[Löst] Kan ej stänga av "Stör ej läget"

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av pet, 15 aug 2016.

  1. pet

    pet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har hamnat i ett läge där jag inte kan stänga av "Stör ej" funktion, den har fastnat i "Endast alarm" alternativet. Jag har inga automatiska regler på dessutom har jag rensat system cachen via recovery mode men trots det går den ej att stänga av. Någon som har några förslag?
     
  2. browneye

    browneye Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har du provat att höja volymen? Det är så man tar sig ur stör ej-läget. Och vice versa.
     
  3. pet

    pet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har testat det men funkar ej. (Ljud kommer fram så det är bara det visuella som är fel, detta innebär dock att jag inte heller faktiskt kan sätta på stör ej då det redan är aktiverat, trots att det ej är det)
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Tråkigt förslag kanske men jag tror det reder ut sig om du återställer telefonen!
     
  5. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Det här händer mig ibland också. Inget händer om jag trycker på "do not disturb" i rullgardinsmenyn. Jag brukar lösa det genom att låta Tasker byta läge från tex priority till alarms only. Därefter brukar det funka att slå av det manuellt.

    Om du inte har Tasker sedan tidigare är det kanske overkill att fixa det för att lösa problemet, men kolla om du hittar någon app som kan slå på och av do not disturb och se om det löser problemet.

    Edit: ett annat alternativ kan ju vara ett prova att sätta en regel för att se om regeln klarar av att byta inställning. I så fall kanske det funkar manuellt efter det också
     
    Last edited: 15 aug 2016
    pet och indika gillar detta.
  6. pet

    pet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Stort tack för hjälpen, följande hjälpte
    "Edit: ett annat alternativ kan ju vara ett prova att sätta en regel för att se om regeln klarar av att byta inställning. I så fall kanske det funkar manuellt efter det också"
     
    lassekongo gillar detta.
  7. Lotta57

    Lotta57 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hade en kompis som hade samma problem. Efter många om o men hittade vi knappen på höger sida lite räfflad. Denna kan man trycka på i 3 lägen
     
  8. Lotta57

    Lotta57 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Det sitter en räfflad knapp på höger sida. Denne kan man ställa i 3 lägen. Stör ej. Tyst. Och ljud.