Seqr + NFC

Diskussion i 'Applikationer' startad av frippan, 26 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. frippan

    frippan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    153

    MINA ENHETER

    Hej

    Någon som testat seqr och deras nya blippa funktion? Skall fungera på bla. ica och pressbyrån. Har fått sms om att det är aktiverat på mitt konto men har inte fått det att fungera än.
    Gillar idén och den dyker upp under tap & pay I telefonen också.
     
  2. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej Frippan,

    Ja , det fungerar mycket bra !
    Det är så kul och SCI-FI att Blippa med mobilen !
    Alla ICA och Elgiganten fungerar perfekt. Starbucks skall fungera men har inte testat.
    Flera andra kedjor skall snart slå på Blippa funktionen i sina kortläsare.
    Nästan alla kortläsare på stan idag har kapacitet att köra Blippa betalningar med SEQR.

    Det finns ju dock många handlare som har SEQR taggar och som därför fungerar oavsett kortläsare.
    Till exempel: Jysk, Q-Parks parkeringar, Apoteksgruppen, Din Sko, Nordic Wellness, Hemköp, Willys, McDonalds, Apoteket Hjärtat, Waynes Coffee, Cajsa Warg, Skopunkten, mfl ....


    Till din fråga...

    Först, en film gjord på ICA säger mer än tusen ord:



    Så här Blippar man med SEQR på Elgiganten:
    ------------------------------------------------------
    På Elgiganten funkar det utan att man behöver säga något till kassören/kassörskan.
    Sätta bara din telefon i Blippa och betala läge. Då står det på mobilskärmen: "För att utföra en kontaktlös betalning, placera din telefon i närheten av terminalen" .
    Elgigantens kortläsare förstår att du vill blippa. Håll telefonen ovan läsaren och vänta lite.
    Blipp ! :-) Klart.

    Ge din "Blippa och Betala PIN-kod" till kortläsaren om beloppet är över 200kr.
    -----------------------------------------------------

    Gör exakt enligt instruktion nedan så blir det så enkelt, snyggt och smidigt som i filmen från ICA ovan ;-)

    Så här Blippar man med SEQR på ICA:
    -----------------------------------------------------
    1) Sätt din mobil i blippa och betala läge genom att trycka på blippa och betala knappen i SEQR appen:
    Då står det på mobilskärmen: "För att utföra en kontaktlös betalning, placera din telefon i närheten av terminalen" Gör detta redan i kassakön så att du är förberedd.

    2) Säg till kassören/kassörskan att du skall Blippa med mobilen så fort (när) alla varor slagits in.
    Säg att de skall trycka KORT,ENTER,ENTER på sin "dator".

    3) När de lyckats med KORT,ENTER,ENTER så dyker beloppet upp i kortläsaren.
    Då först ( var inte för nära för tidigt alltså ) för du upp din mobil nära mot NFC Contactless symbolen. (sidan på kortläsaren)
    Vänta lite ...
    Blipp ! Klart. Berätta vilken app du just betalade med :-)

    Ge din "Blippa och Betala PIN-kod" till kortläsaren om beloppet är över 200kr.
    ------------------------------------------------------

    Strular det be dem göra om KORT,ENTER,ENTER och vänta till du ser beloppet i kortläsaren.
    Gör då på samma sätt som ovan med mobilen.

    "Blippa och Betala PIN-kod" finns i SEQR appen under säkerhets menyn. Den koden bör du kunna i huvudet. Den koden är inte samma som SEQR PIN koden. Men vill du gör det enkelt och lite mindre säkert för dig själv så sätter du om din SEQR pinkod till samma kod som Blippa och betala PIN koden. Då behöver du bara kunna en kod för allt i din SEQR app. Ibland får man ge koden även på belopp under 200kr. Det är en säkerhetskontroll som görs ibland.



    Om du nu är sugen på att börja använda SEQR appen och alla dess funktioner kan du börja läsa här:

    https://www.seqr.com/se/

    Appen SEQR hos Google Play:
    ------------------------------------
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.seamless.seqr
    ------------------------------------
    SEQR tar effektivt ca 10-20 minuter att installera och konfigurera på grund av mycket hög säkerhetsnivå. Se säkerheten på ett positivt sätt. Vill du koppla mot bankkontot behöver du kolla upp i din bank app vilket konto du skall använda och vad kontots clearing nummer är. SEQR fungerar mot i princip alla banker på marknaden. Bankkopplingen är gratis.

    "Blippa och Betala" registrerar du här:
    https://www.seqr.com/se/blippa-och-betala-forregistrering/

    Positivt med SEQR är att man får som mest 3 procent tillbaka i Cashback på allt du handlar med SEQR och oavsett i vilken affär eller kedja du handlar.
    Så appen är mer än gratis. Cashbacken sätts in som riktiga pengar på ditt bankkonto var tredje månad.
    Inga jobbiga kuponger eller poäng. Läs mer här:
    https://www.seqr.com/se/rewardtac/

    Det är säkrare att Blippa med SEQR i mobilen än med ett plastkort.
    Ett borttappat Blippa plastkort kan direkt användas av den som hittar det.
    En telefon har flera koder som måste passeras innan man kan börja blippa.
    Innan dess har du hunnit spärra.

    SEQR är något av det roligaste du kan installera i din Android. Betala har aldrig varit roligare :-)
    SEQR är godkänt av Datainspektionen och Finansinspektionen.
    SEQR styrs och utvecklas från Sverige.
    SEQR är kanske Sveriges nya Spotify, Skype eller varför inte Apple bolag ?!
    SEQR är lysande och nytänkade !
     
    Last edited: 6 aug 2016
    indika, 6150 och frippan gillar detta.
  3. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Om ovanstående inte svarar på allt så har SEQR en trevlig och bra kundservice som är öppen 8-17, måndag till fredag. Du kan ringa och fråga om SEQR installation och annat du undrar över vad gäller mobilbetalning och att Blippa med mobilen.

    Tele: 0200-567 820
    Mail: [email protected]

    https://www.seqr.com/se/kundservice-se/
     
    frippan gillar detta.
  4. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Skulle du vilja ha en månatlig kreditfaktura istället för koppling mot ditt bankkonto så går det också bra.
    SEQR samarbetar med Collector Bank om detta. Fakturan är gratis (eventuellt 29kr i månaden för admin avgift) och utan ränta. Men efter 60 dagar börjar räntan ticka om du väljer att inte betala fakturan från Collector av någon anledning.

    https://www.collector.se/privat/betala-med-mobilen/seqr/
     
    Last edited: 6 aug 2016
  5. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    En annan roliga sak med NFC Blippa är att iOS användarna inte kan använda detta för att Apple har valt att låsa NFC kretsen i sina telefoner. NFC är det som gör NFC Blippa möjligt.
    SEQR funkar dock med SEQR QR kod (tagg) scanning på Apples iOS telefoner.
    Hoppas för iOS användarnas skulle att Apple öppnar upp NFC till tredje part så att användarna
    får testa att Blippa med SEQR i sina pris tunga telefoner.
     
  6. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Det SEQR gör är att "pimpa" ditt gamla trista bankkonto med 3% ränta och möjligheten att betala med din kära Android som du ändå alltid bär på.
     
  7. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Reser du till länder som ligger före oss på användning av Mobil betalning och NFC Blippa betalning så fungerar SEQR utomlands också såklart.
    Länder vi behöver komma ikapp i Europa är Storbritannien och Belgien.
    SEQR växlar automatiskt pengarna till svenska när draget görs från bankkonto eller läggs på fakturan.
    Läs mer här:
    https://www.seqr.com/se/kundservice-se/#5-handla-med-seqr


    Kolla hur vana de är i London. Kom igen nu Sverige ! ;-)

     
  8. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Ytterligare en bra sak med SEQR appen är att den fungerar på Android (självklart) ...
    men även på iPhone och Windows Phone.
    Appens innehåll (konfig med bankkonton och kvitton mm) kan flyttas mellan dessa olika operativsystem om du vill byta läger. Bara att flytta simkortet och ladda ner SEQR och följa instruktionen.

    Du kan ha en unik SEQR app per telefonnummer.

    Och ännu en bra sak ...
    Om man har SEQR i två olika telefoner ( med två olika telefonnummer alltså ) så kan dessa vara kopplade mot samma bankkonto. Varje SEQR app har sina kvitton och konfig men bankdragen görs mot ett och samma bankkonto.
    Du kan självfallet också koppla mot olika bankkonton istället för mot samma om du vill det istället.
    Självklart kan en av telefonerna vara en Android och en annan en iPhone om du vill.
    Eller båda Android om det känns bättre :-)

    SEQR är mycket flexibelt !
     
    Last edited: 4 aug 2016
  9. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Känns rätt meningslöst att använda på ICA om man inte kan få blippandet att både registrera kundkort och betalning innan sista vara är scannad.
    Det går ju nämligen fortare att använda kort eftersom allt utom att godkänna belopp kan göras innan kassörskan är klar.
     
  10. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej Heeke,

    Det är allt annat annat än meningslöst att Blippa med sin mobil. Det är en ny fräsch och skön känsla av framtid :-) Den känslan kan inte värderas i pengar. Den är bara riktigt bra och skön :-). Jag vill inte att du missar den !
    Du gör ändå allt med din Android , så varför inte betala med den också ?

    Att göra nytt, tänka nytt och tänka om kan vara lite obekvämt. Men när du väl är igenom känns det bra. Var inte rädd, guiden här ovan hjälper dig även i svåra stunder.

    SEQR är dessutom mer än gratis så du kan börja lite smått i din mobil, samtidigt som du behåller din gamla invanda plastbitar. Roligast är att Blippa belopp under 200kr och slippa ge PIN koden och bara lyssna på blippet. :-) Sen kan du gå vidare och prova på andra affärer än just ICA. SEQR finns på många ställen. Till slut använder du bara plastbitar när nöden så kräver. Du kommer att förstå vad jag menar.

    https://www.seqr.com/se/lista/

    Kul att du hittar fördelar med den klassiska plastbitslösning.
    Många ser fortfarande fördelar med kontanter också. Men här och nu berättar jag om ett nytt sätt att betala. Jag vill inte diskutera detaljer i ICA:s kupong system och rabatter. Andra mer kupong intresserade Blippare än jag vet hur man blippar samt drar sitt ICA kort för poäng registreringen.

    Själv är jag nöjd med 3% pengar tillbaka från SEQR rakt in på bankkontot. Jag glömmer ändå alltid att använda ICAs låtsas pengar.

    En vacker dag kanske ICA kopplar in sin kundklubb i SEQR appen så som Hemköp och Willys har gjort. Då sker poäng registrering automatiskt.

    Hela evolutionen kan samexistera: kontanter, plastbitar, smartphones, smartwatches ... det behöver inte vara antingen eller. Flera metoder kan uppnå målet att betala.

    Det jag försöker förmedla är möjligheten att vara med och skriva historia genom att vara bland de första i Sverige och betala contactless , "Blippa" med Androiden.

    En eloge till ICA som är en av de första kedjorna i Sverige att slå på (aktivera) contactless "blippa" i sina kortterminaler. Nästan alla kortterminaler i Sverige är kapabla att "blippa" men det är bara ICA, Elgiganten och Starbucks som aktiverat. Flera kedjor är dock på gång att aktivera snart.

    SEQR är ett generellt betalmedel som inte är knutet till en specifik handlare (kedja). SEQR har även en egen utvecklad mobilbetalningsteknik som är gissningsvis 0,5-1,5 sekunder snabbare än Blippa tekniken vid transaktionens ögonblick. Men båda teknikerna är snabba.

    Följ min instruktion enligt ovan exakt och i detalj för ett lyckat blippande även som nybörjare.

    Lycka till nu och may the Force be with you ;-)
     
    h.o.nordin gillar detta.
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tror inte att vi riktigt är där än för mobila betalningar som det fungerar för oss i Sverige. Det behövs en bra koppling till bankerna för att det ska bli populärare.

    Att först blippa med sin mobiltelefon för att sedan få hem en faktura som ändå ska betalas via banken känns inte helt modernt.

    Bättre om det skulle bli en samkörning mellan mobilbetalning + kort. Om man kör SEQR och har ett vanligt betal- eller kreditkort från sin bank får man sina utgifter uppdelade på flera olika ställen.

    Många vill ha det enkelt. SEQR är enkelt i sig om man orkar sätta sig in i det, men för majoriteten tror jag inte att det kommer vara något förrän det kommer stöd från bankerna för telefonernas inbyggda betalningsfunktioner.
     
  12. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag får en administrationsavgift på 29:- per avisering (per månad). Så det är inte helt "gratis"
     
  13. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej Dockland och Cupcakes,

    Lite missuppfattningar här.
    Ni kan koppla mot vilken bank ni vill.
    Man behöver inte få hem faktura alltså.

    När jag slutade med faktura var det fortfarande gratis att få hem en faktura. Ledsen att jag missat den detaljen. Men cashbacken överstiger 29kr flera gånger om när du handlar mycket med mobilen.

    Cupcakes, dina utspridda plastbitar skall väl ändå till slut betalas från ett och samma bankkonto ?

    Ni ser hinder som inte finns.
    Tänk i nya banor. Testa !
    Det är roligt att betala med mobilen.
    Det är huvudbudskapet !
    Ha kvar plastbitarna samtidigt !
    Men kör igång och ut och ha kul med SEQR ;-).
     
    6150 gillar detta.
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 954
    Mottagna gillanden:
    7 952
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Mina utspridda plastbitar? Jag har ett kort som är direktkopplat till mitt bankkonto, det dras alltså automatiskt - direkt. SEQR blir ju en grej till, det ersätter ingenting alls. Det gör mer eller mindre som att skaffa ett kort till.

    Med SEQR tar det olika lång tid innan pengarna dras från kontot och det blir inte samma kontroll över vad som är draget. Det sprids ut på olika ställen vilket inköpsstället är osv.

    Ett kort med kontaktlös betalning är ju nästan smidigare än att man ska upp med mobilen, en app osv. Ett kontaktlöst kort har ju redan allt i sig. :)
     
  15. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej,

    Alla plastbitar betalas via räkning eller någorlunda direktdrag.

    SEQR kan du gratis på samma sätt koppla mot vilken bank och vilket konto du vill. I övriga EU har SEQR direkt access till bankkontot och kan dra belopp omedelbart. I Sverige går betalningarna vi ett bolag kallat bangirocentralen. Bankgirot. Det skapar en liten fördröjning på 1-4 dagar.
    Många uppskattar den fördröjningen.
    Har du buffert på kontot är det inget problem alls.

    Så det kostar dig inget att ha SEQR kopplat till kontot också. Du får som mest 3% på allt.

    Kör på med plastbitarna om du gillar dem.

    Jag tycker det är mycket roligare att betala "blippa" med mobil.

    Det finns inget problem i att vi tycker olika. Gör det du tycker är kul :-)
     
  16. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Visst känns det smidigt med att kunna betala med mobilen på ett säkert sätt. Dock känner jag att det behövs lite konkurrens och utbildning av kassapersonal på fronten. Jag har SEQR (då våra 140 butiker har implementerat denna lösning som en metod, dock håller vi på med en annan intern lösning för fakturabetalning via mobil) men har inte använt det på något halvår/år just för att själva tekniken strulat på ett flertal ställen jag handlat på och då ändå fått betala med kort. Samma med personal som inte vet hur man tar betalt med SEQR.
    Ett apotek hade en av 4 kassor där SEQR fungerade, i över ett halvår! och ingen visste vem som skulle eller kunde fixa. Då tvingades kunderna som ville betala med SEQR ställa sig i en annan kö till en kassa som ofta var obemannad, då ingen eller väldigt få kunde hur man gjorde.
    Har man blivit ID-kapad är det väldigt lätt att utsättas för bedrägeri i SEQR-appen vill jag minnas också, några butiker i koncernen hade stora problem med att otillbörliga trixat någon annans SEQR på sina egna mobiler, ibland ovetande familjemedlemmar m.m. så en mobilt bank-id integration vore säkrare kan jag tycka.
    Lite för nytt och grönt för mig, samt administrationsavgiften på 29:- som jag slipper när jag betalar med kort. Men om några år är säkert tjänsten och motsvarande tjänst från andra leverantörer (VISA/Mastercard) en självklarhet antar jag.
    Kortbetalning har i dagsläget aldrig strulat för mig, och alla inblandade vet hur man gör, både hur man betalar och tar betalt.
    3% av min kredit på 20000:- är 600:- så det är en slant (villkoret är dock ett visst antal köp med SEQR var månad med olika procent utdelning baserat på antal köp), och det har dykt in på mitt konto med utbetalning var kvartal tror jag det var utan problem.
    Så jag avvaktar ett par år och ser vad som händer på fronten innan jag ger mig in i mobilbetalning på allvar.
    Smidigt vore att kunna betala räkningar via appen också. Men det funkar ju mina bank-appar för utan problem förvisso.
    Som sagt, det kommer nog fler mobila betallösningar vad det lider, både säkrare och av större aktörer integrerade med bank-appar och swish kanske? ...vilket jag ser fram mot. Kul initiativ, men inte riktigt moget ännu ute i verkligheten. Tycker jag.

    E: kvittot i appen gäller inte som ett kvitto vid ev. retur, så ta alltid papperskvitto också.
     
    indika gillar detta.
  17. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    1. det finns inget som är gratis så frågan är vad seqr tjänar pengar på. ränta på fördröjda betalningar? transaktionsavgifter? fakturaavgifter? vansinniga räntor efter 60dagar? försäljning av personlig köpstatistik för reklamändamål? collector ser nog till att smörja kråset så fort du handlat för en krona över din budget. tanken med detta är nog att du skall spendera för mycket.
    2. en telefon behöver ström, det går alltså inte att "blippa" utan laddning i telefonen en blippa plastbit behöver inte någon laddning och är alltid redo.
    3. med en blippa plastbit behöver man inte gräva upp nån telefon, låsa upp telefonen, starta en app och låsa upp denna innan man blippar. faktiskt så behöver man inte ens ta fram plastbiten ur sitt fodral innan man blippar.
    4. med en blippa plastbit är det direkt kopplat till din bank, inga mellanhänder som också skall ha en del av dina surt förvärvade slantar.
    5. vem betalar seqr advanced blippa user för att regga sig på alla forum och göra reklam och var kommer de pengarna från? ingen tror väl att nån är så odelat positiv och kunnig utan att få betalt för det?
     
  18. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej Docklands,

    Vi som betalat med mobil i flera år banar vägen för er andra :-).
    Det låter som du beskriver SEQR som det var för 1,5 år sedan.
    Nu vet i princip alla kassörer vad de ska göra.
    Du behöver inte betala 29kr i månad.
    Koppla om mot ditt bankkonto istället så är det gratis.

    ID kapning är ett problem för alla banker och andra instutioner i samhället också. Det är nästan omöjligt att skydda sig om det händer. Här behöver Staten ge indviden ett starkare skydd. Det är en juridisk fråga. Men brottslighet har ju inget med SEQR att göra.

    Jag vill bara hjälpa alla nyfikna att komma igång och uppleva alla fördelar och hur roligt det är att betala med mobil.

    Finns inget problem med att fortsätta med plasten.

    SEQR är godkänt av finansinspektionen och datainspektionen.
     
  19. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    betvivlar att ni betalat med mobil i flera år. ni är anställd för att försöka sälja in detta system och därför är ni inte tillförlitlig. varning för denna person och det personen gör betald reklam för.
     
  20. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Ja, det är kruxet med att hylla ett system allt för mycket och påstå att man är en vanlig användare. Vi blir misstänksamma och undrar vad som är lurt och drar oss för att använda det.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.