Lenovo Zuk Z2

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Eder, 7 jun 2016.

  1. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
  2. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    zuk z2 har fått 6miljoner förbeställningar i Kina. Här har du en länk til l Gearbest. Tyvärr ingen aning om själva säljstarten, men den borde väl vara igång mer eller mindre? Releasen var ju 10 maj.
    http://www.gearbest.com/zuk-z2-_gear/
     
  3. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Läst lite olika bud om band 20, att pro versionen skulle ha stöd men inte den vanliga. Gearbeast listar den med stöd för band 20. Någon som vet mer?
     
  4. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Verkar tyvärr inte som att den vanliga har det.

    Det var den vanliga som fångade mitt intresse med skärmen 5" och 3500 mAh batteri.
     
  5. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Låter väldigt dyrt om ni frågar mig.
     
  6. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Den vanliga varianten kostar tydligen 2300 SEK i Kina.

    Frågan är om 4G fungerar i Sverige i de lite större städerna. Kan inte hitta någon information om banden för den vanliga versionen. Framgår endast att Z2 Pro är en internationell version med band 20 varför man kan anta att den vanliga saknar detta band.

    Återstår även att se hur den presterar i test.

    Edit:

    Hittade en länk med 4G-banden. http://pricesplace.com/lenovo-zuk-z2-specifications-prices-reviews/

    LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
     
    Last edited: 8 jun 2016
    fruktsallad gillar detta.
  7. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
  8. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
  9. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    tvärs emot vad testerna på Youtube säger. Jag kolla några och ingen klagar på batteritiden där. Här är ett exempel från Gizmochina. Som jag ser det är det största problemet att man kan bli tvungen att lägga in Google play själv.
     
  10. Aeosoth

    Aeosoth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tycker denna verkar vara otroligt intressant - tickar alla mina behov och önskemål (utom utbytbart batteri - detta enbart p.g.a. att batteriet i min nuvarande OPX vägrar fungera ordentligt - trots att de själva bytt ut det en gång!!) och för en vettig prislapp. Blir eventuellt en beställning på denna i slutet av augusti när man fått sommarjobbslönen, kan isådanafall återkomma om så önskas!
     
    Page03 och bernard gillar detta.
  11. bonji

    bonji Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har z2 pro om ni undrar något.
     
  12. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Avbokade min beställning efter att ha läst en hel del dåligt om mjukvaran samt kameran? Lite osäker på hur bra zuk kommer att vara på att uppdatera?
     
  13. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    @bonji@bonji
    Z2 pro är en av de telefoner jag är väldigt nyfiken på. Kul att du har en! Kör du original rom? Den är bara på kinesiska och engelska vad jag förstår, är den översatt rätt igenom eller råkar man ut för kinesiska mellan varven? Tänker mest på deras egna appar som tex den man mäter puls and what not med.
    Vad tycker du om den? Är den så bra som det verkar? Kamera, batteritid, ljud, Gränssnitt. Är den ok?
     
  14. bonji

    bonji Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag kör orginal rom, jag är van vid miui så den passar mig ganska bra. det finns lite kina tecken lite här o där, inget som stör, skulle säga 98% översatt. Engelska som gäller.
    finns ju cm13 och remix mm o lägga in har jag sett, öppen källkod från zuk så det lär bli fler rommar.
    Hela fitness appen där du kan mäta puls/hjärtrytm/uv ljus mm är på engelska. däremot var man tvungen att fixa ett zuk konto på deras kina-only hemsida men med chrome och google translate var det inga större problem.
     
    HasseY, Gurex och Page03 gillar detta.
  15. bonji

    bonji Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    har haft min telefon i 1 vecka nu och det har kommit 3 uppdateringar sedan dess. tror dem ligger hårt på mjukvaran nu..
     
    HasseY och Gurex gillar detta.
  16. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    @bonji@bonji
    Tack för ditt svar, verkligen toppen att kunna fråga nån som faktiskt har en i sin hand!
    Jag velar mellan den här och OP3 som också verkligen verkar bra. Så jag bombar dig med några fler frågor :-)
    Var köpte du ifrån, är du nöjd med säljaren?
    Hur skulle du säga att batteritiden är?
    Har du hunnit ta några kort än? Vad tycker du om kameran?
    Och slutligen, vet du om man kan styra Spotify direkt från låsskärmen? Är så less på att inte kunna göra det från min default låsskärm.
    Återigen, tack!
     
  17. Pixlar

    Pixlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Telefon 2:
    Nokia 8
    Är också oerhört sugen på denna skönhet (den här eller 1+3?). Har nog tittat på 20 tal olika videos, och alla verkar grymt imponerad. Åsikt om kameran verkar gå isär men av vad jag sett så det det mycket bra ut och iom ZUK 2.0 verkar dom fokuserat mycket på detta.

    Internationala versoner verkar komma snart (men till höre pris) Hittar den via honorbuy för 399$ Har beställt Mi4, 4S från dom tidigare och även haft mailkontakt ang. zuk z2 pro och dom är väldigt snabba på att svara. Det är den kinesiska modellen dom sljer men lägger in Play innan leverans.

    Men dom kunde inte svara på ifall man kunde lägga in den internationella när den är tillgånglig.
    Men stöd för andra roms verkar redan finnas.

    men en fråga till @bonji@bonji hur jobbar dom med uppdateringar? Hotfix lär ha kommit ganska många/snabbt på senare tid.

    Inväntar svar på frågor från föregående inlägg.
     
  18. Thomasss

    Thomasss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    IMG_20160814_115409.jpg IMG_20160814_115322.jpg IMG_20160814_115123.jpg Har en zuk z2 köpt på ali för 270$ med frakt, helt ok pris, hade en opo innan, och 4g funkade inte så bra på den inomhus, men med z2 hur bra som helst, men beror väl på att det finns LTE band 8(900) på zuk z2 men inte på opo, har telenor så vet inte hur 4g är med andra operatörer, har inte varit och rest heller så vet inte hur bra täckning det är egentligen men hemma är det stor skillnad iaf. På pro versionen är det väl band 20 också så den borde funka med alla operatörer (jag bara antar att min är uppkopplad på band 8 då jag har bra täckning men vet inte hur/om det går att se vilket band telefonen använder sig av, vad jag förstått saknas band 20 på z2 standard)

    Kör med CM13 på z2, funkar väldigt bra faktiskt med tanke på att det är nytt, och den verisionen är det ju svenska på också. Jar inte märkt av några krachade appar eller liknande.

    Fingeravtrycksläsare funkar kanon inga som helst problem.

    Enda nackdelen är att man måste låsa upp bootloader, cmore appen klagar på root och startar inte men HBO och Netflix funkar dock.
    Vet inte om cmore funkade innan jag installerade CM13 då jag aldrig testade det.

    Den som kom med telefonen var någon custom internationell version som jag inte hade i mer än ett par timmar.
    Även testat zui 2.0 men kommer inte gå tillbaka till den om den inte kommer i internationell vers. Är bara kines och engelska på den.

    Är nöjd med telefonen, men har inte testat kameran så mycket då jag i princip aldrig tar kort med telefonen, men laddat upp några bilder.

    Sen funkar inte led notifiering, borde väl komma någon fix till det när det blir någon uppdatering ,fast även om den skulle göra det är den riktigt dålig och syns inte så bra då den sitter för långt in i telefonen.

    Letar du efter en telefon för under 300$ så är z2 ett bra alternativ tycker jag än så länge iaf.
    Pro versionen är ju närmare opo3 i prisklass så för dom pengarna hade jag kanske valt op3 men har inte någon koll, kändes inte så intressant för mig att lägga 400$ på en telefon.

    Från att ha gått från opo med 5.5tum till z2 med 5tum, låter inte som att det är stor skillnad men känns mycket smidigare med 5 tum, kommer nog inte köpa större igen. Fast z2 är lite tjock allra helst med flip case.

    Edit


    Skärmen är inge vidare, ganska gulvit istället för vitt, ganska stor skillnad mot min gamla faktiskt, har testat att ta kort inne, med blixt blir det väldigt dålig kvalitet. Tror jag skulle kollat efter en annan telefon om jag testat den innan, men är ändå nöjd med den, men kan inte rekommendera den pga av skärm och kamera som är viktigt för många.

    Edit 2

    Går visst att ställa in vita nyansen på telefonen, missat det, var inställd på natt, så är lite gulare tack vare det, ställer man in på dag så böir det vitt:P.

    Men skärmen hade kunnat vara lite bättre, men är ok, är ju en budget variant.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 4 sept 2016
    casten, Baeckman, Pixlar och 1 annan gillar detta.
  19. Papaz

    Papaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick hem min Z2 i måndags, har också någon simpel/tråkig "custom internationell version" på den, känns som det saknas lite inställningar på den versionen.

    Frågan är hur man uppgraderar telefonen till en bättre programvara, skulle vilja ha senaste Zuk 2.0 eller något bättre som är på svenska och inte på svengelska!!

    Annars är jag jätte nöjd med telefonen, storleksmässigt och hårdvaran.
    5 tum är precis lagom, haft senaste telefoner med 5,5 och 5,2 tum.. och dom är lite för stora!
     
  20. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Ska köpa en ny telefon strax. Kameran är för mig viktig så hur bra är den egentligen? Har någon fotat mycket med den och kan jämföra med andra vanligare telefoner?