ROM: MIUI 8 OnePlus 3 [6.0.1]

Diskussion i 'OnePlus 3 - ROM-filer och utveckling' startad av Deacon, 26 jul 2016.

  1. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Så har det kommit en fungerande MIUI-ROM för vår OPO 3. Den fungerar riktigt hyggligt redan, och till skillnad från andra Custom ROM:s, använder den sig av OOS-kärnan, vilket gör att DASH-laddning fungerar. MIUI är alltså tillverkaren Xiaomi:s egna gränssnitt för Android, vilket skiljer sig väldigt mycket från Vanilla eller Oxygen OS.

    Originaltråden på XDA: http://forum.xda-developers.com/oneplus-3/development/rom-miui-8-oneplus-3-based-6-0-1-t3425328

    Det kan vara lite meckigt att få in Google services - för den som är bekant med MIUI, är det ingen nyhet att man installerar dem separat via en app istället för att flasha dem i Recovery. Väl med Googles tjänster på plats är den här betan en silkeslen historia, som går bra att använda som daily driver. NFC buggar dock och Trestegs-slidern fungerar inte. Annars är det mesta frid och fröjd.
     
    jnsson, gooner och dalton gillar detta.
  2. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Kör du? Svenska är inte inkluderat i romen, det gäller isåfall bara internationella versionen va?
    Och hur är batteritiden?
     
  3. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Testkörde ett tag. Ingen svenska som systemspråk, lite kinesisk bloatware och helt okej battertid.
     
  4. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag kör den nu. Inga problem överhuvudtaget. Inget lag heller
    Fin rom faktiskt. Stannar nog ett tag. Håller på att ta bort kinesisk dynga just nu.
     
    Deacon gillar detta.