Fråga: Frågor & Svar Galaxy Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Droid55, 24 okt 2014.

  1. razzel

    razzel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2015
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Ok...men tänkte om jag säljer den Gear S som följer med för en lagom peng så blir telefonen inte så dyr.
     
  2. razzel

    razzel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2015
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag köpte telefonen och sålde klockan för 1500 det blev en ganska billig telefon, dock så med min tur fick telefonen fnatt då jag hade lite ström ca12% kvar.
    Bootloop tills batteriet togs ut samt wipe cache och tillslut total wipe men inget hjälpte..
    Lät den ligga en stund satte sen i laddaren och helt plötsligt kunde jag komma in i telefonen men såklart då behövdes allt installeras om igen...

    Tyder detta på att batteriet är dåligt eller slut? (Lollipop 5.1.1)
     
  3. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Jag tror inte det, men ett nytt originalbatteri kostar inte så många kronor.
    Värt att testa.

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
     
  4. Ades

    Ades Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Jag hade samma problem med min Note 4 även med ett nytt batteri.. Om batteriet tog helt slut så hade den problem med att boota.. Det fixa till sig om jag tog ut batteriet några minuter..
     
    Last edited: 8 jun 2016
  5. razzel

    razzel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2015
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    34
    Ska testa nytt batteri tycker det tappar lite väl snabbt i % som det är nu.
     
  6. Erkki

    Erkki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Nu har min Note 4 börjat strula en hel del. Haft den 2 år i december, tror jag aldrig haft en telefon såhär länge.
    Den startas om då och då helt utan anledning. Ibland laggar den så mycket att jag bara vill gråta, då jag ska låsa upp den får jag fram startskärmen men telefonen svarar knappt då jag ska göra nåt, "pekskärmen" reagerar inte. Då måste jag starta om den, detta händer minst 1 gång per dag och den starta om säkert 3-4 gånger per dag. Den dör alltid då jag kommer under 20%. Den går då att starta och då har den 20%. Har testat återställa telefonen 2 gånger senaste 2 veckorna. Hjälper inte alls..
    Testat rensa lite skräp med clean master samt ccleaner utan framgång, endast hjälp tillfälligt.
    Dags att köpa ny telefon eller har ni några tips? Vad ska jag göra.. älskar telefonen annars!

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
     
  7. Fatcamp

    Fatcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har aldrig haft en mobil förut med så här jävla mycket fel på sig, min mobil funkar bra ibland. Ibland som du säger så startar den om med ingen anledning, den brukar ofta börja lagga sen startar den gång. ibland försvinner batteriet från 40% till 0. startar om står på 0. tar ut batteriet sätter in den igen står 33% batteri funkar kanske 1 min sen piper den till av 15% sen 5% sen dör den. startar om 0% batteri. ibland funkar ej finger läsaren och den laggar som du säger. Ibland tar det så lång tid att låsa upp den med fingeravtryck så mobilen låser igen för det tar så lång tid. Jag har börjat skriva sjukt dåligt på den. Och det känns som om den ej registrerar när jag trycker på saker. kan bli en bokstav 2 tangenter iväg.
    har testat installera om flera gånger. skickat in den på lagning bytt batteri flera gånger.
    Sen att vi får typ inga jävla uppdateringar i sverige heller. Detta är en sjukt dyr mobil och vi får inte ens uppdateringar som andra. samsung galaxy s5 får snabbare än oss och våran mobil är nyare! sista gången jag köper en note : /
     
  8. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har efter ungefär 10 månader till slut drabbats av batteribuggen jag med, då telefonen numer dör när den når 15% batteri. Och eftersom jag aldrig någonsin använt mig av snabbladdning kan vi konstatera att detta inte är orsaken till felet...
     
  9. Fatcamp

    Fatcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    3
    jag använde det på mitt första batteri men dom andra 2 har jag ej använt det.
     
  10. Erkki

    Erkki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Alltid använt snabbladdning men tror inte det beror på det. Tänker inte köpa nytt batteri då inte det verkar vara problemet. Jag kör med tyska 6.0.1. Detta var även min första Samsung och aldrig haft såhär mycket problem sedan min gamla LG Optimus 3D, den var kass! Lär inte bli Samsung igen, ingen billig telefon det här.

    Blir nog att börja använda min extratelefon, Honor 6 och vänta på något nytt intressant. För att detta går fan inte längre. (Laggade t.om då jag skrev detta).

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
     
  11. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512
    Haft min ett bra tag nu. Original mjukvara hos Samsung brukar betyda problem. Därför rootade jag min och la in en costom rom. Min kör fortfarande på LP (Namless rom) men den flyger fram. Har heller inga problem med det som beskrivs ovan.
    Tyvärr är det så med Android, det är inte samma flyt som i andra operativsystem, men det blir bättre med root och annan rom.
    Min funkar så bra som jag tycker att den borde varit i original och jag är ute alls sugen på att byta överhuvudtaget.
    Ni med problem, testa att roota och kör in en annan rom, det blir en helt ny telefon;)
     
  12. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Själv är jag sjukt nöjd med min. Jag haft den sedan den släpptes, dvs snart i två år. Det har aldrig varit några problem med den och jag kör med den tyska originalromen.
    Det enda jag gjort är att byta batteri i den.
    Jag har aldrig haft en telefon såhär länge och jag känner fortfarande inget behov av att byta upp mig.

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
     
  13. Erkki

    Erkki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Då lyckades man tappa sin note 4 i backen så att kameraglaset sprack helt. Typiskt, vet inte ens om det är värt att köpa nytt kameraglas/ram till kameran på t.ex ebay. Måste nog testa roota telefonen och köra med någon custom rom och se om den beteer sig normalt, tycker utbudet varit sjukt dåligt tidigare med roms.

    Skickat från min H60-L04 via Tapatalk
     
  14. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är det någon som lyckats bli av med batteriproblemet? Är det ens värt att testa köpa ett nytt batteri, eller är det bara att köra på med telefonen tills man hatar den så mycket att man slänger den åt helvete?
     
  15. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag blev av med problemet med hjälp av nytt batteri. Värt att tänka på är att problemet verkar uppstå när man använder sig av snabbladdning i telefonen...
     
  16. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra 12/512
    Verkar vara olika för olika personer. Har kört min med snabbladdning i över ett år utan problem, dock så är den ju rootad;)
     
  17. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har inte använt snabbladdning en enda gång och problemet uppstod ändå efter ungefär 10 månaders användning...