Problem: Behöver lite hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S6 - ROM-filer och utveckling' startad av lasssekongo, 26 jul 2016.

  1. lasssekongo

    lasssekongo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena!

    Jag skulle spela det nya Pokemon Go-spelet.
    Jag har en begagnad S6:a, och läste att det fungerade utmärkt med den telefonen.

    Men till min förvåning lyckades jag inte få igång spelet, och hänvisades till att stänga av "mock locations", jag hittade den funktionen och försökte välja "inga program", men detta gick inte oavsett vad jag försökte med.

    Så jag bestämde mig för att fabriksåterställa telefonen totalt, allt skulle bort(var ändå på tiden då minnet började ta slut), men mot min förvåning så startade inte telefonen upp korrekt utan den fastnade i "Team Win Project 3.0.0.0" och nu kan jag inte göra någonting på telefonen längre. Har försökt "wipe" och "restore" eller bara en vanlig "reboot", men jag kommer inte ur "bootläget" överhuvudtaget. Vafan ska jag göra för att få tillbaka min telefon och varför hände detta? Jag antar att det har något med rooting att göra men jag har inte hittat någonting som tyder på att telefonen varit rootad sedan innan.

    Halp!

    EDIT: Om jag hamnat lite fel får gärna en moderator flytta mig till rätt avdelning. Tack på förhand.
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Hej.

    Den förra ägaren verkar ha lagt in TWRP som är en custom recovery.

    Det du får göra är att gå in http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/NEE/ och ladda ner senaste firmware.

    Och med hjälp av ett program som heter Odin http://downloadandroidfiles.org/file-php/?File=/Tools/Odin3_v3.10.6.zip så flashar du om telefonen med stock mjukvara.

    Se även till att installera USB drivrutiner för telefonen
    http://downloadandroidfiles.org/fil...ung_USB_Driver_for_Moblie_Phones_v1_4_6_0.exe

    1. Packa upp filen du tankade hem
    2. Starta Odin som admin
    3. Stäng av telefonen och starta den i (Download-mode) Håll inne power+home+vol-up samtidigt och släpp inte fören du ser att du är i download-mode.
    4. Koppla telefonen till datorn
    5. I Odin ska du kunna se att telefonen är ansluten
    6. Klicka på AP och välj filen som du packade upp.
    7. Kolla under options att endast Auto Reboot och F.Rest Time är markerade.
    8. Klicka på start och låt det gå färdigt så ska telefonen starta som vanligt.

    Odin 1.PNG
    Odin 2.PNG
     
  3. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

  4. lasssekongo

    lasssekongo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för hjälpen.
    Detta löste felet då.

    Dock uppstod ett annat fel i samband med detta. Jag startade om telefonen, nu är den fast i "loadingscreen", när man startar om telefonen och skylten "Samsung" kommer upp, den brukar normalt vara där i 1-15 sek, men min har stått så i flera timmar. Trots att jag gjort flera restarts på den.
     
  5. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Prova att rensa system-cache genom att starta telefonen med vol-upp + home + power och sedan "wipe cache partition"

    Skulle det inte fungera så prova "wipe data/factory reset"
    Alternativt flasha om firmware en gång till.

    Första uppstart kan ta lite längre tid men som max kanske 5-10 minuter.
     
  6. lasssekongo

    lasssekongo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kommer bara in i Teamwin Recovery Project, där finns bara Wipe data/factory reset. Men försöker jag reboota via Teamwin så låser sig telefonen. Samma sak händer igen efter det, den låser sig på andra skylten i uppstarten.

    Jag antar att jag får flasha skiten igen.

    Finns det inget sätt att bli av med Team Win om jag flashar telefonen?
     
  7. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Men tanke på att TWRP fortfarande ligger kvar så kan du inte ha lyckats med att lägga in original mjukvara.
     
  8. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Om den förre ägaren lagt in twrp kan hen mycket väl lagt in en annan rom/mjukvara oxo, om du då börjar flasha in grejer som kanske inte är kompatibla, så är det inte lätt att få rätt på det.
    Kör samsungs nödåterställning istället, så blir mobilen som ny, se mitt inlägg ovan.
     
  9. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Den guiden jag skrev ihop beskriver exakt hur man gör när man återställer en Samsung till original mjukvara så om ts hade lyckats göra alla stegen så ska TWRP vara borta och telefonen starta utan problem.

    Har själv kört med Odin på massvis med Samsung telefoner utan några problem alls.

    EDIT: @lasssekongo@lasssekongo När du hade flashat klart i Odin stod det då PASS i ID:COM rutan i Odin? Och telefonen startade om automatiskt?
     
  10. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Absolut, din guide är jättebra och jag håller med om allt du skriver.
    Tänkte bara att efterson det inte lyckades för honom vill jag tipsa om ett annat sätt att göra det som kanske är lättare.
    Samsung har på senare tid gjort något som gör att det måste ibland flashas med pit-file och repartition för att det ska funka, men då gäller det verkligen att man flashar rätt filer.