såg bra ut på min Sony F707 kamera skärm men när jag lagt in dem på datorn är alla bilder kass; ur fokus för mörka etc etc.
    Visa bifogad bild 16142 DSC15076.JPG DSC15084.JPG DSC15077.JPG DSC15080.JPG DSC15079.JPG DSC15081.JPG DSC15082.JPG
    lägger upp dem ändå...


    Det är som sagt det hårda TPU skalet där man ser bubblorna, som nu några timmar blivit fler igen.

    Även det det gamla mjuka glasögonfodralet är på bild men då bilderna blev mörka är det svårt att se det. I botten av det har jag klippt till en bit av ett sittunderlag, om man tappar mobilen med det fodralet på så landar det mjukt, mindre risk att förstöra nederdelen av mobilen, det kan iofs snurra runt och landa med toppen nedåt och då blir det intressant att se om det blir några skador.

    Det är väl ungefär lika stor chans att smöret på en smörgås som åker i golvet är rättvänd som en hal oskyddad S7 :) Det är kanske lite bättre odds med skyddet på men ändå ;)


    Även touchpennan jag köpte på Kjell&Co är med och den funkar toppen, smidigt.


    Finns ett par bilder med de nya mjuka Nillkin skalen som kom idag men har inte testat de än.

    OT ... Det blev stopp i avloppet i huset och spolbilen har hållt med det idag, vi hade dock tur så det blev ingen översvämmning i källaren, men var påväg.
     
    Last edited: 20 apr 2016
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har ett genomskinligt skal som blir likadant som ditt. Ser ut som att det är vatten mellan skal och telefonen.



    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  5. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Fick email idag om en annan order/beställning jag har som hade fastnat i tullen i Holland påvägl flyget, det var litium ion batterier som inte får flygas utan har nu lastats om till något annat färdsätt, och nytt tracknummer.
     
  6. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Aha, så man är inte ensam om det här bubbel/vattenbubbla/vakumbubbla/"fett etc" fenomenet?

    Har sökt på google men hittar inte någon annan med problemet och hur man löser det, eller minimerar det.

    Det borde gå att åtgärda det på något sätt?
     
  7. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Nu har jag satt på det nya mjuka Nillkin TPU skalet och det blev mycket bättre, inga "bubblor" samt att det här skalet är skyddat övertill samt undertill med löstagbara "pluppar", som sitter fast i skalet.

    När jag tittar noga på skalets inneryta ser man ett slags mikronät som troligen är till för att just undvika stora kontaktytor som annars kan uppstå, bra jobbat.


    Det här skalet funkar nog bättre som helhetslösning utan extra glasögonfodral etc ;)

    Vi får se hur det gått om något år.


    PS hade gärna tagit fler foton men den dåliga inomhusbelysningen på kvällen är som gjort för ännu sämre bilder eller med blixt blir helkasst, nä det får bli i dagsljus senare.
     
  8. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det kanske inte går att ha sådant mönster på ett hårt skal då det skulle kunna ha negativ effekt på mobilens yta.

    En fundering är om det skulle kunna gå att lägga ett mjukt tunn plastfilm mellan skalet och mobilen. Den filmen skulle kunna ha liknande mönster som det mjuka Nillkin skalet har.

    Det kan dock vara svårt att hitta plaster som inte reagerar med varandra efter ett tag och då skada mobilens yta.


    OT ... Har tex flera olika fotoalbum som efter åratal svetsats ihop med varandra, även något frimärksalbum har gjort det men de verkar vara bättre kvalité, har dock lagt papper mellan dem så stoppas den kemiska processen upp.


    Vet inte om jag skulle vilja testa med några tunna mjuka plastfilmer som jag har sparat, känns som en onödig risk om det skulle börja reagera efter ett tag, samtliga är dock helt släta så de där bubblorna eller andra effekter kan nog visa sig istället, men vem vet det kanske kunde funkat hur bra som helst. :)
     
  9. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Droid82 gillar detta.
  10. jenjenoo

    jenjenoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Behöver tips om ett stöttåligt skal till min nya S7a.
    Även gärna skydd för skärmen som gör att den inte krossas om jag tappar den.
     
  11. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Här är några utomhusbilder på mitt nya Nillkin Nature skal

    DSC05090.JPG DSC05087.JPG DSC05088.JPG DSC05085.JPG



    Första bilden
    S7 skärmen är väldigt reflexiv/spegelaktig i starkt ljus/solljus. När jag tex mäter tempen på S7 vid trådlösladdning med en temp-pistol med IR- samt Laser-tempmätning så speglas laserstrålen upp mot väggar etc.

    Det blev inga bubblor ... kontaktbubblor / vattenbubblor etc vad man skall kalla dem som syntes på mitt tidigare skal.

    Sista bilden visar någon slags regnbågseffekt i vissa vinklar när solljus bryts i skalet.


    Skalet blir klart mörkare inomhus och visar mer mobilens originalfärg.
     
    Last edited: 28 apr 2016
  12. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kolla otterbox symmetry, är riktigt nöjd. Kanten runt skärmen är väl tilltagen för att skydda.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  13. jenjenoo

    jenjenoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack ska kolla in det!

    Har du något skärmskydd också?

    Alla personer jag känner som har nyare mobiler har sprickor i sina skärmar. Något som aldrig hände mig med min S4a (hade vanligt hårt/mjukt case).

    Vill dock ha ett bra skärmskydd ifall jag tappar den.

    EDIT: Såg nu på många videos att det verkar knepigt att ha ett rejält separat skärmskydd och ett case?
    Bästa är att köpa ett case som "inkluderar" skärmskydd?
     
    Last edited: 22 apr 2016
  14. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Tvivlar på att skärmskyddet hjälper mot sprickor, repor däremot. Jag brukar köra med flipfodral till mina telefoner som skydd, inget skörmskydd.


    Tapatalking with Samsung S7
     
  15. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hämtade ut och satte på mitt dbrand (mattsvart) idag. Mycket nöjd! Lätt att applicera och gör att mobilen ligger säkrare i handen samt fickan.
     

    Bifogade filer:

    Freddie_ och Keelhauled gillar detta.
  16. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Mycket snyggt!! [emoji106]
     
  17. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Letar efter någon mångsidig väska/ryggsäck helst med hjul, stora hjul likt en dramat men snyggare, mer metrostil.
    Skall ha den (de) till
    Samsung Gear VR
    * låda med usb hub + mus-keyb mottagare och massa kablar, lådan(orna) är nu transparenta glasslådor, man kan tabort glassetiketterna men då ser man alla kablar mycket tydligare så de får vara kvar. Det är två lådor med usb hub i varje så det är smidigt att ta med bara rycka en kabel.
    * till det skulle det var bra om ett normalstort tangentbord fick plats och var skyddat så inga knappar etc blev förstörda eller repade, mus men det är bara för att det går inget scenario där det gör någon nytta.
    * Brother P750W etikettskrivare + några etikettband (5 st som hade varit mycket smidigare att ha någon slags skumgummi fack och bara plocka ur dem) ... ca 1000 gram (inkl 6 x AA batterier, kanske kan tas bort om den går att köra helt på följande )
    * Powerbank 15000mah för 12V, 9V, 5V usb ... ca 300 gram


    Var på Clasohlson kände lite på en väldigt lätt handbagage resväska med hjul och teleskoparm men det var inget skydd alls och "reviews" var blandade.

    Om man tittar på rena fotoväskor blir de fort väldigt dyra i de större klasserna samt plockar på i vikt med tusen fack, strapsar, dragkejdor till förbannelse etc.

    Hittade en länk till någon crossfit väska/ryggis som skulle passa till Gear VR men den är slut samt vet inte om det är min stil direkt ...

    *Nä nu skall jag shoppa på ebay etc
     
  18. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vilket clear cover (utan lock) är det som gäller? VIll gärna ha ett tunt, med bra passform. Är Samsungs egna bra?

    Och vilken screen protector gäller? Är ju lite sugen på temeperat glas, men får kanske nöja med en en invisibleshield HD så länge.
     
  19. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det var i förra veckan jag fick ett par skal/fodral från ebay men det tredje dröjer och imorgon, 27 april, går det "fönster" de angivet för leveransen ut.

    Beställde 24 mars
    2 st Nillkin Nature TPU transparent
    1 st Nillkin Nature TPU grey


    Hittade ett email från ebay där det står att leveranstiden kan vara 25 - 35 dagar.

    I då fall är det några dagar till men det skulle inte förvåna mig om det lilla paketet försvunnit i transporten. Den första paketen med 2 st Nillkin TPU kom i ett litet paket direkt i brevlådan.
     
  20. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Den absolut största delan av trasiga skärmar går troligtvis sönder från krafterna när kanten på telen slår i marken. Har inget skärmskydd, men köper när det kommer nått bra glasskydd som passar med den välvda kanten, men köper för att skydda mot repor.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk