Uppdateringstråden S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av tontmobil, 11 mar 2016.

  1. rjlulle

    rjlulle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2
    Vad är AOD?
     
  2. Kanel

    Kanel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Always on display.
    Statusskärmen som visas när mobilen normalt har släckt skärm.
     
  3. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Men dom kunde ha bjudit på notifikationer när man får mail tycker jag:)
     
  4. Kanel

    Kanel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hade också hoppats på integration mot Gmailapp, men inte sett något kuvert i AOD än. :(
     
  5. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Och stöd för avisering från tredjeparts smsappar oxå tycker jag :/

    BTW detta är inte samma version alls som Note 7 hade. Utan en klart nedbantad version.
     
    Last edited: 14 okt 2016
  6. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    åh happy freaking awesome ., thank u dude, väntar bara in lur jäveln ::)
     
  7. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Alltså, skit. Frågan om jag vill installera nedladdad uppdatering dök upp när jag skrev, och självklart hann jag inte reagera utan när jag skulle trycka på en bokstav så dök snabbt "installera nu" upp och blev tryckt på.

    Så nu har eländet uppdaterat sig. Men det står fortfarande 6.0.1 och något om juni. Finns det olika 6.0.1?

    Buggen att bilder ligger ned finns kvar, så inga förbättringar, men det ska ju tydligen lösas med versionen efter 6.0.1. Det enda jag märker är att telefonen nu drar 3 % per timme i stället 0,3 % (1 % på tre timmar gick förut, max!).

    Jag är jäkligt förbannad. Jag har stängt av automatiska nedladdningar av uppdateringar, men hur kunde jag blivit av med den ständiga notifikationen som det bara var en tidsfråga innan man råkar klicka på (det blir ju så när den dyker upp blixtsnabbt när man skriver). Jag har frågat om det förr, men inte fått något svar. Jag fick den första uppdateringen nedladdad innan jag hann stänga av funktionen när jag startade telefonen första gången.

    Och eftersom jag är SÅÅÅ trött på alla telefoner som får batteriproblem så fort man börjar uppdatera så är jag nyfiken på om någon har reklamerat eller så när det blir så här? Jag gissar att det inte funkar, men det borde de. Man köper en telefon med 4 dagars batteritid och nära noll dränage under vila, och plötsligt är det väck.

    P.S. På min förra telefon försökte jag flasha in en tidigare version för att få tillbaka min batteritid. Jag gjorde som folk sade, men det gick inte att ringa på telefonen längre. Jag flashade in nyare versioner, men fick inte tillbaka ringfunktionen förrän jag flashade in samma version jag hade senast. Jag har aldrig fått svar på vad det berodde på, vad missade jag? Skulle jag ha flashat in något annat samtidigt? Sedan dess har jag ingen direkt lust att flasha in något.
     
    Last edited: 15 okt 2016
  8. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Tacka gud för att man installerade stock firmwaren som följde med. Kör med den tills N kommer
     
  9. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Samma för mig på senaste DBT, ska ordna det när jag kommer hem.
     
  10. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag vet tyvärr inte vad DBT är.
    Jag hade väl stock firmware gissar jag, men en uppdatering laddades ned direkt jag startade luren. Den har sedan påmint om sin existens med jämna mellanrum, men nu dök den upp när jag skrev, så jag klickade på den av misstag.

    Efter ett tag lugnade sig telefonen, och låg i 5 timmar. i 2,5 timmar drog den rätt lite, sedan satte den igång och dra som när man surfar. Och jag vet inte alls varför.

    Har ni några tips om hur man flashar in den bästa versionen (och är det första), och varför jag förlorade ringförmågan när jag gjorde det på min gamla telefon? Jag vågar ju inte flasha igen om alla vitala funktioner försvinner.
     
  11. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Kanske våra S7or börjar brinna nu med Note7 AOD i våra mobiler.... Känns som några här på detta forum kanske inte ska ha någon nyare mobil med tanke på hur rädda man är för en bug... Har stock och trådlös laddare på jobbet och hemma och alltid bra nivå på batteri oavsett version...
     
  12. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Fast ärligt talat, jag har också laddare tillgängligt överallt och jag tycker att en mobil ska klara att användas en hel dag utan att behöva laddas för jämnan.

    Särskilt irriterande är det när det bevisligen finns programvaru versioner som faktiskt är riktigt bra optimerade.
     
  13. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag erkänner, jag är helt batterifixerad.
     
  14. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Håller med helt. Kan telefonen ligga och inte dra någon ström alls, så ska den väl inte förbättras genom att plötsligt dra ström som om man har allt påslaget och skärmen på.
     
  15. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Jag har haft min lur sen i Tisdags, skulle blivit en Note 7 men alla vet ju vad som hände med den, och körde först senaste NEE programvaran men den drog typ 3%/h vilandes.
    Visst, jag klarade 4h skärmtid och överlevde dagen precis.

    Idag så bytte jag till DBT (Tyska) och passade på att stoppa in ACP8 som är en av de första mjukvarorna och so far har jag avsevärt mycket bättre stand by.
     
  16. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Tror att det alltid kommer vara svårt med batteritider då man vet aldrig vilka appar som användaren har och hur optimerade de är. Men håller med om att det är trist att prestandan försämras. Men blir det sämre utan att man kör annat än de program som kom med telefonen då har de gjort ett dåligt jobb!
     
    hammarnet gillar detta.
  17. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Kör själv senaste NEE releasen & har sinnessjukt bra batteritid. Precis som innan ifs. Både sot & standby. Så.... Ni som har massa drain: säkert nåt av era appar som inte lirar optimalt med den Android releasen.
     
    Nummerskivan och tmyrg gillar detta.
  18. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har du inte märkt några skillnader i batteritid någon gång? Har du avaktiverat något särskilt av det som följer med? Jag har avaktiverat det man kan utan särskilda program, typ hangout och sådant som jag ändå inte använder. Facebook brukar alltid hitta på något, så jag kollar alltid via browsern i stället.

    Jag trodde att jag skulle få senaste mjukvara nu, men man verkar få ta en i taget tills man kommer ikapp. Därför blev jag lite besviken över att jag uppdaterade utan minsta fördel. Bilderna ligger fortfarande. Det skulle försvinna efter 6.0.1 om jag förstod googleträffarna rätt.

    Jag har inte massor av externa appar, mest hjälpmedel som jag måste ha. Bättre kalender (måste ha veckoschemavy så jag har bizcal), bankdroid utan autouppdatering och mer i den stilen. Brukar också stänga av aviseringar som inte behövs så att inte apparna skickar en massa meddelanden hela tiden.

    Nu inatt drogs inte så mycket ström faktiskt. Kanske var det optimering som satte fart igår, jag får se framöver. Men jag har hellre en telefon som är som den är när jag köpte den, tills jag köper nästa, än uppdaterar sönder den så som det blev med mina gamla.
     
  19. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Nej, helt ärligt har jag inte märkt någon negativ skillnad alls på batteritid sedan jag köpte den för 7mån sedan. Har fantastisk batteriprestanda.

    Jag har stängt av tre saker: Google platshistorik, röstlyssningen "ok Google" & Flöde/Nu-kort då dessa 3 google-funktioner drar MASSA batteri i onödan. De håller mobiler vakna massa timmar par laddning. Och de tre sakerna är funktioner tag inte/aldrig vill ha/använda.

    Bortsett från det har jag typ allt påslaget, hela tiden. Jag har wifi, mobildata, sync, push mm alltid på. Bluetooth har jag isf av som default, men använder det ett par timmar per dag (slår på det manuellt då & sen av). Jag använder också mycket sociala appar typ Facebook, Messenger, Instagram & andra batteritjuvar - men får alltså ändå ut fantastiskt bra batteri. Tråkigt att vissa har problem, när den kan vara så otroligt bra.
     
  20. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag har september uppdateringen och den drar SJUKT mycket mer än Augusti uppdateringen.

    Jag får ut knappt 3-4h skärmtid, jämfört med 5h+.