@swedenroid
1. du menar på fullaste allvar att du varit totalt utan telefon när du skickat in din samsung för reparation och alla dina vänner och släktingar har också varit utan telefon?
- Ja, jag har varit helt utan telefon och jag är ett ensamhushåll. Och god service ska naturligtvis
inte behöva innebära att jag ska behöva tvingas involvera andra människor för att jag ska få reda på att min mobil finns att hämta. Hur ska man ens kunna på förväg begripa att man måste det?
2. du menar att du inte kunnat kontrollera med samsung var din telefon är och av dem fått paketnummret? detta nummer som samsung skickade mig via mail senast jag hade med dem att göra?
- Samsung gav ett nummer (efter förfrågan) som jag kunde använda på deras hemsida för att se status för varan man inlämnar. Men informationen där var bristfällig och otillräcklig. Samsung service kunde själva inte reda ut problemet vid telefonkontakt med dem. Supportmannen jag pratade med kunde inte förstå varför mitt utlämningsställe hade fått mitt paket för över en vecka sen men jag inte fått reda på det. Det tyder på att inte ens samsung service själva är medvetna om problemet som uppstår när Postnord endast skickar ut smsavisering när det gäller en produkt som mobil.
vad gäller att det skulle vara oaaceptabelt med en reparationstid på 12 dagar.
jag vet inte vad du jobbar med men i verkligheten förhåller det sig så att reservdelar KAN vara slut på lager, det kan vara många telefoner inlämnade, folk kan vara sjuka, fel kan vara svårhittade och ett hundratal andra anledningar till att det dröjer med reparation. samsung sa (enligt dig) att det NORMALT tar 5 ARBETSDAGAR. observera där NORMALT! de lovar inte att det alltid kommer att gå på 5 arbetsdagar. 12 dagar är inte så farligt, det händer ibland att reservdelar till olika produkter (telefoner, datorer, bilar etz) kan vara bristvara och i värsta fall flera månaders leveranstid.
- Här tar du nu upp den första blundern. Och visst har du delvis rätt. Men om löftet är normalt fem dagar och det går en bra bit över det, då borde man åtmionstone erbjudas någon form av kompensation. Det ville de inte ge.
Om du väljer att inte köpa en mobil från samsung igen är ditt val men du riskerar att råka ut för samma sak oavsett märke så bäst vore kanske att inte köpa någon mobil alls. eller inte nån teknik över huvud taget.
- Problemet vad gäller den andra blundern avser endast MOBILER. Jag har ofta beställt varor från nätet och det fungerar utmärkt. Det brukar gå snabbt och effektivt. Men inte denna gång, varken snabbt eller effektivt, och då måste jag som kund ha rätt att klaga. För om ingen klagar, hur ska då företagen som brister i service kunna förbättra sig?
Click to expand...