Avkriminalisera och reglera droger

Diskussion i 'Trådar som inte leder någonstans' startad av Dirk Diggler, 14 jan 2015.

  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Tack [emoji4]
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag med :) @Leo83@Leo83
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    De som satt sig in i det här med kriget mot droger vet nog hur mycket värre det gjort situation, inte nog med att det inte gör någon skillnad mot narkotika karteller så har det istället gjort folk som är beroende av droger till kriminella istället för att erbjuda dem den hjälp de behöver





    Sedan är det så löjligt att cannabis är narkotikaklassat gör man jämförelsen med alkohol blir det absurt. Det oxå absurt att människor som missbrukar receptfria droger är ofta dom som är mest emot det, sedan går dom till närmsta apotek och köper riktiga droger dvs artificiellt framtagna kemiska produkter och tror de lever ett sunt och hälsosamt liv.

    Sedan ska det sägas att min åsikt helt bygger på vetenskaplig fakta och skulle de komma fram fakta som pekar på annat så kommer jag ändra min åsikt, det är det som är det vackra med vetenskap man kan ändra sig allt eftersom man får mer kunskap i frågan. Knowledge is power [emoji4]

    Och för de som undra ja jag har rökt på i min ungdom ett handfull gånger, typ 5 gånger, och sedan har jag aldrig rört det mer. Jag tycker dock inte att man ska sätta sig över folk som vill röka på istället för att ta sig pilsner på sin privata tid efter lång arbetsdag. För samhället är det bättre med cannabis än alkohol. Jag prata alltså inte om personer som har ett beroende, sådan personer har ett problem och det ligger i dem, antagligen psykologiskt eller på annat sätt, att utveckla ett beroende det har inget att göra med vad som väljer att stoppa i sig.
     
    bvb gillar detta.
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V


    Det är stor skillnad på bruk och missbruk. Det finns vi som kan bruka saker utan att det påverkar varken våran eller någon annans vardag och utan att på något sätt ha ett beroendebeteende.

    Jag är en helt vanlig människa som väljer att röka på ibland istället för att dricka alkohol. Kolla på Ascii vad alkohol gör med en. Men sånt piskas det inte på fingrar för.

    Låt oss göra det vi vill utan att försöka måla upp oss som pundare tack. Jag är tillräckligt gammal för att göra vad jag vill och vet att det finns inget skadligt med cannabis över huvud taget.

    Sent from my S7 Edge
     
  5. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag tror med anledning av att vi i detta fall talar om en växt som växer som ogräs kan vem som helst ha ett par plantor hemma vilket gör det svårt att beskatta grejerna så därför är staten ytterst motvillig.

    Det som krävs är antagligen att ett megaföretag börjar pressa politikerna.
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag är också på din sida.
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Legalisering.

    Staten tar hand om försäljning.

    Vi får bort alla skummisar och brottslighet i gatuhörn samtidigt som skatteintäckterna skulle bli väldigt stora.

    Sent from my S7 Edge
     
  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Legalisering är såklart en förutsättning men lycka till att stoppa min hemodling. Jag skulle inte köpa något :)
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Haha nej så klart. Då blir man en brottsling på ett annat sätt. Ekonomisk sådan så då blir du en brottsling på riktigt ;)

    Sent from my S7 Edge