Ulefone Power

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av R171, 10 jan 2016.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det återstår givetvis att se, men så här skriver de (helt nyligen, 11 juni):

    "For those who have not upgraded their Power from Android 5.1 to 6.0 we are still working on the OTA upgrade and will release it as soon as we can. Please, be more patient."

    http://blog.ulefone.com/new-batch-of-ulefone-power-come-with-marshmallow-pre-installed/
     
    Last edited: 18 jun 2016
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det har kommit en uppdatering för er som lagt in Android 6.0:

    http://blog.ulefone.com/1st-update-comes-to-improve-ulefone-power-android-6-0/

    1. Clear all button added to the task manager.
    2. Time settings have been fixed.
    3. Compatibility problems with some apps have been fixed.
    4. Gallery problems have been fixed.
    5. Air Gesture problems have been fixed.
    6. Overall system optimization.
     
    Honda gillar detta.
  3. Mistermr

    Mistermr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej, beställde mig en Ulefone Power förra veckan från Gearbest's EU lager. Är det något man bör göra med telefonen när man får den? Man har ju hört om att telefoner ska roota's men vet inte riktigt vad det är. Är det något som kommer behövas göra på denna? Och man har ju läst om att telefoner från Kina ska sakna viktiga Google apps är det något som man behöver fixa på denna?

    Denna telefon kommer bli min introduktion till Android så kommer bli väldigt spännande. Jag inser att jag köpt mig en billig telefon men efter läst era rekommendationer om telefonen om dess för- och nackdelar så tror jag att jag kommer bli nöjd med det jag köpt!

    Som sagt, alla tips om vad som behöver göras med telefonen är uppskattade!
     
    Last edited: 20 jun 2016
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du behöver inte göra så mycket. Logga in på ditt googlekonto. Ladda ned de uppdateringar som finns och sen så är det bara att gå till Googles Play Butik (som finns inlagd) och ladda ner de appar du vill ha.

    Jag rekommenderar Nova Launcher. Den finns att ladda ned gratis och det finns även en betalversion.
     
  5. start79

    start79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du kan behöva aktivera "mobildata" också, det finns under inställningar och dataanvändning.

    Jag instämmer angående Nova Launcher.

    Skickat från min SGP311 via Tapatalk
     
  6. Mistermr

    Mistermr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    Okej, tack så mycket. Ska ladda ner Nova Launcher och se hur det fungerar så fort jag fått mig telefonen då!
     
    Ara gillar detta.
  7. RalfRudolf

    RalfRudolf Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Galaxy S23
    Telefon 3:
    Moto Edge 30
    Efter 2 månaders varsam användning så har front-högtalaren lagt av :(

    Någon som sitter och ruvar på en bra och pedagogisk reparationsvideo ? (har beställt en ny reservdel)
     
  8. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Du måste inte göra mycket än mindre roota den som en normal användare, google play ligger ju redan, det är väl xiaomis telefoner som inte har google play installerat från början, denna telefon kör en ren android version så det är inte mycket skräp appar som ligger installerade ens, tycker telefonen känns mycket snabb och välbyggd riktigt bra telefon för pengarna.
     
    Ara gillar detta.
  9. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    The Android 6.0 pre-installed on the new power will be a stable version. This version of firmware will be released OTA soon to old devices which have been upgraded to Android 6.0 by USB flash. For those who have not upgraded their Power from Android 5.1 to 6.0 we are still working on the OTA upgrade and will release it as soon as we can. Please, be more patient.

    Så det verkar som att en OTA är på gång vilket är bra ju men det kan ta lite tid dock det förstår man.
     
    Ara gillar detta.
  10. MrHanky

    MrHanky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360
    Är det någon här som lagt in 6'an manuellt som nu fått OTA uppdateringen?
    Kollat på lite andra forum och där verkar vissa fått OTA'n medans andra som jag går och väntar.
    Såg något inlägg där de pratade om att det fanns olika versioner på den release av 6.0 som de släppte och att den första versionen inte kan ta emot OTA medans den senare kan det.
    Vet inte hur mycket sanning det låg bakom det påståendet!?
     
  11. Oliivern3

    Oliivern3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag la in 6.0 med guiden och medföljande filer från Ulefones blogg :) Fick OTA-uppdateringen ja :) Bytte tillbaka till 5.1 pga root. Lyckades inte hitta något sätt att lösa det med 6.0
     
  12. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Vad får ni för skärmtid? Borde väl nästan finnas förutsättningar för att man ska nå 10 timmar?
     
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Runt 8 timmar, men jag har inte kollat exakt.
     
  14. TPM

    TPM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9
    Nu har jag gett upp när det gäller Ulefone Power. Mobilen är ett bra bygge, men först problem med Comviq/Tele2 när det gäller 4G under Android 5 och när jag uppdaterade till 6.0 fick jag bukt med 4G problemen, men långa svarstider när jag surfa oavsett webbläsare och ett problem som försvann om man körde en app som heter DN set och ändrar till Google DNS på både mobilsurf och wifi utan root.

    Det tillsammans med att Ulefone Power har den sämsta kameran genom tiderna, trodde inte att en kamera kunde vara så dålig 2016.

    Jag kommer dock sakna power för dess batterikapacitet, men kineserna har långt kvar att erövra Europa så länge det brister i antingen mjukvara eller hårdvara.

    Det blev en begagnad G4 (tråkig batteritid dock) istället med 6.0 och helt plötsligt så blev det även bättre ljudkvalitet i bilen över bluetooth än med Ulefone Power och kameran är outstanding på G4 för mina behov.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Kineserna tillverkar fantastiska mobiler som OnePlus 3.
     
    jnsson gillar detta.
  16. TPM

    TPM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9
    Självklart finns det undantag när det även gäller kinesiska varor. Däremot är OnePlus 3 en telefon som kostar nästan 4000 kronor och skulle inte OnePlus fuska med att låta bli att betala moms i Europa trots EU-lager så skulle telefonen kosta nästan femtusen kronor.

    Jag har haft en OnePlus och det var ett riktigt bra bygge, men man hade åtminstone då en dålig support och hade man frågor om moms valde OnePlus att ignorera konversation. Så det finns självklart alltid undantag även i Kina när det gäller kvalitet, konstigt skulle det vara annars i ett land med över en miljard invånare. ☺️
     
  17. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    Märkligt hur det kan vara. Min Ulefone Paris fungerar alldeles utmärkt med Tele2/Comviq och tar helt ok kort. Man tycker att det borde fungera ungefär lika, iaf när det gäller hanteringen av 3G/4G osv. I viss mån borde de ändå vara rätt lika både hårdvarumässigt men ff i mjukvaran. Att kameran kan diffa är väl inte så konstigt kanske..
     
    TPM gillar detta.
  18. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ingen som fått 6.0 på OTA än ?
     
  19. Mistermr

    Mistermr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag hade beställt mig ett par Xiaomi Hybrids hörlurar till mobilen då jag antog att de medföljande hörlurarna inte skulle vara så bra, vilket de inte var. Men 3.5mm jacket på telefonen är ju djupare än de 3.5mm kontakter som vi använder här i europa och inga av mina hörlurar passar i telefonen utan åker ut väldigt lätt.

    Hur har ni löst detta? Har ni någon billig men bra adapter att rekommendera?
     
  20. Mistermr

    Mistermr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    Är det bara jag som upplever problem med hörlursporten?
    Det verkar som att de har använt sig av en port designad för 17 mm kontakter istället för den normala 15 mm kontakten. Men jag hittar ingen vettig adapter eller kort förlängningskabel med information om längden på kontakten.

    Bild från wikipedia på skillnaden mellan 15 mm och 17 mm
    [​IMG]

    https://www.kjell.com/se/sortiment/...dare/ljudkablar/vinklad-headsetadapter-p95319 En produkt liknande denna skulle ju vara perfekt, men står inget om längden på själva kontakten.
     
    Last edited: 7 jul 2016