Problem: samsung s7 s-view cover repat skärmen

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Droid_290, 9 jun 2016.

  1. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Japp får väl göra så.. efter hur lång tid har man rätt att reklamera telefonen?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tre år tror jag: http://www.konsumenteuropa.se/sv/am...klamera-en-vara/reklamationsratten-i-sverige/

    Du skall dock, från det att du upptäckt felet/defekten, meddela detta inom två månader enligt samma sida:
    När måste man som konsument meddela näringsidkaren om ett produktfel?

    – Konsumenten måste agera ”inom skälig tid”, men det finns ingen specifik tidsgräns. Ett klagomål som framförs inom två månader räknas alltid som att det gjorts inom skälig tid.
     
  3. CountZer0

    CountZer0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har liknande problem. Köpte en s7 edge och tänkte jag skulle vara duktig och skydda skärmen. Köpte mig ett Clearview case och nu har jag en ful repkant där lädret möter plasten. Ser förjävligt ut.

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
     
  4. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Väldigt tråkigt. Hur länge använde du skyddet?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  5. CountZer0

    CountZer0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tog inte mer än 2 veckor. Tänkte dock inte på det först

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
     
  6. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Säkert många slm har det men tänker inte på det. Tror kanske det är smuts och inte gör något åt det.

    Tråkigt att deras egna skydd gör så och de skiter i att fixa den

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  7. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Hm aldrig gillat s-view cover eller plånbok cover...blir irriterad när locket hänger eller står i vägen när man ska filma mm. Och varför ska jag ha mina kort och pengar med i handen om jag ska prata i telefon eller surfa...en SECRID plånbok är mkt snyggare och enklare lösning...
    Har även tappat min S3a flera ggr pga s-view cover... otympligt för mig...bytte till skal efter några veckor och aldrig mer igen...Spigen skal är kompakta och skyddar bra...
    Sedan får man skilja på Samsung och Samsung Sverige med okunnig och oteknisk personal...har varit med om att de inte kunde få bort tyska språket appar i TVn utan bytte ut TV typ 10ggr...även till en helt ny modell... vilket egentligen var kostsamt för Samsung till slut fick man reda på att man kan knappa in en kod som ändrar språket...nej Samsung är ledande i nästan all teknik men de här hänger ju inte riktigt med ...
     
    Last edited: 21 jun 2016
    Droid_290 gillar detta.
  8. ThunderBear

    ThunderBear Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Hej, jäkligt trist att folk har fått förstörda skärmar pga. Samsungs egna skydd!

    Men problematiken är väl att många inte har några problem överhuvudtaget med S-view skydden, som jag själv till exempel, därav svårigheten.

    MEN, Samsung borde byta alla skärmar ändå på goodwill bara för att visa god vilja mot sina kunder.
     
    Droid_290 gillar detta.
  9. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Håller med dig. Farsan har s7 edge med s-view cover och har inga problem med den.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
    ThunderBear gillar detta.