Första intrycken: HTC 10 (2016)

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Swedroid, 15 feb 2016.

  1. Moridin

    Moridin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10
    Har nu varit i kontakt med HTC-supporten... Bara att skicka in till butiken jag köpte ifrån!
     
    Herrputte gillar detta.
  2. Moridin

    Moridin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    HTC10
    DOA-tiden går ut på tisdag och butiken ligger söder om Dalälven, Vetlanda i det här fallet. Helvetes långt söder ut och min tilltro till posten är väl inte särskillt hög... gränsfall på att den hinner ner!
    Hinner den inte ner blir det rep istället!

    Någon som har koll på HTC's verkstad? Var ligger den och hur lång tid brukar det ta?
     
  3. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Deras externa verkstad ligger i Polen. Senast jag hade ett ärende dit med min defekta kamera i M7an så tog det runt 10 arbetsdagar.
     
    Moridin gillar detta.
  4. HaBBarN

    HaBBarN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Realme GT2 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Realme GT2 Pro

    Verkar inte ha hjälpt mitt problem, har fortfarande problem att den tappar internet anslutningen titt som tätt, räcker med att slå av och på mobil datan så hoppar det igång igen. :/
     
  5. Distortion

    Distortion Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Asus Zenfone 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 10
    Platta:
    Xiaomi Pad 5
    Började använda min HTC 10 i fredags. Jag var skittaggad på den, har haft Legend, Desire S och One M7 tidigare så gillar ju mjukvaran (och hårdvaran).

    Men jag är rätt besviken.

    • Största problemet (som jag inte kollat än om andra har problem med) är nätverkshastigheten över 4G, det står helt still för mig. Via Wifi fungerar allt bra men på mobilnätet kan jag inte använda mobilen trots att jag har full täckning 4G+
    • Batteritiden. Långt under vad jag förväntat mig. Nere 20% efter en dags användande utan att ha spelat eller något sånt, bara facebook, instagram, Jodel, mail i princip. Två dagars användande är lååångt bort.
    • Navigationsknapparna sitter faktiskt lite långt ner.
    Det är mina tre största problem.
     
    indika gillar detta.
  6. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Tråkigt att du är besviken.

    Jag har själv inte kört mycket med 4G eftersom jag hörde att saker och ting inte riktigt var optimerade med nuvarande mjukvara. Då handlade det mest om hög batteriåtgång så huruvida detta även påverkade hastigheten vet jag inte.

    Vad gäller batteritiden så håller jag med om att den kunde vara bättre. För mig är den dock tillräcklig då jag får ut runt 5 timmar skärmtid. Och inte för att vara sådan, men vad HTC menar med två dagars användning är just den typ av lättanvändning som du beskriver. Jag tror inte att de med två dagars batteritid menade att man kunde spela spel på telefonen i två dagar i sträck. Det är lite som när biltillverkarna testar sina förbrukningar. Man kommer bara ner i de siffrorna om man slänger ut all inredning, strippar ner till strumplästen och förslagsvis hoppar ut och puttar bilen var tredje mil... Så 20 % med lätt användning under en dag skulle jag säga är ganska bra, även om det självklart skulle kunna vara ännu bättre.

    Navigationsknapparna stör jag mig faktiskt inte på alls, nu när jag har vant mig. Det var dock väldigt jobbigt att byta tillbaka till M7an då jag hela tiden tryckte under knapparna. Man vänjer sig fort... En annan sak som jag antar kan vara lite jobbig med navigationsknapparna är att bakåtknappen sitter till vänster och inte till höger. Visst, detta är googles standard och jag stör mig inte på det eftersom jag är vänsterhänt men jag kan förstå de som tycker det är jobbigt att nå knappen med höger tumme.
     
  7. Distortion

    Distortion Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Asus Zenfone 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 10
    Platta:
    Xiaomi Pad 5
    Hehe, nu kanske jag kommer att bli gladare.

    Har just diskuterat problemet med mina kollegor och då visade det sig att Telia plockat bort vår extrasurf från mobilabonnemangen, ungefär exakt samtidigt som jag bytte telefon. Så anledningen till att det går så långsamt är att suftmängden är slut. Imorgon ändras våra abonnemang från 2+2 GB till 5 GB. Men sedan helgen har de tagit bort vår +2 GB och jag har använt över 2 GB så jag ligger just nu över gränsen. Hade alltså ingenting med mobilbytet att göra, utan att jobbet byter abonnemangsform just nu.

    Kollade just med Bredbandskollen och min datatrafik är cappad till 0,05 Mbit/s. Så det löser mitt största problem. Då är det egentligen bara batteritiden jag har att klaga på. Och den är ju bättre än jag hade förr, men inte så bra som jag hade förväntat mig.
     
    Herrputte och indika gillar detta.
  8. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Har nu klämt på en HTC 10 och är lite kluven. Den känns helt rätt, inte lika väl som m7 men långt bättre i handen än många andra nya lurar. Dock så tror jag inte jag hoppar på det tåget. Behåller m7an.
     
  9. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Jag förstår dig!

    Hade det inte varit för det döende batteriet och en kamera som nu fotar så långsamt att dottern hinner springa ur bild innan den är klar, så hade jag också stannat med M7an. Den är lagom stor med sina 4,7". 10an är lite i största laget, om man gillar att använda en hand.
     
  10. Distortion

    Distortion Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Asus Zenfone 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 10
    Platta:
    Xiaomi Pad 5
    Liten uppdatering:

    Nu har jag fått ny surfpott och då fungerar surfen via 4G utan problem. Det verkar även har varit så att den låga hastigheten drog en jävla massa batteri för igår kom jag hem och hade 50% batteri kvar på kvällen.

    Så mina två största problem verkar vara avklarade. Nu är jag helt klart mer positiv, 8/10 åtminstone.
     
    yarr och fogy gillar detta.
  11. Adr1aniii

    Adr1aniii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    591
    Mottagna gillanden:
    171
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Varje gång jag tar upp min mobil från fickan så ser jag fan nån repa nånstans, brukar vara försiktig med mobiler, väldigt missnöjd med HTC 10 och har bara haft HTC sen Desire HD.
     
  12. JackHermansson

    JackHermansson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag tycker att designen verkar helt Ok, men jag brukar inte tycka om HTC's mjukvara lika mycket som ren Android som man kan få i tex Nexus mobiler

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  13. Lostpi

    Lostpi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har kört HTC sedan Desire med varje toppmodell varje år bortsett från M9.

    Tämligen nöjd med 10, men det som stör mig mest är alla repor som skapas på skärmen efter att ha haft den i en ficka. I-landsproblem men störigt.
     
  14. Distortion

    Distortion Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Asus Zenfone 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 10
    Platta:
    Xiaomi Pad 5
    Jag har inte en enda repa, varken på skärm eller baksida
     
  15. Gumo

    Gumo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2014
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Samma dilemma som du, m7:an är helt perfekt. Tyvärr börjar den bli ganska seg och jag kände att det var dags att byta. Väntade på 10 och sneglade på 6p. Efter mycket ångest har jag nu inhandlat a9 och inväntar prisfall på 10 eller nästa 6p (HTC). Har insett att det bara är HTC som gäller för mig. Är oerhört nöjd med a9, lämnade in fruns iPhone 5 på elgiganten och betalade 2300. Om du går från m7 så kommer du bli nöjd med vilken nyare lur som helst faktiskt. Man inser hur värdelös kameran är till exempel.
    Batteritid? Jag har laddat m7 2 gånger om dagen i 2 år. A9 laddar fullt på 1,5 timme - det är viktigare för mig än att få ihop 2 dagar.
    Storlek? När jag gick från iPhone 3 till oneX trodde jag aldrig jag skulle vänja mig heller.
    Grattis till ett angenämt problem, jag har valt en temporär lösning men är inte så övertygad om att den är temporär längre.
     
  16. Peak81

    Peak81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag har gjort och resonerat exakt som du. Har en HTC A9 som jag är nöjd med till rätt pris. Processorn är kanske något klen men annars kanon på alla sätt!
     
  17. Gumo

    Gumo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2014
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Märker inte av den svagare processorn alls faktiskt, allt flyter på bra (iaf jämfört med m7 ). Får se hur det blir med tiden..
     
  18. safarisoya

    safarisoya Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Poco F3
    Ni som har haft telefonen ett tag, är ni fortfarande nöjda? Blev lite besviken över Pixel, och finns Inga intressanta mobiler just nu ute på marknaden. Och htc 10 kan bli aktuellt.
     
    hickan gillar detta.
  19. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Beställde mig en mörkgrå HTC 10 idag, blir nya jobbtelefonen. Första jobbtelefonen på läääänge som jag nog faktiskt kan bli nöjd med. Har kört S7 Edge ett halvår privat men att ständigt vara rädd att glaset går sönder gör upplevelsen rätt trist, dessutom "sprack" den på baksidan av att bara ligga i fickan, väääldigt trist. Nu blir det Alu-klump istället och avskalat nästan stock Android, tror det blir riktigt bra. Och sen finns ju alltid möjligheten till Custom ROM, mycket kul!
     
    Moridin, kissidor, Herrputte och 1 annan gillar detta.
  20. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Ja nu har jag haft den ett par dagar... VARFÖR HAR JAG INTE KÖRT HTC PÅ SÅ LÄNGE?? Den är fantastisk! Ja Sense är ju en annan grej nu än tidigare så det har nog lite med saken att göra, men nu!? Wow, härlig känsla med en telefon i solid aluminium, att den är något tjockare än andra telefoner märks inte eftersom den är så skönt rundad i formen. Android/Sense är grymt avskalat och passar mig perfekt, jag gillar skärmen och kameran så här långt. Den drar något mer batteri när skärmen är tänd än jag trodde, men håller lätt en dag för mig ändå. Snabbladdningen är ju dessutom grym. Så ja, jag är väldigt nöjd!
     
    dagr och kissidor gillar detta.