[Comviq] Nya fastpris 20gb 295kr/mån

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Blezzed, 29 maj 2016.

  1. mikael.a1

    mikael.a1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2014
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    LG Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Ok, du skrev aldrig att det var jobb och privat ;)
     
  2. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Oavsett om det är gammalt eller hederligt, så använder jag det som fungerar generell till alla, inte inskränkt till "medlemmar"
    Dessutom finns ju inte de uppräknade programmen till alla telefoner.
     
  3. mikael.a1

    mikael.a1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2014
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    LG Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Definiera medlemmar?
    Alla programmen som jag räknade upp finns till både Android och iOS :cool:
     
  4. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Det har du väl helt rätt i. Dock så är det mer än OS på mobilen som styr när det gäller enterprise.

    Det jag insett, de få åren jag jobbat, är att försöker man brukar "moderna kanaler" i större bedrifter så är det icke alltid så lett.

    De jag ringer till som mest (i Storbritannien) använder sig av Blackberry, som de inte får installera något på.
    De har Lync (Skype for business) på pc, men kan inte kontakta någon extern person där.
    De två kanalerna som finns kvar är då telefon och Email.

    Sent from my vk6050s using Tapatalk
     
    Asawi gillar detta.
  5. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ja just det, bara två OS. Dessutom krävs det ju att man har ju de programmen i sin mobil. Generella lösningar kallas generella just för att de är det. Med samtliga mobiler kan du ringa och smsa. Det är generellt.

    PS. Om du inte vet vad medlem är, så kolla upp det.
     
    vulfgar och Asawi gillar detta.
  6. mikael.a1

    mikael.a1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2014
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    LG Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Ah, glömde att du kanske är den gamla generationen som betalar med metall och papper, ringer med fast telefon och drar sig för att installera appar på telefonen ;)

    P.S. Ett OS är inget program ;)
     
  7. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nu gick du visst vilse i logiken. Dina underliga teorier om papper och metall tycker jag du behåller för dig själv. Det har inget alls att göra med att generella lösningar är bättre än speciella, i detta fall.

    Så bra att du också förstått det. Då kanske du kan läsa om mitt inlägg och förstå det denna gång.
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    bog11 kan säkert tala för sig själv, men en attityd som din stör även mig en del. Hur stor är din egen erfarenhet av att ringa internationella samtal till annat än dina privata bekanta? Min erfarenhet är att i det fallet inget slår de gamla, "generella" vägarna hur omoderna de kan uppfattas idag.
    Jag har t.ex. för egen del bra möjlighet att använda Hangouts i kombination med Google Voice-nummer som ju gör att jag kan ringa i princip som med "vanlig" telefon, men då det beror på vilken dataanslutning jag har vid tillfället för samtalet kan det bli lite för dålig kvalitet för ett vettigt, seriöst samtal. Alla finns i inte i områden med bra data-täckning eller med WiFi 24/7. OM jag har bra datatäckning (eller WiFi) fungerar det alldeles utmärkt, men det är som sagt inte alltid det är fallet.
    I vilket fall viker vi med denna diskussion rejält bort från trådens ämne och det är därför jag hållit mig utanför tills det inte gick längre... (och som info: Ingen fast telefon i mitt hushåll och plastpengar har jag använt längre än många här på forumet levt...)
     
    Last edited: 16 jul 2016
    inact_0025 och jnsson gillar detta.
  9. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag skulle absolut rekommendera kombinationen Google Voice/Hangouts för utlandssamtal med tanke på att minutpriserna till en fast telefon ofta ligger på ¢1 per minut och sedan - om det föreligger behov - komplettera med en traditionell lösning ifall täckningen är för dålig för stabil datauppkoppling.

    Nackdelen med en del andra tjänster är att de kräver att mottagaren har samma lösning medan Google Voice hanterar samtal till vanliga hederliga telefoner.

    Personligen har jag kört GV/Hangouts istället för konventionell telefoni sedan hösten 2014 och har hittills inte upplevt några direkta problem men är det så att man faller tillbaka på 2G/GPRS-uppkoppling kan ett konventionellt alternativ vara bra att ha.
     
  10. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Får alla studenter/seniorer erbjudande om att uppgradera till 20 gb? Verkar vara svårt att få tag i det abonnemanget. Ensamt är det väl ingen större vits att teckna det då Tele2 är lika billigt, och för studenter ännu billigare. Men i kombination med rabatt på mobiltelefon via Comviq så blir det ju ganska lockande.
     
  11. Ollzarn

    Ollzarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En rimlig workaround som bör fungera är att teckna deras vanliga studentabonnemang med 7GB tillsammans med telefon för att sedan direkt uppgradera till det större abonnemanget. Kan inte bekräfta att det fungerar så men har aldrig hört talas om en operatör som skulle låsa dig till ett billigare abonnemang.
     
  12. agerberg

    agerberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Jag fastnade för Comviq´s erbjudande på 20gb och signade upp mig för det för typ 2 timmar sedan, men sedan såg jag detta i forumet och började då kolla på Tele2. Slutade med att jag signade upp mig för Tele2 och väntar på "portering" över till dem, då man för 3kr mer i månaden får även Viasat, HBO och Readly 2 månader gratis hos kund för Tele2. Är enligt mig värt en del pengar så jag byter operatör :)
     
  13. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 901
    Mottagna gillanden:
    512
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    jag fick 20% rabatt i 2år hos Tele2 när jag gick över från Comviq
    239:- /mån för 20GB
    efter som jag inte använde Comviqs hela 7GB så ska jag testa Tele2 5GB för 199:-/mån
     
  14. stealth.pilot

    stealth.pilot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    704
    Mottagna gillanden:
    230
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Uppgraderade båda mina Comviq fastpris 7gb abonnemang till 20gb, fattade inte riktig varför mina 7gb var redan slut efter halva månaden:ehm: men nu känns det skönt, behöver aldrig bryr mig längre om det:cool::teeth:
     
  15. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Man kan ju fråga sig varför Comviq inte har student/senior-erbjudandet på 20GB? Riktigt korkat tycker jag. Vem skulle välja Comviq i det läget? Kanske kommer det något erbjudande kring jul?

    Värt att notera är dessutom att seniorer kan teckna 20GB hos Tele2 och får då 20% rabatt om de är medlemmar hos Aktiva Seniorer.

    Totalt sett känns det som att Comviq måste se över detta...
     
  16. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 254
    Mottagna gillanden:
    8 100
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag tycker att Comviq är inte längre billigare alternativ för "virtuella operatörer" längre. Jag tycker att Vimla är det bästa alternativet!

    Comviq kan inte heller konkurrera med sitt 20GB abonnemang mot Tele2:s eget. Det blir bara fel. De bör satsa istället på ett koncept som liknar Vimlas, att man kan spara sin surf eller åtminstone få mer GB per månad för det priset man betalar!
     
  17. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Går att få 20 GB på Comviq med senior/student 7GB 195:- plus 50:- tillägg 245:-, men står inte på hemsidan.
    Samma sak om man vill köpa telefon med senior/studentrabatt som då är endast 7GB men går att ta med 1GB vanligt och sen uppgradera till senior/student med 3GB utan att priset höjs, alltså 145:-.
     
  18. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Hur menar du att man ska gå tillväga då? Hur lägger du till 13GB för 50kr om det inte går att göra på hemsidan? Förklara gärna för morsan vill ha 20GB och har 7GB för 195kr nu...
     
  19. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Logga in på mitt konto och tryck på uppgradera knappen
     
  20. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Något sånt alternativ finns inte. Det som står nu är "Fastpris 195kr" och under det står det "vad kostar extra". Bredvid det står det hur mkt surf som finns kvar och under det "köp mer surf".

    På sidan är det sen bara massa info om nummer, tidigare tankningar och fakturor.

    Om man går in på menyn "abbonemang" så kan man uppgradera till 7GB och knappa in om man vill ha samma nummer etc men då kostar 7GB 245kr (fastän det ju på det kontot redan står 7GB och 195kr) och det står ingenting om några 20GB.

    Är jag blind, förvirrad ellet bara helt vilse?