Problem: Touch input fryser intermittent

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av nallhed, 15 sept 2016.

  1. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Sedan några dagar (efter den senaste uppdateringen från LG) så fryser skärmen några sekunder då och då så att den inte reagerar på mina fingertoppsrörelser. Är det någon som har ett tips på åtgärd och är det fler än jag som drabbats?
     
  2. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Japp, min har gjort det från och till även innan den senaste uppdateringen. Bara att starta om.
     
    nallhed gillar detta.
  3. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Trist att höra. I mitt fall hjälper inte omstart men jag har gjort ett försök att avinstallera några av senare tiders uppdateringar (av de program man inte kan helt avinstallera) vilket kanske minska problemet något.
     
  4. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Min har nu blivit ännu värre. Kommer i perioder då jag ibland får starta om både två och tre gånger innan den börjar svara.
     
  5. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Märkligt, jag har inte haft något problem på flera veckor nu - jag antog (utan någon egentlig eftertanke) att någon uppdatering löst problemet......
     
  6. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    om du byter till tangentbord till googles? för jag hade liknande problem när LG tangentbordet gasta sig så kunde det påverka mer än bara LG tangentbordet, min fungerade efter jag körde googles tangentbord, senare fick man bytt moderkort pga b.loop och efter detta har mobilen fungerat felfritt.

    jag vet inte om det hjälper men det tar några sekunder att ladda ner och prova.
     
    nallhed gillar detta.
  7. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det låter som en bra idé. Själv har jag inte längre några problem som sagt, men 'pingo' kanske har anledning att pröva ditt förslag.
     
  8. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Min fick bootloopen, och efter byte av moderkort så har detta fenomen inte kommit tillbaka. Kanske är ett tecken på begynnande bootloop?
     
  9. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    När G4:än släpptes så vill jag minnas att detta var ett problem med...... (trumvirvel)... LGs tangentbord precis som nämnt ovan i tråden. Fixet var väl då att uppdatera LGs tangentbord men jag gissar också på att avinstallera det och istället använda GBoard. Har du förresten skärmglas/skydd på? Jag hade enorma problem när jag hade det på. Fick sänka eller höja känsligheten på skärmen.... Var man nu gjorde det kommer jag dock inte ihåg.