Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft min s7 edge en vecka ungefär. Härligt. Plus att jag fått presentkortet på sms. Så nu tror jag att jag lämnar tråden. Ja. Ja kanske kollar läget nån gång.
     
  2. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jaha, hade ställt in mig på Mate 9. Den kommer inte att lanseras i Norden! Det går bra nu.
     
  3. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Kontaktade EG på chatten igen för 3:e gången och tog nu upp att andra användare med samma scenario hade fått presentkort samt behålla VP och VR vilket dom nekade sist, och menade på att presentkortet endast gick ut om man lämnat tillbaka VP.... bullshit.

    så helt plötsligt skulle jag få ett presentkort :) <nöjd>
     
    Gus gillar detta.
  4. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Ringde Elgiganten igår. Väldigt påläst om mina rättigheter. Hon som svarade försökte lite grann att påtala att presentkortet endast var för dem som blivit kontaktade, men insåg rätt direkt att jag visste vad som gällde.
    En handläggare skulle ta hand om fallet och presentkortet ska komma på sms. Ett dygn senare har det dock inte gjort det.
    Frågade varför jag inte blivit kontaktad än. Hon bara bad om ursäkt..
    Case closed ?
     
  5. Gus

    Gus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hurdå kontaktade? De ringde och utlovade presentkort när den var försenad. Efter de drog tillbaks noten så har det varit tyst från dem. Hörde av mig via deras kundtjänst att jag ville bli kontaktad igår gör en ny anmälan imorgon.
     
  6. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Oj, lång historia. Försöker förklara.
    Jag sade direkt när jag kom fram att jag har en order på en note 7 och väntat länge på att bli kontaktade av dem. Sen försvann hon och satte mig på vänt i 5 minuter.
    När hon drog detta om presentkortet så tror jag hon försökte slippa ge mig ett då jag inte blivit kontaktad, som jag sade. Men jag menade varför jag ej blivit kontaktad efter note 7 blivit nerlagd, för kontaktad vid förseningen blev kan ju!
    Ja jag ser att du lagt din order som en av de första sa hon då. Klart du ska ha presentkortet . Hur vill du ha det? Sms eller mail?
     
    Gus gillar detta.
  7. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Allt tillbaka betalt från EG. Fick behålla rubbet.
    Provade gear vr för första gången igår med en polares S7. Håller med om att visst är det lite pixligt. Får väl hoppas på en 4K skärm till vårens samsung telefoner.
    Kan tänka mig att en värsting telefon, gear vr samt gear 360 kamera är en bra kombination. Kanske en S3 frontier också.
     
  8. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Blev uppringd av Elgiganten idag. Dom hävdar att jag måste välja en annan mobil, dvs jag kan inte få pengarna tillbaka. När jag bokade Note 7 i butik så ville jag betala den kontant direkt. Det gick inte enligt säljaren för då kunde han inte göra en bra deal (VR, VP samt skärmskydd). Men vi kan köra en avbetalning via Tele 2 säger han. Efter en stunds diskussion så kör vi på detta. Nu har jag fått tre fakturor på Note 7. Dessa ska jag få tillgodoräkna mig om jag väljer en annan mobil. men jag kan alltså inte säga upp allt och få alla pengar tillbaka eftersom att det gått för lång tid?! Dom har ju inte kontaktat mig förrns nu! Vad i helvete. Om jag sen väljer en annan mobil så är den förmodligen billigare, då borde dom ju betala tillbaka mellanskillnaden, eller hur? Blir så satans less på detta. Alltid kunden som det ska pissas på.
     
    Gus gillar detta.
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Ring Konsumentverket? De kan säkert komma med goda råd.
     
    Ekman, ravenshield och Gus gillar detta.
  10. Gus

    Gus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sitter förmodligen i samma sits. Kontaktade dem via meddelade innan kundtjänst öppnade i onsdags sedan ringde jag upp dem i fredags och fick i svar att säljaren skulle ringa upp mig. Har gjort 3 inbetalningar till Telenor från och med idag. Säljaren har inte ringt ännu.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag kan inte tro något annat än att ni har rätt att häva ett köp om produkten ni beställde inte kunde levereras. Något annat vore vansinne. Ring Konsumentverket genast. Man ska inte bara acceptera sånt bemötande.

    Väldigt fult spelat av Telenor. De får gärna erbjuda er en annan telefon men de kan inte tvinga er.

    Något man kan göra när man är missnöjd är att klampa in i valfri Telenor-butik. Kan lova att det är dålig marknadsföring för Telenor att du vistas som missnöjd kund i butiken (prata högt och tydligt). Men prata gärna med Konsumentverket först så ni kan referera. Är säker det finns något ni kan hänvisa till.
     
  12. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Finns inget annat än att de ska stoppa bindningstiden på abonnemanget och avsluta det om du vill. Du har förlängt eller köpt abonnemang med en speciell mobil. Till ett visst pris. De har inte levererat sin del av avtalet.
     
    ravenshield och Droid55 gillar detta.
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Exakt. Något annat vore ju orimligt.
     
    ravenshield gillar detta.
  14. Gus

    Gus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kanske skulle förtydliga att det var elgiganten som gäller för oss båda men för min del var abbonemanget hos Telenor.
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Fast det är väl Telenor/operatören som nekar återköp? För Elgiganten har väl inte krävt att de som köpt utan abonnemang måste välja en annan telefon? De fick bara bra erbjudande på S7 Edge vad jag vet och presentkort som plåster på såret. Pengarna fick de dock tillbaka.
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Tog kontakt med Telekområdgivarna (skrev som om det gällde mig) och fick följande svar:

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    ravenshield och R3b0rn gillar detta.
  17. Gus

    Gus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det var inte så lätt att få tag på elgiganten via mail meddelande de att inte kunna hitta mig först men jag skickade bara in min pdf kopia på kvittot. När jag väl fick tag i en säljare (samma tjej som sålde den) så gick det snabbt och smidigt. Inga frågor om vr och value pack. Jag hade presentkortet via sms ca 5 min efter samtalet. Telenor skulle betala tillbaka pengarna för de inbetalningar som jag hade gjort.
     
    Droid55 gillar detta.
  18. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Och du behöver inte välja en annan mobil hos Elgiganten? Köpte du på nätet eller i butik? Jag köpte i butik och han som sålde mobilen och abonnemanget hävdar att det har gått för lång tid och att jag måste välja en annan mobil hos dom. Väljer jag en billigare så skulle jag få tillbaka mellanskillnaden. Abonnemanget (som jag sagt upp) och betalningarna till Tele 2 (säljaren splittade så en del ser ut som mobilen och en annan tillbehör) kunde man inte säga upp enligt honom. Dessutom har jag lagt in pengar för min förra mobil (som Elgiganten skrotade) i köpet av Note 7. Så jag har 3500:- där också som jag vill ha tillbaka.
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag hänger inte riktigt med. Vem säger att du inte kan häva köpet? Är det abonnemanget du inte får häva eller är det bara telefonen?
     
  20. Gus

    Gus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag köpte via telefon när de hade förköps driven. Skrev upp mig på nätet sen ringde de upp. Samma säljare ringde upp mig idag. Jag hade gjort 3 inbetalningar till Telenor som Telenor ska betala tillbaka. Jag behåller mitt abbonemang med rabatten som om jag hade köpt en mobil. 100kr tror jag att det var. (de räknar väl det dom om den var avbetalad redan). Jag hade tänkt kolla vad de hade erbjudit för en s7 edge men jag höll på att fixa mat till min treåring så jag lät bli. Jag hade velat ha ett abbonemang med change när jag köper en lite äldre mobil och det kan inte elgiganten ge om jag förstår rätt.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.